Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی سال‌های اخیر و پس از ظهور و بروز داعش گزارش‌ها و مدارکی مبنی بر حمایت آمریکا از این گروه تروریستی منتشر شد اما اکنون و در پی کشته شدن ابوبکر البغدادی بسیاری از تحلیلگران این کشور به نقش واشنگتن در رشد و پا گرفتن داعش اذعان دارند. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود از «روی دادن اتفاقی بزرگ» خبر داد؛ سپس رسانه‌های این کشور اطلاعاتی مختصر درباره هلاکت «ابوبکر البغدادی» ارائه دادند و در نهایت ترامپ در یک نشست خبری در کاخ سفید خبر کشته شدن سرکرده داعش را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در تایید خبر کشته شدن البغدادی از روایتی استفاده کرده که رسانه‌ها و تحلیلگران آن را نوعی "سناریوی سینمایی" توصیف کرده و حتی اطلاعاتی که ترامپ درباره نحوه کشته شدن سرکرده داعش ارائه داد نیز تاکنون از سوی مقام‎های آمریکایی تایید نشده است و بسیاری آن را ساخته ذهن خود او می‌دانند.

ترامپ در حال حاضر و پس از رسوایی اوکراین گیت با موضوع استیضاح مواجه شده و مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درباره استیضاح وی را آغاز و قطعنامه رسمی شدن این تحقیقات را تصویب کرده است.

از سویی دیگر حدود یک سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد و در آستانه این انتخابات، محبوبیت ترامپ به طور روزافزونی در حال کاهش است و بدیهی است که در چنین شرایطی ترامپ به دنبال برگ برنده‌ای است تا تبعاتی را که تمامی این چالش‌ها می‌تواند برای او در انتخابات سال 2020 داشته باشد، از میان ببرد؛ بنابراین وی از لحظه انتشار پیام توییتری خود مبنی بر «روی دادن اتفاقی بزرگ» با سناریویی آماده سعی کرده تا بیشترین بهره را از کشته شدن سرکرده داعش ببرد و این موضوع را به عنوان یک "پیروزی" به نام خود ثبت کند.

پیام‌های توییتری و اظهارات ترامپ طی روز‌های اخیر نیز نشان دهنده تلاش او برای استفاده حداکثری از هلاکت ابوبکر البغدادی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت ادعا‌های متناقض ترامپ است که حتی مقام‎ها و رسانه‌های آمریکا نیز درباره آن ابراز تردید کرده‌اند. علاوه بر این مقام‎های روسیه نیز بار‌ها درباره کشته شدن سرکرده داعش ابراز تردید کردند و «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، نیز به تازگی طی مصاحبه‎ای گفت که مسکو نمی‌تواند کشته شدن ابوبکر البغدادی را تایید کند.

لاوروف در این مصاحبه تاکید کرد که "ابوبکر البغدادی ساخته دست خود آمریکا است."

در همین حال «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه نیز در مصاحبه با شبکه «الاخباریه» ضمن ابراز تردید درباره کشته شدن سرکرده داعش سوالاتی مانند اینکه "چرا جسد ابوبکر البغدادی نشان داده نشد و یا چرا هواپیمایی در صفحه رادار‌ها مشاهده نش را مطرح کرد."

اما هلاکت بغدادی آنگونه که ترامپ درباره آن سر و صدا به راه انداخته، اهمیت چندانی ندارد چرا که پیش از این گروه تروریستی داعش در پی هماهنگی و همکاری محور مقاومت برای مبارزه با تروریسم عملا در عراق و سوریه فلج شده و قلمرو چندانی را در اختیار نداشت.

اما موضوع قابل توجه کشته شدن البغدادی نیست بلکه نقشی است که آمریکا در حمایت از او و گروه تروریستی داعش ایفا کرده است؛ طی سال‌های اخیر همواره گزارش‌ها و مدارک بسیاری مبنی بر اینکه داعش مورد حمایت آمریکا است منتشر شده و در موارد بسیاری تحلیلگران آمریکایی نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند.

علاوه بر این، مقام‎های آمریکایی نیز در موقعیت‌های مختلف و به خصوص در هدف قرار دادن رقبای خود نقش آمریکا در ایجاد داعش را بیان کرده‌اند.

«هیلاری کلینتون» در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 علنا اذعان کرد که داعش ساخته دست آمریکا است. او علاوه بر این در کتاب خاطرات خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» نیز به این موضوع اذعان کرده است.

دونالد ترامپ نیز پیش از این به نقش آمریکا در ایجاد داعش اذعان کرده و گفت که "دولت اوباما داعش را ساخته است."

به تازگی او در جریان یک تجمع انتخاباتی در ایالت می‌سی‌سی‌پی نیز بار دیگر اعلام کرد که "داعش را اوباما ساخته است."

نکته قابل ملاحظه در این زمینه این است که موضوع اصلی نقشی است که آمریکا در ایجاد داعش داشته و حمایت‌هایی است که واشنگتن طی سال‌های اخیر از این گروه تروریستی در منطقه کرده است؛ کشته شدن ابوبکر البغدادی حتی در صورت درست بودن ادعا‌های ترامپ در این باره تفاوتی را در کلیت موضوع ایجاد نمی‌کند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • شرایط صدور دستور موقت
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...