Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک بسیاری از مسائل موجود در ورزش و کمیته ملی المپیک را پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری در نشست با خبرنگاران در مورد کمیسیون‌ها بیان کرد: کمیسیون ها اتاق فکر ما هستند. ایجاد اتفاق فکر بنای جدیدی است تا بنای تصمیم گیری در ورزش ایران از مجرای اتاق فکر باشد.

صالحی امیری در مورد اعزام نشدن بسکتبال سه نفره به مسابقات جهانی ساحلی گفت: در ستاد عالی دو نگاه اعزام و عدم اعزام داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی دانستیم قطر با اصول اخلاقی مسابقات را برگزار می کند اگر می دانستیم اینگونه است قطعا تیم بسکتبال سه نفره را اعزام می‌کردیم.  

او در مورد انتقاد از حضور همراهان زیاد در قطر گفت: من و سجادی و خانم اسلامیان برای نشست انوک در قطر شرکت کردیم. قراخانلو به عنوان سفیر فرهنگی از ستاد فرهنگی انوک دعوت شده بود. تمام هزینه‌ها هم رایگان بود.  تصمیم گرفتیم از این به بعد در هر سفر رییس یک نفر از هیات اجرایی و یک رسانه او را همراهی کند. پیمان فخری خوب درخشید و نشان داد اداره کاروان های بزرگ را دارد.

* درباره والیبال بهتر است سکوت کنیم

رییس کمیته ملی المپیک در مورد شرایط والیبال اظهار کرد: اشکالات به وضعیت فعلی والیبال وارد است. والیبال پدیده نوظهوری در ورزش است که می‌تواند رقیب فوتبال در جامعه باشد. اکنون بهترین کار این است که سکوت کنم. با وزیر صحبت کردم و در اینده نزدیک والیبال از بلاتکلیفی خارج می شود و من دفاعی ندارم.

*رییس فدراسیون چهره ملی باشد جهش زیادی می‌کنیم

او در مورد جلوگیری از حضور افراد با نفوذ در فدراسیون و رسیدن پست ها به کارمندهای فدراسیون تصریح کرد: نکته مهمی است و پاسخ آن یک خط نیست. مدیریت ورزش باید از مرزبندی شغل و غیر شغل بودن خارج شود. نفر اول اگر بتوانیم چهره ملی بیاوریم که منابع و امکانات بیاورد خیلی حهش می‌کنیم اما نفر دوم در فدراسیون‌ها باید افراد فنی باشند و این به نظرم منطقی است در غیر این صورت لطمه می‌بینیم. بستر را برای حضور چهره های ملی فرام کنیم در غیر این صورت ورزش قهرمانی لطمه می‌بینید. بخشی از آن در اساسنامه دارد حل می‌شود و بخشی دیگر به سیاست ما ( وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک) بر می گردد که دنبال افراد تاثیر گذار باشیم.

آغاز پرداخت بودجه ۵ میلیاردی به فدراسیون ها

او در مورد هزینه برای تجهیزات اکادمی ملی المپیک و تخصیص بودجه فدراسیون‌ها گفت: ما تاکنون بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و باز هم کمک می‌کنیم. ۹۰ درصد از بودجه فدراسیون‌ها را داده‌ایم و برای پرداخت ۱۰ درصد دیگر مشکلی نداریم. قرار است خارج از سقف بودجه  ۵ میلیارد تومان به کل فدراسیون‌های المپیکی پرداخت کنیم اما مشروط به ارائه برنامه به آقای سجادی و تصویب در ستاد عالی بازی‌ها. کمیته ملی المپیک ۲۷ میلیارد به فدراسیون ها کمک مستقیم خواهد کرد. کمیته ملی المپیک بحرانی به نام بودجه واقعا ندارد و با فدراسیون‌ها صحبت کنید می‌گویند ۹۰ درصد گرفته‌اند . الان شروع به پرداخت بودجه ۵ میلیاردی کرده ایم و تاکنون پرداخت به فدراسیون های کشتی، بسکتبال، والیبال، کاراته مصوب شده است.

صالحی امیری در مورد حل نشدن مشکل کاری قراخانلو گفت: من از آقای احمدی دانشگاه تربیت مدرس خواهش کردم با حضور اقای قراخانلو در آکادمی ملی المپیک موافقت کند چون برنامه ای را شروع کرده و باید به پایان برسد. در تماس تلفنی با اقای احمدی ، با ماموریت اقای قراخانلو در اکادمی ملی المپیک موافقت کرد و در نامه کتبی هم موافقت شد اما کارشناس ها ایراد گرفتند که باید این اختلاف را حل کنیم. آقای قراخانلو سرمایه ملی است و حضورش برای ما فرصت است.

صالحی امیری در مورد از دست ددن کرسی ها توسط فدراسیون ها از جمله در تیراندازی نیزگفت: برای تیراندازی مکاتبه ای کردم که تعداد از کشورها پاسخ مثبت دادند و تلاش می کنیم این کرسی را برای اقای دادگر احیا کنیم. این مشکل هست که نگاه کوتاه وجود دارد و مانند بیماری برای ورزش است. باید تلاش کنیم فدراسیون ها قانع شوند، تغییرات نباید باعث حذف کرسی ها شود.

صالحی امیری در مورد کمک مالی به فوتبال گفت: فوتبال در لیست کمک بودجه ای کمیته ملی المپیک نیست اما تیم امید هست. در هیات اجرایی تصویب شد معادل قبل به تیم امید کمک شود. من وزیر و اقای تاج جلسه ای داشتیم و قرار شد حمایت سه جانبه ای انجام شود تا طلسم شکنی شود و تیم به المیک برود. اینکه چه میزان موفق خواهیم بود از کارشناسان فنی آقای تاج و استیلی سوال کنید. اما ما حمایت مالی و معنوی خواهیم داست.

او در مورد معرفی دبیرکل نیز بیان کرد:  در یک ماه آینده دبیرکل معرفی می شود و به نتیجه رسیدیم. ما ۹ کاندیدا را مطالعه کردیم و با مشورت با هیات اجرایی افراد، صاحب نظر به جمع بندی رسیدیم و حداکثر یک ماه آینده معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیدرضا صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

به گزارش "ورزش سه"، آندره‌آ جیانی سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال فرانسه اسامی بیست و نه بازیکن را برای لیگ ملتهای والیبال اعلام کرد تا قهرمان المپیک قبل و میزبان المپیک فعلی با تمام ستاره هایش پا به میدان بگذارد.

اسامی بازیکنان دعوت شده توسط آندره‌آ جیانی به تفکیک پست ها:

پاسورها: بنجامین تونیوتی، آنتوان بریزارد، ، آناتول چابویسانت، امیر تیزی اولو و رافائل کور

دریافت کننده ها: اروین انگاپت، کوین تیلیه، ترور کلونو، تیموتی کارله،یاسین لوئاتی، لوکا باسیچ، آنتوان پوترون، هیلیر هنو و ماتیس هنو

سرعتی‌زن ها: بارتلمی چینِنیِز، نیکولاس لگوف، کوئنتین جوفروی، داریل بولتور، مدریک هنری، موس گای، یوریس سدیک و فرانسوا هیوتز

قطر پاسورها:  استفان بویر، ژان پاتری،تئو فاوره و ابراهیم لاوانی

لیبروها: ژنیا گربنیکوف، بنجامین دیز، کورنتین فلوت و تیبولت لوبیر

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین دیدار خود در لیگ ملتهای والیبال به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه می رود.

دیگر خبرها

  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • واکنش عبادی‌پور به رد کردن پیراهن تیم ملی توسط موسوی
  • لیگ ملت‌ها: قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است