Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف رشد کمی و کیفی فیلم‌های اقتباسی و تشویق و ترغیب جوانان به بهره‌برداری از ظرفیت‌های تصویری ادبیات خلاقه با هدف تهیه و تولید فیلم اقتباسی و هم‌زمان با سی ‌و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مسابقه‌ای با عنوان داستان‌های کوتاه برای اقتباس برگزار می‌شود.

مضامین معطوف به اهمیت خانواده و سبک زندگی و امید و نشاط اجتماعی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد و خودباوری، اراده و قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق تصویری داستان‌های برگزیده و منتخب جهت تولید فیلم کوتاه در اختیار معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران قرار خواهد گرفت. داستان‌های کوتاه منتخب با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انجمن سینمای جوان ایران؛ جهت عرضه به دفاتر سینمای جوانان در سراسر کشور چاپ و منتشر خواهند شد.

به گزارش بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، هیات داوران این رویداد، متشکل از مهدی روشن‌روان، یزدان سلحشور و حمیدرضا منایی از میان ۶۵۰ داستان رسیده به دبیرخانه، آثار زیر را به عنوان نامزد معرفی کرد:
برفِ نو  - ترانه دلاوری
پاسبان‌های بطنم - رقیه کبیری
توت‌فرنگی‌های یخی  - سعیده کامرانی
جَنگِ مِهر - ندا رسولی
در سکوت مطلق طهماسب شرفی - مریم محمدی کلهری
درستش هِرات است - علی اکبری
سکوت - نسیم نعمت‌اللهی
شکار تنهایی - اردوان نیک‌نیا
شکلِ عبری کلمات - خسرو عباسی خودلان
گنج‌نامه - حجت مهرعلیزاده
ماه منظر - حدیث ناظری
میدان - علی جلائی
 اسامی برگزیدگان «مسابقه داستان کوتاه برای اقتباس» که حاصل همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی و انجمن سینمای جوان ایران است، آبان جاری در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (روز کتاب و سینما) اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی ادبیات کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی