Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:10:35 GMT

انجام کلیه امور ثبتی توسط موسسه حقوقی بازرگان

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۸۲۸

انجام کلیه امور ثبتی توسط موسسه حقوقی بازرگان

ایجاد موسسات و شرکت‌ها و تغییرات و تحولات آنها مستلزم انجام مراحل ثبتی و قانونی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام عدالت محور بازرگان، بدون آشنایی با اصطلاحات و قوانین و مقررات ثبت موسسات و شرکت‌ها، فعالیت اقتصادی در قالب شرکت و موسسه در ایران غیرممکن است. بر این اساس آشنایی با مفاهیم ذیل برای فعالان اقتصادی ضروری است:

ثبت تغییرات شرکت: منظور از ثبت تغییرات تصمیماتی است که مدیران به‌صورت ارادی یا اجباری بنا بر شرایط حاکم، برای بهبود وضعیت شرکت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییرات باعث تحول چهارچوب حقوق‌ اولیه‌ای می‌شود که مدیران برای فعالیت اقتصادی شرکت خود در نظر گرفته بودند.

انواع مجامع در شرکت‌ها:

مجمع عمومی مؤسس: کلیه امور راجع به تأسیس شرکت از قبیل تصویب طرح اساسنامه، انتخاب اولین مدیران و بازرسان، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت انتشار آگهی.

مجمع عمومی فوق‌العاده: تغییر اساسنامه، تغییر سرمایه، انحلال شرکت از جمله امور مربوط به این مجمع هست. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که به‌طورکلی تغییر کلیه مواردی که در اساسنامه وجود دارد در صلاحیت مجمع فوق‌العاده است.

مجمع عمومی عادی: تصویب صورت‌های مالی، انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین حق‌الزحمه و پاداش آن‌ها، تغییر روزنامه کثیرالانتشار و آگهی‌های شرکت هم از امور مربوط به مجمع عمومی عادی هست.

مدت تصدی بازرسان و هیات مدیره در شرکت سهامی: مدت تصدی بازرسان یک سال مالی و مدت تصدی هیات مدیره ۲ سال از زمان تمدید و یا تغییر سمت است. به‌طور مثال اگر مجمع در تاریخ ۷ خرداد ۹۸ تشکیل و به تصویب برسد، بازرسان تا پایان اسفند ۹۸ و هیات مدیره تا ۷ خرداد سال ۱۴۰۰ مدت تصدی‌شان اعتبار دارد.

انحلال شرکت به چه معناست؟

انحلال شرکت به معنی از بین رفتن، برچیده شدن و تعطیل شدن شرکت است و مطابق با قانون تجارت، شرکا و سهامداران شرکت وظیفه‌ دارند که پس از انحلال و برچیده شدن شرکت، این موضوع را به‌صورت رسمی به مرجع ثبتی کشور که بنام اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری شناخته می‌شود اعلام کنند تا در موضوع انحلال شرکت به‌صورت رسمی به ثبت برسد که به این فرآیند در اصطلاح ثبت انحلال شرکت گفته می‌شود.

به‌طورکلی انحلال شرکت‌ها از چند طریق صورت می‌گیرد. انحلال شرکت‌ها یا از طریق مراجعه به مراجع ذی‌صلاح قضایی و به‌حکم دادگاه صورت می‌پذیرد، یا توسط ارکان تصمیم‌گیرنده شرکت‌ها صورت می‌گیرد، یا به‌وسیله‌ی صدور حکم ورشکستگی شرکت منحل می‌شود و همچنین در مورد شرکت‌های تعاونی و شعب و نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران، به‌وسیله دستگاه‌های متولی و تصمیم‌گیرنده شرکت منحل می‌شود.

مدارک مورد نیاز:

۱: کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و مدیر تصفیه.

۲: روزنامه رسمی مربوط به مرحله ثبت شرکت و مرحله آخرین تغییرات شرکت.

٣: اگر وکیل دادگستری امور مربوط به ثبت انحلال شرکت را انجام می‌دهد، اصل وکالت‌نامه نیز لازم است.

٤: چنانچه مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور کلیه شرکا تشکیل نشده و بلکه با حضور اکثریت شرکا باشد، ارائه اصل روزنامه کثیرالانتشار شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق‌العاده است الزامی است.

ثبت اختراع:

اختراع نتیجه‌ی فکر فرد است که برای اولین بار موضوع خاص و جدیدی را ارائه می‌کند و مشکلی را در یک حرفه یا فن و یا فناوری و مانند آن‌ها حل می‌کند.

ثبت طرح صنعتی:

هر گونه ترکیب خطوط یا رنگ‌ها و هر شکل سه‌بعدی با خطوط رنگ‌ها و یا بدون آن به‌گونه‌ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصول از صنایع‌دستی را تغییر دهد طرح صنعتی می‌گویند (به زبان ساده، طرح صنعتی به هر تغییری که در ظاهر اجسام به وجود بیاورد گفته می‌شود و هیچ ارتباطی با جنبه فنی و تغییرات آن ندارد).

ثبت علامت تجاری و نام تجاری:

نام تجاری: اسم یا هر عنوانی که مشخص‌کننده شخص حقیقی (فرد) و یا شخص حقوقی (شرکت، موسسه و...) باشد. نام تجاری حتی اگر ثبت هم نشود در برابر عمل خلاف قانون اشخاص ثالث حمایت می‌شود و اگر مورد فریب مردم شود غیرقانونی هست.

علامت تجاری: به‌منظور معرفی کردن کالا و خدمات یک شرکت و جدا کردن آن‌ها از کالا و خدمات رقبا به‌کاربرده می‌شود.

انواع علامت تجاری:

۱- علامت خدماتی: علامتی هست که در فروش و تبلیغ خدمات به کار می‌رود و این خدمات ممکن است مالی، بانکی، مسافرتی و تبلیغاتی باشد... فاکتورها، آگهی‌ها و کاتالوگ‌ها از این دسته خدمات هستند.

۲- علائم جمعی: نشانه‌ای است که برای متمایز کردن مبدأ جغرافیایی بکار گرفته‌ شده است. علائم جمعی باید توسط انجمن مورد درخواست ثبت قرار بگیرد. علامت جمعی هر نشان قابل رویتی است که به‌عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت و معرفی می‌شود.

۳- علامت تأییدی یا تضمینی: بر اساس استانداردهای معینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علامت تأییدی نشان می‌دهد که کالا یا خدمات دارای بعضی از استانداردهای کیفیتی هستند و از مبدأ خاصی (مربوط به منطقه یا ناحیه‌ای از کشور می‌باشد) هم نشات گرفته‌اند.

موسسه حقوقی و ثبتی بازرگان با تکیه‌ بر توانایی‌های خود و بیش از ۱۳ سال سابقه در زمینه‌ی حقوقی و ثبتی و انجام بیش از دو هزار پرونده ثبتی و حقوقی آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان عزیز جهت انجام کلیه‌ی امور ثبتی و حقوقی هست.

بخشی از این امور شامل: ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، ثبت اختراع، دعاوی حقوقی، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی، پلمپ دفاتر و ... هست.

جهت ارتباط با ثبت بازرگان می‌توانید به سایت موسسه به آدرس sabtebazargan.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت شرکت امور ثبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان