Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:15:48 GMT

حجت ما برای روز 13 آبان، کودتای 28 مرداد است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۰۶۰۷

حجت ما برای روز 13 آبان، کودتای 28 مرداد است

علی ربیعی در نشست خبری امروز گفت: حجت ما برای روز 13 آبان، که روز مبارزه با استکبار است، کودتای 28 مرداد است، جنبش دانش آموزی و جنبش دانشجویی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی ربیعی» سخنگوی دولت در نشست خبری امروز(دوشنبه) در رابطه با 13 آبان گفت: مناسبت های تاریخی در طول زمان معنای عمیق تری را به نمایش می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این یک رخدادی است که عقبه معین در تاریخ ما دارد.  ما یک 13 آبان در تاریخ معاصرمان نداریم. ما 13 آبان ها داریم. از 13 آبان 41 تا 13 آبان  13 آبان 96.  13 آبان تاریخی ما از سخنرانی استکبار ستیزانه امام خمینی علیه  کاپیتولاسیون و برای استقلال و غرور ایرانی آغاز می شود و در دوران مدرن به دور جدید فشارهای امریکا بر ملت ایران باز می گردد که  این بار هم در 13 آبان 96 ما را تحریم کرد و این تحریم ها کاپیتولاسیون جدید و مدرن است.

سخنگوی دولت بیان داشت: حجت ما برای روز 13 آبان، که روز مبارزه با استکبار است، کودتای 28 مرداد است، جنبش دانش آموزی و جنبش دانشجویی است. سالها کمک های نظامی به صدام در هشت سال جنگ تحمیلی است، در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ما و کشتار مردم بیگناه است، در کارشکنی و اعمال فشار های غیرانسانی و غیربشری به ملت ایران است. 

وی این روز را نماد مبارزه با ظلم دانست و گفت: 13 آبان نمادی از دهها سال ظلم و جنایت یک دولت زورگو بر ملتی حق طلب و با عزت است. عزتی که آمریکایی ها می خواستند با کاپیتولاسیون آن را له کنند و همین سبب شد تا اولین فریادهای استکبار ستیزی از سوی امام خمینی علیه واشنگتن و رژیم وابسته به آن در ایران بلند شود.

ربیعی ادامه داد: تصور آمریکایی ها  در آن روز این بود که یک ملت استثنایی هستند و این حق را دارند که درهر جایی از دنیا دستم به ظلم و ستم بزنند و هیچ سیستم قضایی جز کشور خودشان ههم حق محاکمه آنها را نداشته باشد.  مشکل اصلی آمریکا هنوز هم همین حس استثناپنداری، خودبرتربینی مستکبرانه و خودستایانه امریکایی است که تا امروز هم ادامه داشته است. امروز شکل دیگری از همان کاپیتولاسیون را شاهد هستیم.

سخنگوی دولت با اشاره به خروج آمریکا از توافقات بین المللی گفت: عمده اقدامات اخیر واشنگتن در خروجه از توافقات بین المللی از جمله برجام و زیرپا گذشتن حقوق ملت ها و دولت های جهان ناشی از همین احساس است که تا به امروز ادامه داشته و به طرز حیرت انگیزی دولت آمریکا به خود اجازه می دهد قوانین بین الملل را زیر پا بگذارد و بدترین جنایت ها را علیه ملت ها بدون بیم از پیگرد بین المللی مرتکب شود. 

ربیعی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ایرانی زخم خورده و رنجور از همین خوی استکباری آمریکا بود که احساسات انقلابی خود را بروز داد، اظهار داشت: آنچه در آن روزها گذشته هنوزمورد استناد آنها است اما هرگز به جامعه و افکار عمومی خود توضیح نمی دهد که علل و ریشه های این اقدام در رفتارهای خود آمریکا بوده است.

وی گفت: امریکا همزمان در آستانه ۱۳ آبان مدعی شده است: "چهلمین سالگرد ۱۳ آبان یادآور رفتار بدخواهانه رژیم ایران است" به واقع چه کسی رفتار بدخواهانه دارد؟ آن که تحریم غذایی و دارویی و محدود سازی حق زندگی و حق معطوف به سلامت شهروندان ایرانی را به یک ابزار جنگی و تروریستی به منظور شوراندن ملت و کشاندن تحریم زدگان به براندازی تبدیل کرده یا آن ملت که به دفاع از حق زندگی و حق صلح مقاومت ملی خود را به پیش می برد؟

13 آبان 57 مرحله نوینی در اعتلای انقلاب اسلامی ما بود

سخنگوی دولت بیان داشت: در چنین روزی رژیم دیکتاتوری شاه با گشودن آتش به روی تظاهرکنندگان که عمدتا دارای ترکیب جوان و دانش آموزی بودند یک بار ماهیت خود را آشکار کرد. در آن ایام ، جنبش انقلابی و اسلامی مردم ایران در مرحله پیشرفت خود بخشی از اقشار جامعه را وارد گردونه خود کرد. دانش آموزی شدن 57 به طور نمادین حکایت از فراگیر شدن انقلاب از یکسو، و آینده داری انقلاب از سوی دیگر داشت. حضور پرتعداد عنصر دانش اموز یعنی اینکه اینده از ان نهضت اسلامی است. متاسفانه ما امروزدر انتقال حافظه تاریخی به نسل های جدید دچار چالش های فراوانی هستیم.

ربیعی افزود: زیرا مسئله ضرورت مقاومت در مقابل زورگویی ها و قلدری ها امریکا به طور صحیح و مستدل به نسل های جدید منتقل نشده است. شما ملاحظه فرمودید که رهبر معظم انقلاب دیروز با چه دقتی سعی داشتند مستدل بودن موضع مقاومت بر ضد زورگویی های امریکا را برای نسل جدید توضیح دهند. آری، قضیه 13 آبان از 13 آبان 57 یا 58 شروع نشده  از 28 مرداد سال 1321 و از زمان سرنگونی مرحوم دکتر محمد مصدق به مثابه تنها دولت منتخب و دموکراتیک در دوران پس از مشروطه شروع شده است. امروز اسناد تازه منتشر شده آن کودتای ننگین ابعاد جدیدی از آن جنایت تاریخی بر ضد آرمان های مشروطه خواهی ملت ایران را به اثبات می رساند. 

وی با بیان اینکه کارنامه عملکرد آمریکا در منطقه ما نشان می دهد که امریکا برای هیچ کشوری دموکراسی نیاورده است، گفت: مردم ما دموکراسی درپای صندوق های رای و در جریان یک مبارزه پیگیر علیه یک نظام دیکتاتوری به کف آورده اند. از 13 آبان برای ما چه چیزی مانده است؟ ما باید در هر دوران به این پرسش پاسخ جدید بدهیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما نباید 13 آبان را تبدیل به یک مناسک  کنیم، تصریح کرد: ما نباید برچسب «آمریکایی» را برای طرد و حذف دیگری به کار ببریم که اگر چنین کنیم در حق نسل های جدید جفا کرده ایم و یک خیانت بزرگ برای انتقال تجربه و حافظه تاریخی به نسل جدید کرده ایم.  آن هاکه شور انقلابی آن سالهای حماسی را به خاطر می آورند، می توانند گواهی بدهند که این مقاومت بزرگ ملی یک مبارزه فراگیر بود و همه اقشار با همه سلایق و با همه گرایش ها و مکتب های فکری را شامل می شد. 

وی گفت: امروز برای مقابله با دور جدید تحریم های امریکا علیه ملت در 13 آبان 96که آن را به تسلیم شدن ایران تعبیر می کنند و همان کاپیتولاسیون مدرن است، همه اقشار جامعه پای کار مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بیایند و پایمردی کنند. امروز مقاومت در مقابل زورگویی آمریکا یعنی تلاش « همه با هم و عموم ملی برای شکستن تحریم و به گوشه رینگ بردن آمریکا،  یعنی دفاع از زندگی مردم یعنی افزایش سطح تاب آوری جامعه در مقابل تحریم. امروز هم به آن ظرفیت عظیم نیاز داریم و باید در این مسیر ایجاد هم افزایی و همگرایی کنیم نه واگرایی. روز 13 آبان باید به مثابه روز وحدت ملی درمقابله با زورگویی ها و یکجانبه گرایی ها و روز وحدت کلمه همه آحاد جامعه در «نه» گفتن به خواسته های نامشروع آمریکا از ملت ایران باشد و در این مسیر همه ملت ایران و مسئولین با یکدیگر هم قول و هم نظر هستند.

بیشتر بخوانید: برگزاری روز مبارزه با استکبار نشان ازشوق مردم به انقلاب است ۱۳ آبان روز مقابله با استکبار است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۱۳ آبان استکبار حقوق دولت کودتای ۲۸ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

به گزارش صدای ایران از فارس - گروه رادیو و تلویزیون: ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.


اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.


وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.


لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.


بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳.


اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.


گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟
وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟


۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.


در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

دیگر خبرها

  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود