Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:18:58 GMT

افول آمریکا به بستری عملیاتی تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۵۳۴

افول آمریکا به بستری عملیاتی تبدیل شده است

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی روز دوشنبه طی سخنانی پس از آیین راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در کرمان افزود: آمریکایی‌ها در چهار موضوع از جمله حکومت ونزوئلا و کره شمالی وارد شدند که در تمامی موارد شکست خوردند و همچنین آمدند تا منطقه را به اسارت خود دربیاورند اما امروز اسیر جنگ شده‌اند.

وی اظهار داشت: سیست خارجی آمریکا هرگز در چنین ضعفی گرفتار نشده بود و نخست وزیر عراق در موضوع ایران، عراق و تحریم ها به شدت با وزیر امور خارجه آمریکا برخورد کرد به گونه‌ای که پس از برگشت به کشور خود تصویری جدید از حوادث را دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها امروز در منطقه خاورمیانه کم آوردند و نمی توانند افکار عمومی دنیا را توجیه کنند و ما در چنین شرایطی نباید خط مبتنی بر مقاومت و ایستادگی برحق را رها کنیم.

متکی با بیان اینکه آمریکا اگرچه همان شیوه و منش گذشته را دارد اما به شدت تضعیف شده و اسرائیل برای از بین رفتن و افول خود نشست می‌گذارد عنوان کرد: اراده خداوند پیروزی حق بر باطل است و اروپایی‌ها جز شرمساری چیزی جز ناتوانی از خارج شدن از سلطه آمریکا ندارند.

وی با بیان این مطلب که آمریکا در شرایط دشوار قرار گرفته  و مردم در حمایت از نظام و رهبری سنگ تمام گذاشتند و تحولی جدی در راه است اظهار داشت : زیرا چند سال قبل مقام رهبری با تکیه بر جوانان بر ضرورت پوست اندازی و رویکرد جدید مواردی را به ملت و مسئولان بیان داشتند و مردم به آن عمل کردند .

متکی با تاکید براینکه نگاهمان را باید تغییر داد چرا که نمی‌شود اقتصاد کشور را مقاومتی و لیبرالی باهم اداره کرد افزود: شرایط امروز رویکردی خاص می‌طلبد و فریاد مقام معظم رهبری نیز بر همین مهم است.

وی تاکید کرد: نسل جوان باید دلایل را درک کند که جمهوری اسلامی از سر لجبازی و ناسازگاری در دنیا به مساله‌سازی نپرداخته و یک جریان قرآنی را دنبال می‌کند.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شرایطی جدید در دنیا به وجود آورده است گفت: آمریکا تاکنون برای اقدامات خود،  نیازی به توضیح به جهان نمی‌دید و امام آنان را مجبور به توضیح به افکار عمومی کرد.

وزیر سابق امور خارجه بیان کرد: فضای مجازی هر عنصر انقلابی را به رسانه تبدیل کرده و هر جوان ایرانی پیام‌های خود را به دنیا مخابره می‌کند و امروز ساعت‌ها از سوی غرب برای پاسخگویی به افکار عمومی به بحث و تبادل می نشینند.

متکی گفت: قدرت‌ها در دوران جنگ سرد مناطق مختلف را باهم تقسیم می‌کردند اما کسی ریشه فتنه را معرفی نمی‌کرد تا زمینه درآمدن چشم فتنه فراهم شود.

وی تصریح کرد: جریان حق و باطل از یکهزار و ۴۰۰ سال قبل آشکار شد و انقلاب اسلامی خواب آرام استکبار را برهم زد و شعارهای امام بر دل مردم نشست و مردم کرمان هم همراه با سایر نقاط ایران به رود خروشان انقلاب پیوستند و به امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

معادله نابرابر تحریم‌ها باید برهم بخورد

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکایی ضد حقوق بشر است گفت: آمریکا بر کشورهایی فشار می‌آورد که در مقابل نمی‌توانند این کشور را تحریم  کنند لذا این معادله نابرابر باید برهم بخورد.

وزیر اسبق امور خارجه  با تاکید بر اینکه سلاح آمریکایی‌ها رعب، تزویر، تبلیغات و فشار است ادامه داد: تحریم‌های ایران از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر آغاز و در دوران دونالد ترامپ به اوج خود رسید که با شدیدترین تحریم‌ها هم به نتیجه دلخواه نرسیدند و آنان می‌دانند ایرانی‌ها از مقاومت دست برنمی‌دارند لذا باید این حربه آمریکا را از کار بیندازیم.

متکی یادآورشد: مقام معظم رهبری از اوایل دهه ۹۰ اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با تحریم و در شرایط عادی رویکردی مبتنی بر خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور می‌دانستند اما در آن زمان جدی نگرفتیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری با طرح نرمش قهرمانانه برای برجام راه را برای دولت باز کردند و پس از آن فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید که این امر یک رویکرد است.

وزیر سابق امور خارجه عنوان کرد: ایران با آمریکا قرارداد احداث راکتور هسته‌ای و برای مبادله سوخت پیش از انقلاب تعهداتی منعقد کرد که آمریکا آنان را نادیده گرفت لذا این کشور قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه جریان باطل در مقابل حق‌طلبی هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد گفت: دانش‌آموزان همراه با دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سالیان طولانی مبارزه در آخرین ۱۳ آبان اوج انقلاب اسلامی، همراهی خود را در لبیک به نظام و امام خود قهرمانانه به نمایش گذاشتند و در ۱۳ آبان ۵۸ خوی استکباری آمریکا با ادعای رهبری جهان و امنیت فرعونی این قدرت جهانی به زیر کشیده شد.

۱۳ آبان پاسخی به توطئه و خیانت آمریکا بود

متکی با اشاره به اقدام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با توجه به اسناد لانه جاسوسی و اظهارات این کشور یک لحظه آمریکایی‌ها از توطئه و خیانت برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی دست برنداشتند لذا ۱۳ آبان ۵۸ پاسخی به سلسله این اقدامات و ماهیت استکباری آمریکا در حمایت از طاغوت و برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: موجودیت آمریکا با از بین بردن حقوق شهروندان،  بومیان و سرخ پوستان آمریکایی از آغاز ظالمانه بود و استراتژی این کشور در تمامی سال‌های گذشته رهبری دنیا را در تعامل با دیگران تعریف شده است.

وزیر سابق امور خارجه تاکید کرد: مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط بین‌المللی فهرستی بلند از تعاملات یکجانبه گرایانه مبتنی بر استاندارد دوگانه، مشروعیت بخشیدن به هرگونه ابزار برای رسیدن به اهداف خود، استفاده از سلاح‌های غیر متعارف، کشتار جمعی و میکروبی، هدایت بانک جهانی، خروجی‌های مذاکرات و تدوین کنواسیون ها مطابق با میل خود است.

متکی افزود: آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بر قلب تک قطبی بودن جهان می‌کوبد و کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی را با اهدافی خاص تدوین می‌کند و در نقطه‌ای به راحتی از آن خارج می شود و همچنین تاریخ طولانی دخالت در کشورهای دیگر و انجام کودتا در سرنگونی نظام‌هایی که مطلوب خودشان نیست از شیلی تا ایران و طراحی یک نظامی که آمریکا همه‌کاره آن باشد،  خوی استکباری این کشور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دشمن‌شناسی را در برخورد با رویکردهای مستکبرانه به صورت دقیق به ما می شناساند و مقام معظم رهبری آن را تبیین می‌کند گفت: ما در متن مبارزه بین حق و باطل هستیم و پیامبران و امامان معصوم و امام و رهبر ما مسیر را بر ما روشن کردند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان روابط خارجی 13آبان راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور