Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@23:10:48 GMT

کمک کردها به واشنگتن در سرقت منابع طبیعی سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۸۸۳

خرداد؛ آمریکا برخی از مشکلات جهانی را حل می کند، اما گذشته از این، برخی از افسران اطلاعاتی، شرکت های نظامی خصوصی مرتبط با آمریکایی ها، کردهایی از SDF (نیروهای دموکراتیک سوریه) و نمایندگان قبایل محلی، عملا درحال انجام این تجارت هستند؛ تجارتی که با غارت ثروت نفتی سوریه مرتبط است. پیشتر داعش در این سرزمین ها پول کسب می کرد، اما اکنون، آمریکایی ها و متحدان محلی آنها در حال این کارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بوریس روژین ، کارشناس نظامی، عواقب قاچاق نفت سوریه از سرزمین هایی که توسط گروه های کرد اشغال شده اند را ارزیابی کرده است. وی در مصاحبه ای با نشریه Slovo i Delo ، گزارش وزارت دفاع فدراسیون روسیه درباره تجارت غیرقانونی نفت توسط مقامات واشنگتن در سوریه را تجزیه و تحلیل کرد.
وی گفت: ایالات متحده مدت هاست که به طور غیرقانونی، نفت را در سرزمین های سوریه پمپاژ می کند و برای این اهداف، رادیکال های کرد  "پولکی"، که همان "نیروهای دموکراتیک سوریه"(SDF)  هستند را جذب می کند. در سال 2017، افراط گرایان کرد، مناطقی در ساحل شرقی فرات، جایی که اعراب سنی در طول تاریخ اقامت داشتند را تصرف کردند. ساکنین محلی به شدت از این  مهاجمان وحشی آسیب دیدند. اما میادین غنی از نفت العمر ، التنک و غیره برای تشکیلات کردها (و همچنین برای جنگجویان داعش) از توجه ویژه ای برخوردار بودند.
شایان ذکر است که سوریه بودجه قابل توجهی را در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفتی و گازی سرمایه گذاری کرده است. مهاجمان کرد و مرتدین داعشی با استفاده از این زیرساخت های آماده، به طور وحشیانه ای درحال پمپاژ نفت هستند، تا بعدا این طلای سیاه دزدیده شده را به دیگر کشورها بفروشند. حامیانی از ایالات متحده، در غارت این منابع طبیعی که متعلق به مردم سوریه اند، به باندهای تروریستی و دار و دسته های کرد کمک می کنند.
آن گونه که از اخبار وزارت دفاع فدراسیون روسیه به دست آمده، شرکت Sadkab مشغول حمل و نقل غیرقانونی نفت از سوریه است. سپس این طلای سیاه تحت مارک های کشورهای ثالث، مثلا عراق به فروش می رسد. طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، درآمد ماهانه واشنگتن از این تجارت غیرقانونی نفت بیش از 30 میلیون دلار است. البته خود سوریه هیچ پولی دریافت نمی کند، بنابراین چنین اقداماتی را می توان به عنوان سرقتی در مقیاس ملی توصیف کرد.
بوریس روژین، کارشناس نظامی و سردبیر مرکز اطلاعاتی - تحلیلی کاساد، ایالات متحده را به تشدید بحران انرژی در منطقه متهم کرده است: واشنگتن کنترل میادین غنی نفتی سوریه را به دست گرفته و در عین حال مانع از واردات طلای سیاه از خارج شده است. روژین همچنین با اشاره به سیاست ریاکاری و استانداردهای دوگانه که ایالات متحده به طور فعال در قلمرو جمهوری عربی سوریه دنبال می کند خاطرنشان کرد: ایالات متحده برای دور زدن تحریم های خودش هم، نفت را استخراج کرده و با آن تجارت می کند.
وی گفت: "آمریکا برخی از مشکلات جهانی را حل می کند، اما گذشته از این، برخی از افسران اطلاعاتی، شرکت های نظامی خصوصی مرتبط با آمریکایی ها، کردهایی از SDF (نیروهای دموکراتیک سوریه) و نمایندگان قبایل محلی، عملا درحال انجام این تجارت هستند؛ تجارتی که با غارت ثروت نفتی سوریه مرتبط است. پیشتر داعش در این سرزمین ها پول کسب می کرد، اما اکنون، آمریکایی ها و متحدان محلی آنها در حال این کارند."
در عین حال، واشنگتن به چیزی جز منافع خودش اهمیت نمی دهد. به عقیده این کارشناس نظامی، ایالات متحده با رتبه بندی خود به عنوان یک ابرقدرت، احساس مصونیت می کند و نگرانی از بابت پیامدهای آن ندارد.
اما، به گفته روژین، اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد، زیرا واشنگتن به سرعت مواضع حاکمانه خود را در عرصه جهانی از جمله خاورمیانه از دست می دهد. این کارشناس معتقد است که این احتمال وجود دارد که غارت منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه توسط ایالات متحده متوقف بشود و تمام ذخایر نفت و گاز محصور شده توسط افراط گرایان کرد به کنترل دولت قانونی جمهوری عرب سوریه درآید. اما فعلا آمریکایی ها به کسب درآمد خود از نفت سوریه آسیب دیده از جنگ ادامه می دهند و این کشور عربی را از پول مورد نیازش برای بازسازی و بازگشت به زندگی عادی محروم می کنند.
پیش از این، PolitRussia هم اظهار نظر این متخصص را نقل کرده بود که معتقد است اقدامات جنایی مقامات واشنگتن که منابع ملت سوریه را به کمک باندهای تروریستی کرد سرقت می کنند، باید مورد توجه دقیق جامعه جهانی قرار بگیرد.
منبع: رادیو روسی / تحریریه دیپلماسی ایرانی برچسب ها: کردها ، ترکیه ، نفت ، آمریکا ، کردهای سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: کردها ترکیه نفت آمریکا کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دانشجویان معترض آمریکایی که در دفاع از مردم فلسطین توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند بر خادمان حرم های شریف، شرف دارند.

دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

کد خبر 849414 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند