Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوره هفت ماهه سال جاری، بیش از ۳,۹ میلیون تن انواع کالا در بنادر جزیره قشم جابجا شد و حجم ترابری مسافر و گردشگر دریایی نیز به مرز ۸ میلیون نفر سفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "علی اشتری" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن بیان جزییاتی در این رابطه، اظهار داشت: طی دوره زمانی هفت ماهه نخست سال ۹۸، سه میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۷۴تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رقم، عملیات جابجایی سه میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۱۹ تن به کالاهای غیر نفتی و ۸۲ هزار و ۶۵۵ تن نیز به جابجایی فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیر نفتی در این بنادر را رقمی بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰هزارتن اعلام کرد.

صادرات ۱۲۰هزار تن کالای غیرنفتی

اشتری با اشاره به صادرات و واردات ۱۷۵ هزار و ۵۱۷ تن کالای غیر نفتی در هفت ماهه امسال، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲۰ هزار و ۲۲۸ تن کالای صادراتی و  ۵۵ هزار و۲۸۹ تن محموله وارداتی جابجا شد.

ترابری ۸ میلیون نفر سفر طی هفت ماه اخیر

وی همچنین با تشریح کارنامه عملیات ترابری مسافران و گردشگران دریایی در جزیره قشم گفت: در این رابطه، ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۶۷  نفر سفر در پایانه های دریایی بزرگترین جزیره خلیج فارس به ثبت رسید.

۴۷۰۰ کانتینر تخلیه و بارگیری شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: در بنادر بهمن و کاوه که پایانه های کانیتنری این جزیره محسوب می شوند، در مجموع  ۴ هزار و ۷۰۹ TEU(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) تخلیه و بارگیری شد.

 

بیشتر بخوانید: ترابری مسافر در بنادر قشم به مرز 11.4 میلیون نفر سفر رسید ترابری مسافر در بنادر قشم ۷ میلیون نفرسفر طی شش ماه سال جاری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس فرآورده های نفتی قشم واردات برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان