Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سردار موسی کمالی» مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی مهارت آموزی کارکنان وظیفه امروز (روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه) با حضور نمایندگان سازمان‌های نیروهای مسلح (آجا، سپاه، وزارت دفاع و ناجا) و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط (وزارت آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد یک ماه گذشته، پیوند آموزش و پرورش و نیروهای مسلح در خصوص نحوه استفاده بهینه از خدمت هنرجویان وزارت آموزش و پرورش در خدمت سربازی به عنوان سرباز ماهر به بحث گذاشته شد. برابر آمار ارایه شده ۹۴۵۰۰۰ نفر دانش آموز هنرجو در ۲۰۳ رشته در ۶۹۶۱ هنرستان در سراسر کشور اشتغال به تحصیل دارند که ۶۳ درصد این افراد پسر هستند و باید مسیر سربازی را طی کنند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۸۰ هزار دانش‌آموز پسر موفق به اخذ دیپلم شده‌اند که این افراد حداقل ۱۴۵۰ ساعت و ۲۰۰۰ ساعت آموزش مهارت دیده‌اند که از این تعداد گروهی وارد دانشگاه شده و پس از فراغت از تحصیل وارد سربازی می‌شوند و تعداد زیادی نیز با دیپلم وارد نیروهای مسلح شده‌اند.

سردار کمالی با اشاره به جزییات طرح قدر خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در قالب «طرح قدر» اطلاعات این افراد وارد سامانه وظیفه عمومی شده و پس از غربالگری به نیروهای مسلح تطبیق و بکارگیری تخصصی شوند و با توجه به آموزش طی شده و تجربه کسب کرده در حین خدمت علاوه بر کارت پایان خدمت به این افراد گواهی مهارت و اشتغال داده شود، همچنین بنا شد این هماهنگی در خصوص موضوع فوق با سایر سازمان‌ها نیز صورت گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسی کمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه