Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:49:10 GMT

ریاست اجرایی افغانستان: طرح صلح غنی طرح حکومت نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۸۴۷

ریاست اجرایی افغانستان: طرح صلح غنی طرح حکومت نیست

سخنگوی رئیس اجرایی افغانستان با اشاره به طرح رئیس جمهور این کشور گفت که این طرح توسط «اشرف غنی» ارائه شده و در این باره با ریاست اجرایی مشورت نشده است، بنابراین نمی‌توان آن را طرح دولت برای صلح دانست. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مجیب‌الرحمن رحیمی» سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان درباره طرح 7 ماده‌ای صلح «اشرف غنی» که اخیراً توسط رسانه‌ها منتشر شده بود، تصریح کرد که برای تهیه این طرح با ریاست اجرایی مشورت نشده و این طرح را نمی‌توان طرح دولت افغانستان برای صلح دانست زیرا دولت کنونی از دو جناح تشکیل شده است که یک طرف آن ریاست اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که برای ایجاد طرح صلح باید با تمامی جناح‌ها، احزاب، چهره‌های سیاسی و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی و رسانه‌ای بحث و تبادل‌نظر شود.

سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان به «هشت صبح» گفت که طرح هفت ماده‌ای اشرف غنی کاملاً یکجانبه است و نمی‌توان از آن به عنوان طرح دولت برای صلح نام برد.

گفتنی است که ریاست اجرایی افغانستان تاکنون بطور مستقل طرحی را برای برقراری صلح در این کشور ارائه نکرده است.

طرح 7 ماده‌ای «اشرف غنی» برای صلح افغانستان + متناشرف غنی: کاهش نیروهای آمریکایی به روند صلح افغانستان ارتباطی ندارداشرف غنی: مشارکت افغانستان با آمریکا پایدار بوده و پایدار خواهد ماند

طرح صلح غنی شامل هفت ماده: مذاکره با آمریکا و ناتو، مذاکره با طالبان، مذاکره با پاکستان، گفت‌وگو با کشورهای همسایه، منطقه و جهان اسلام، گفت‌وگو با غرب و سازمان‌های بین‌المللی، تقویت نهادها در سطح ملی و رسیدگی به شکایات در طرح ملی است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»

یک تکه برنز مینیاتوری تصویرگر «اسکندر مقدونی» در دانمارک کشف شد.

به گزارش ایسنا، گروهی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک پرتره کوچک برنزی، تصویرگر «اسکندر مقدونی» را در یکی از جزیره‌های دانمارک پیدا کردند.

«لایوساینس» نوشته است دو فرد هنگام کاوش در زمینی واقع در شهر «رینگستد» واقع در دانمارک به این اکتشاف دست یافتند و آثار تاریخی کشف‌شده را به موزه تحویل دادند.

این شیء‌ برنزی که قطر آن حدودا ۲.۷ سانتی‌متر است، از آلیاژ برنز ریخته‌گری شده است و چهره مردی با موهای مواج را به تصویر می‌کشد که تاجی از جنس شاخ‌های پیچ‌خورده قوچ بر سر دارد.

باستان‌شناسان با توجه به ویژگی‌های چهره بلافاصله تشخیص دادند که این پرتره «اسکندر مقدونی»، فرمانروا و پادشاه باستانی مقدونیه است، که امپراتوری آن از بالکان تا پاکستان امروزی در زمان مرگ او در ۳۲ سالگی امتداد داشت.

به گفته کارشناسان، این تکه برنز ویژگی‌های مشهور «اسکندر مقدونی» همچون موهای مواج و تاج شاخ قوچ را نمایش می‌دهد و این تصویر مشابه تصویر تکه آهن دیگری است که سال‌ها قبل کشف شده است.

با اینکه محققان هنوز درباره کاربرد این شیء‌ برنزی مطمئن نیستند، اما معتقدند قدمت آن به حوالی ۲۰۰ میلادی بازمی‌گردد و ممکن است به عنوان بخشی از تزئینات یک سپر یا کمربند شمشیر به کار رفته باشد.

به گفته کارشناسان، قدمت این تکه برنز همزمان با دوران حکومت «کاراکالا» است که به عنوان امپراتور روم از سال ۱۹۸ تا ۲۱۷ میلادی حکومت می‌کرد و اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد «کاراکالا» به «اسکندر مقدونی» علاقه داشت و از او الهام می‌گرفت. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»