Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اطلاع رسانی بنابه رسالت خبری ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، دولت و مردم، به منظور ایجاد پل ارتباطی در مسیر گسترش آگاهی سازی، با مروری بر برجسته ترین گزارش های پایگاه های خبری داخلی منتشر شده در طول شبانه روز گذشته، گزیده ای از این گزارش ها را انتخاب و با عنوان «برجسته های تارنماها» منعکس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معنا و مفهوم گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای

پایگاه خبری فرارو در این گزارش آورده است: سومین مهلت ۶۰ روزه ایران به اعضای باقیمانده در توافق هسته‌ای در شرایطی به پایان می‌رسد که اروپا هیچ اقدامی برای تامین منافع اقتصادی ایران انجام نداده و آمریکا هم بر تحریم‌ها علیه ایران افزوده است. از این رو، ممکن است ایران، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را محکم‌تر بردارد.  دو روز تا پایان ضرب الاجل سوم ۶۰ روزه ایران به اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باقی مانده است. ایران بر استمرار کاهش تعهدات تاکید می‌کند. در مقابل، طرف‌های اروپایی، ضمن ابراز نگرانی از گام چهارم کاهش تعهدات، از ایران می‌خواهند که به اجرای تعهدات ادامه دهد.


راب مک ایر، سفر بریتانیا در ایران، روز شنبه، ویدئویی درباره برجام در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گام چهارم تعهدات هسته‌ای را تلویحا در زمره «تصمیمات مهم» دانست. مک‌ایر گفت: «در هفته‌های آینده تصمیمات مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود. ما می‌خواهیم این تفاهمنامه باقی بماند.»


اروپایی‌ها نگران هستند که گام چهارم به فروپاشی برجام منجر شود. در همین رابطه، مک ایر افزود: «معتقدیم پیدا کردن یک راه حل دیپلماتیک بسیار ضروری، ولی ممکن است. اما در عین حال بسیار نامطلوب خواهد بود که ایران قدم‌هایی بردارد که باعث فروپاشی برجام شود.»

با توجه به اینکه اروپایی‌ها هیچ کاری برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا انجام نداده‌اند، برداشته شدن گام چهارم کاهش تعهدات تقریبا قطعی شده است. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، گفته است گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، اعلام خواهد شد.


این اقدام در شرایط نسبتا متفاوتی انجام می‌شود. وساطت‌ها پایان یافته و اروپایی‌ها هم اقرار می‌کنند که نمی‌توانند خسارت خروج آمریکا از برجام را جبران کنند. مک ایر تصریح کرد که «خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به این تفاهمنامه وارد کرده است و واقعا نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها را برطرف کرد.» این در حالی است که فلسفه گام‌های کاهش تعهدات ایران این بود که اروپایی‌ها مجبور شوند کاری برای تامین منافع اقتصادی ایران انجام دهند. اما اروپایی‌ها، به جای اینکه مطالبات اقتصادی ایران را برآورده کنند، برای آغاز مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا وساطت کردند که البته در این وساطت هم شکست خوردند.

هویت شرکت‌های ۲۶۰۰ میلیارد تومانی طی روزهای آتی افشا خواهد شد؟

وب سایت  خبری تابناک در این گزارش آورده است: یک روز پس از آنکه «محمدجواد آذری جهرمی» در نشست شهرهای هوشمند، تاکید کرد که «هوشمندسازی» برای برخی تبدیل به شعار و دکور شده که به جای بهبود زندگی مردم و فراهم آوردن زمینه برای حضور شرکت‌های خلاق و فن‌آور، به مانند ماجرای شرکت‌های ارزش افزوده، به پدیدآوردن انحصارهایی برای برخی منجر شده، اتفاقی که از مدت‌ها پیش برخی انتظار وقوعش را می‌کشیدند، رقم خورد.


اتفاقی که ساعاتی پیش و با توئیت وزیر ارتباطات اجرایی شد. پستی که در آن تاکید شده: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با #۶*۸۰۰* [به این ترتیب: ستاره هشتصد ستاره شش مربع] می‌توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید.»


