Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مبتلایان به دیابت، به دلیل مشغله‌های روزانه فراوان‌شان نمی‌توانند مراقب‌های پزشکی و تغذیه‌ای خود را به‌طور کامل انجام دهند، در حالی‌ که این بیماری نیاز به چک‌های مرتب و روزانه دارد و سهل‌انگاری در این موارد صدمات جبران‌ناپذیری بر سلامت آن‌ها خواهد گذاشت. 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسمارت مدیکو، برخی از بیماران دیابت، این مساله را با همراهی یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان خود حل می‌کنند، اما یکی از راهکارهای هوشمند که می‌تواند تمام دغدغه‌های بیماران را حل کند اپلیکیشن «اسمارت مدیکو» به عنوان دستیار سلامت هوشمند و همیشه همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمک این اپلیکیشن، همه هشدارها، یادآوری‌ها و نکته‌های مفید به بیمار یادآوری می‌شود. اپلیکیشن «اسمارت مدیکو» به عنوان دستیار سلامت هوشمند دیابت، مراقب همیشه بیدار این بیماران است.

اسمارت مدیکو چگونه همراه بیماران دیابت خواهد بود؟

مهم‌ترین مراقبت‌هایی که بیماران دیابت نیاز دارند، مواردی مانند بررسی نوسانات قند خون، اندازه‌گیری دقیق واحدهای انسولین مصرفی، مراقبت از اندازه مصرف غذاها برای تخطی نکردن از میزان صحیح مصرف کربوهیدارات‌، چربی، پروتیئن و به‌طور کلی کالری روزانه است.

اسمارت مدیکو کالری، کربوهیدارت، چربی و پروئین مصرفی را در کنار فعالیت‌های بدنی افراد محاسبه می‌کند. همچنین در بخشِ «قندنامه» این برنامه، قند خون روزانه، میزان انسولین و داروهای مورد نیازِ افراد مبتلا به دیابت ثبت خواهد شد. همه این اطلاعات در حافظه اسمارت مدیکو ذخیره شده و در قالب نمودارهای روزانه و ماهانه قرار می‌گیرد؛ نمودارهایی که پیوسته در اختیار کاربران است. این اپلیکیشن با داشتن اطلاعات کامل از افراد، آن‌ها را نسبت به زمان مصرف دارو، میزان قندخون، میزان فعالیت بدنی و کالری کم یا زیاد مصرفی هشیار می‌کند.

روش کار و قابلیت‌های اسمارت مدیکو

اگر این دستیار سلامتی را در موبایل‌تان نصب کنید، در گام اول اطلاعات شخصی‌ مربوط به وضعیت سلامتی‌تان را دریافت می‌کنید. برای این کار، باید مشخصاتی شامل سن، قد و وزنتان را وارد کرده تا BMI شما مورد محاسبه قرار گیرد. مطابق این BMI است که میزان درست کالری، کربوهیدارت، چربی و پروتیئن مصرفی روزانه‌تان ثبت و به اطلاع‌تان خواهد رسید. نمودارهای طراحی‌ شده در این برنامه، این اطلاعات را به شما نمایش خواهند داد.

همچنین می‌توانید در داشبورد این اپلیکیشن، ابزارهای متنوع مورد نیازتان را بیابید. گزینه‎های امکان ثبت غذا، افزودن فعالیت‌های ورزشی، مشاهده آنالیز اطلاعات‌تان، گزارش‌ها و قندنامه، در منوی بالای این اپلیکیشن به‌راحتی قابل دسترسی است.

بخش قندنامه، که باید آن را بخش ویژه‌ای برای افراد دیابتی در نظر گرفت، نوسانات قند خون را قبل و بعد از هر وعده غذا ثبت و سپس تحلیل می‌کند. بررسی و تحلیل این نوسانات برای آن‌که بیماران دیابت از وضعیت رفتار تغذیه‌ای‌شان اطلاعات صحیح داشته‌ باشند، مهم و بسیار با ارزش است.

اسمارت مدیکو اطلاعات مورد نیاز را با اتکاء به علم پزشکی و تحت نظارت تیم پزشکی متخصص در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار خواهد داد.

پشتیبانی یک تیم پزشکی از اسمارت مدیکو سبب شده تا بخش مهم دیگری، در راستای بالابردن آگاهی کاربران در نظر گرفته شود. در پایین صفحه این اپلیکیشن محتویات علمی و آموزشی حوزه سلامتی قرار داده شده‌است.

اسمارت مدیکو؛ اپلیکیشنی برای همه

هرچند اسمارت مدیکو، یک دستیار پزشکی ماهر برای مبتلایان به دیابت است، اما به این معنا نیست که افراد دیگر نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. همه افرادی‌که قند خون‌شان هنوز به مرحله بیماری نرسیده و لب مرز است و یا هرکسی که به دنبال یک زندگی سالم باشد، می‌تواند با کالری‌سنجی، مراقبت از میزان چربی، قند و کربوهیدارت روزانه‌ و ثبت فعالیت بدنی با این اپلیکیشن، یک همراه سلامتی در کنار خود داشته باشد.

پشتیبانی همیشگی

تیم پزشکی و مشاوران اسمارت مدیکو، در تمام روزهای هفته و ۲۴ ساعته همواره برای پاسخ‌دهی به کاربران حاضر هستند.

اگر مبتلا به دیابت هستید، یا قصد دارید برای حفظ سلامتی‌تان از ابتلا به این بیماری پیش‌گیری کنید، اسمارت ‌مدیکو را از طریق لینک زیر دریافت کنید:

نصب اسمارت مدیکو

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپليكيشن دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲

بر اساس مطالعات جدید در حوزه پزشکی، یک «آستر نازک» که داخل روده قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاهش وزن و حتی درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش روزیاتو، در یک آزمایش، ۶۰ نفر با استفاده از این روش به طور متوسط ۱۶ کیلوگرم در یک سال از دست دادند و نیمی از آن‌ها توانستند دستکم به مدت دو سال وزن خود را حفظ کنند.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

آستر داخلی روده از طریق دهان و معده وارد بدن می‌شود. به مدت یک سال در بدن باقی می‌ماند و سپس توسط پزشک از طریق دهان خارج می‌شود.

این آستر، ۶۰ سانتی‌متر اول روده کوچک را پوشش داده و میزان جذب قند را کاهش می‌دهد.

کاهش جذب قند نحوه ترشح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که افراد سریعتر احساس سیری کنند.

دکتر باب رایدر که مسئولیت انجام این آزمایش را برعهده داشته، گفته است:

دیابت نوع ۲ و چاقی امروزه بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند.

بسیاری از افراد قادر به حفظ وزن سالم نیستند و با وجود تمامی تلاش‌ها و دارو‌های موجود، سطح قند خونشان خیلی بالاست.

جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد، اما دائمی و بی خطر نیست.

مزیت درمان جدید این است که نسبتاً آسان است و دائمی نیست. زیرا آستر پس از حدود یک سال برداشته می‌شود.

این جراحی حدود ۸،۴۰۰ دلار هزینه دارد.

دکتر الیزابت رابرتسون، از موسسه خیریه دیابت بریتانیا گفته است:

کاهش قند خون و رساندن آن به محدوده هدف و حفظ آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در دسترس بودن روش‌های بیشتری برای درمان دیابت نوع ۲ به این معنی است که افراد مبتلا به این بیماری فرصت بیشتری برای یافتن درمان مناسب خود را دارند، بنابراین شانس بیشتری برای داشتن زندگی طولانی و سالم را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد