Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سعید زرندی اظهار داشت: باید نگاه جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور ایجاد کنیم و از روش‌های نوین برای تقویت این بخش بهره‌مند شویم.

وی افزود: تولید محصولات دارای قابلیت صادراتی و به کارگیری سیاست جایگزینی واردات با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل توسط وزارت صمت در پیش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارزیابی توانمندی سازندگان، شناسایی نیازها، تعیین سطح فناوری کالاها و محصولات، طراحی استانداردهای محصولات و در نهایت امکان سنجی ساخت داخلی کالاهای منتخب از طریق فعالسازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون طرح و برنامه خاطرنشان کرد: توانمند سازی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی مد نظر قرار دارد. همچنین توسعه صادرات به 15 کشورهای همسایه با توجه به شرایط تحریم و اثری که این صادرات در تأمین منابع ارزی کشور دارد، از اولویت‌های مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در تنوع بخشی به سبد صادرات کشور مهم توصیف کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته و اکنون زمان مناسبی است که با برقراری و تقویت ارتباط دوسویه میان صنایع و این شرکت ها از ظرفیت و قابلیت‌های آنها در ارتقای توانایی‌های فناورانه مورد استفاده واحدهای تولیدی، کمک گرفت.

سعید زرندی نقش استارت‌آپ‌ها در صادرات را به مثابه بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارتقای توانایی تجاری کشور عنوان کرد و افزود:  پدیده های جدید و نو ظهور در حوزه بازاریابی، شناسایی مشتری، عرضه کالا و بازار رسانی در استارت آپ ها به وفور دیده می شود که این قابلیت ها به خوبی می‌تواند فرصت‌ها و توانایی‌های تجاری کشور را ارتقا دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان داشت: نباید از ضرورت تشویق استارت‌آپ‌ها در حال توسعه برای فعالیت در بازار کشورهای همسایه و دیگر بازارها غافل شد.

وی تاکید کرد: سلیقه بازارهای خارجی و در درجه اول کشورهای همسایه که بیشترین قرابت و نزدیکی فرهنگی و سلایق مصرفی را با ما دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صنعت فناوری مد واردات وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت روئینگ‌سواران برای حضور در المپیک

دور جدید تمرینات تیم ملی روئینگ پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از فردا (دوشنبه) در دریاچه آزادی آغاز می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی؛ ملی‌پوشان روئینگ ایران دو هفته قبل 2 سهمیه ارزشمند المپیک پاریس را در مواد دو نفره سبک‌وزن بانوان و تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان به دست آوردند.

فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم

این تیم دور جدید اردوی آمادگی خود را از فردا 17 اردیبهشت با هدف حضور در المپیک پاریس در دریاچه آزادی آغاز می‌کند.

فاطمه مجلل از آذربایجان‌غربی، مهسا جاور و زینب نوروزی از زنجان و کیمیا زارعی از همدان ملی‌پوشان حاضر در این مرحله از اردو هستند.

افشین فرزام سرمربی روئینگ بانوان و هما خاتمی مربی اعضای کادر فنی این تیم هستند.

این اردو تا 6 خرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • استارت روئینگ‌سواران برای حضور در المپیک
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند