Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از ترخیص ۱۵ درصد از ۷۰ واگن باقی مانده مترو در گمرک خبر داد و گفت: این محموله اکنون برای سرهم‌بندی قطعات و افزودن به خطوط ریلی در اختیار شرکت واگن سازی تهران قرارگرفته است. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی امام با اعلام خبر ترخیص 15 درصد از قطعات 70 باقی مانده واگن متروی تهران در گمرک بندر شهید رجایی اظهار کرد: به‌منظور تجهیز ناوگان خطوط مترو در پایتخت، تعداد 70 واگن خریداری‌شده بود که ترخیص این محموله از گمرک به دلیل انجام روند پرداخت هزینه‌های گمرکی و نیز ارزش ‌افزوده با تأخیر مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از نامه‌نگاری شهردار تهران با وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست سال گذشتته، 85 درصد از کل این محموله ترخیص شد. در ادامه و با رایزنی‌های صورت گرفته 15 درصد باقیمانده نیز در تاریخ 22 مهر سال جاری ترخیص و با 22 تریلر به شرکت واگن سازی تهران برای سرهم‌بندی قطعات تحویل داده شد.

امام عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر 40 درصد از روند ساخت قطارهای مترو در تهران توسط متخصصان کشورمان بومی‌سازی شده است بنابراین تا هنگامی‌که 100 درصد ساخت قطارهای مترو در کشورمان بومی‌سازی شود، مجبوریم برخی از قطعات موردنیاز را از کشورهای خارجی تأمین ‌کنیم که محموله ترخیص شده نیز شامل قطعاتی از این‌ دست است.

 با ابراز خرسندی نسبت به اینکه در روند ترخیص «پروژه 70 دستگاه واگن مترو» زنجیره ارتباطی خوبی با سایر ارگان‌ها و نهادها همانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و مواردی از این ‌دست به وجود آمد، خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تا نهایت همکاری و همدلی را با ما در شرکت مترو برای ترخیص این محموله ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان تأکید کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گمرک بندر شهید رجایی در خصوص همکاری با شرکت مترو در ترخیص این محموله نهایت تشکر راداریم. امید است این‌گونه همکاری‌ها در راستای خدمت به شهروندان و مردم کشورمان مستمر باشد.

بازداشت 181 جیب‌بر در ایستگاه‌های متروی تهران

مراجع ذیصلاح به موضوعات امنیتی طرح شده درباره مترو رسیدگی کنند

جای نگرانی برای ایمنی خط 7 مترو وجود نداردآخرین وضعیت متروی پرند؛ 700 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خطوجود یک "رخنه امنیتی" در متروی تهران!راهکار عضو شورای شهر برای پیشگیری از ایجاد فضای امنیتی در مترو

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهر تهران مترو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران مترو شهر تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 

شهردار قم گفت: شهرداری قم ۵۵ واگن با قرارداد شرکت پوژن سهم دارد که کارفرمای این قرارداد وزارت کشور است و همزمان برای خرید سه رام دیگر اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید با استاندار قم از پروژه منوریل و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تأمین واگن برای فاز نخست متروی قم که آماده بهره برداری است، در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد.

وی به مراحل اجرای قرارداد تأمین واگن با شرکت چینی پوژن اشاره کرد و افزود: ما ۵۰ رام واگن داریم که طراحی عملیاتی آن را شرکت پوژن انجام داده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شروع به ساخت شرکت چینی نیاز به حدود ۶ میلیون یورو پیش پرداخت دارد که برای پرداخت آن به موافقت کمیسیون ماده ۶۲ نیاز داریم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در این قرارداد کارفرما وزارت کشور است گفت: هزینه تأمین واگن از این قرارداد هم با مشارکت شهرداری و دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در اوراق مشارکت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. یعنی از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ نیمی را ما و نیمی را دولت باید بازپرداخت کند.

شهردار قم گفت: در شهرداری کشور تنها مشهد واگنی شبیه به قم داشت. تلاش ما این بود که سه رام از مشهد قرض کنیم تا مراحل تست گرم سریع‌تر پیش رود اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: اگر این کار انجام شده بود در سفر اردیبهشت ریاست جمهوری یکی از پروژه‌هایی که به دست ایشان افتتاح می‌شد، فاز نخست متروی قم بود.

وی گفت: درخواست ما این است که توافق کمیسیون ماده ۶۲ انجام شود تا دست کم بتوانیم در هشت ماه آینده واگن داشته باشیم.

شهردار قم به اقدام شهرداری برای مذاکره در تأمین واگن با چینی‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار قراردادی که با محوریت وزارت کشور پیش می‌رود، شهرداری قم برای سرعت بخشیدن به موضوع، در حال توافق با چینی‌ها برای خرید سه رام دیگر است.

کد خبر 749824

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است