هفته پیش بود که رسانه ملی در گزارشی یک طرفه، تاکید کرد که در نتیجه فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده، حدود ۳۰ هزار شغل خلق شده تا این گونه به اذهان عمومی متبادر شود که اقدام وزیر و همکارانش، موجی از بیکاری به دنبال خواهد داشت که می‌تواند آسیبی جدی باشد. ادعایی که جهرمی پاسخ جالب توجه و قابل تاملی بدان داد و این شرکت‌ها را این گونه معرفی کرد: «شرکت‌هایی که در بازار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی هستند، اما هیچ‌کس [حتی] اسم یکی از آن‌ها را نمی‌شناسد. مگر می‌شود مردم حتی یک بازیکن اصلی در این عرصه را نشناسند؟ زمانی که از مبارزه با کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده صحبت کردیم، طرفداران این خدمات اعلام کرده‌اند ۳۰ هزار شغل از بین خواهد رفت. اگر واقعا این تعداد شغل ایجاد شده، چطور هیچ‌کدام از مردم حتی نام یکی از این شرکت‌های ارزش افزوده را نمی‌دانند؟»


این پاسخ زمانی جالب‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم با معرفی سرویس شناسایی وس ها، مشترکان تلفن همراه در کشورمان می‌توانند با اسامی این کلاهبرداران در پیامک‌های برگشتی آشنا شده و با ثبت شکایت از آنها، مجموعه آماری کامل و جامعی از این شرکت ها، جمع کلاهبرداری هایشان در سال‌های گذشته و میزان شکایت از آن‌ها پدید آورند که انتشار آن توسط وزارت ارتباطات، فاز جدیدی از افشاگری این تجارت ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در سال به شمار خواهد آمد.

پنج گزینه مطرح برای سرلیستی اصلاح طلبان؛  احتمال انتخاب یک زن

پایگاه خبری تحلیلی فرارو گزارش داد: پیشتر اختلاف اصلی این بود که آیا اساس اصلاح طلبان لیست انتخاباتی ارائه کنند، یا نه؟ اما ظاهرا این گروه از این سوال عبور کرده و به این نتیجه رسیده اند که باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشند و لیست انتخاباتی ارائه کنند. اما خبر مهم این است که گفته می‌شود محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید و سر لیست اصلاح طلبان در انتخابات چهار سال پیش امسال در انتخابات شرکت نخواهد کرد و ظاهرا عارف اسب خود را برای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ زین کرده است. اگر محمد رضا عارف در انتخابات مجلس نامزد شود، قطعا سرلیست اصلاح طلبان خواهد بود و از طرف دیگر در تنظیم لیست نهایی نیز اعمال نفوذ فراوانی خواهد کرد. اما اگر او از فرآیند انتخابات مجلس کنار رود، ممکن است لیست اصلاح طلبان نیز دگرگون شود. در همین راستا بر پایه فرضیه کنار رفتن عارف، گمانه زنی های زیادی درباره سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس مطرح شده است.

انتخاب یک میانه‌رو 

در روزهای اخیر اخباری درباره احتمال سر لیست شدن علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس در لیست اصلاح طلبان به گوش رسیده است. هر چند این اخبار تائید نشده اند، اما به نظر می‌رسد اصلاح طلبان به این گزینه فکر کرده اند. از دید بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح طلب، علی مطهری با وجود اینکه نماینده‌ای اصولگرا و یا حداقل میانه رو است، اما از بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب عملکرد بهتری در مجلس داشته است. اما از سوی دیگر برخی اصلاح طلبان معتقدند مطهری گزینه مناسبی نیست چرا که سر لیست اصلاح طلبان باید یک اصلاح طلب سرشناس و قدیمی باشد. آن‌ها مطهری را در حد یک عضو لیست قبول دارند.

در کنار نام مطهری نام قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان پیشین دولت روحانی نیز مطرح شده است. قاضی زاده هاشمی عضو هیچ گروه سیاسی نیست و می‌توان او را فردی میانه رو به لحاظ سیاسی به حساب آورد.  با این حال به نظر نمی‌رسد استقبال خوبی از این انتخاب صورت بگیرد چرا که قاضی زاده هاشمی عملکرد بحث برانگیزی در وزارت بهداشت داشته است. ظاهرا برخی احزاب اصلاح طلب تمایل به معرفی قاضی زاده هاشمی دارند.

انتخاب یک اصلاح طلب

انتخاب یک اصلاح طلب به عنوان سرلیست هدف اصلی شورای عالی هماهنگی اصلاح طلبان است. با این حال این گروه در این راه با چالش مهمی روبه رو است. اصلاح طلبی که هم محبوب و سرشناس باشد و هم بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند اندک است. گفته می‌شود ممکن است مسعود پزشکیان حوزه انتخابیه خود را از تبریز به تهران تغییر دهد. پزشکیان هم اکنون نایب رییس مجلس است. او اصلاح طلبی با تجربه است. علی صوفی در این باره گفته است: «آقای پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود. امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود.»

انتخاب یک زن

اصلاح طلبان گزینه‌های زیادی برای سرلیستی نخواهند داشت. در همین حال ممکن است ابتکار پیشروانه‌ای را در پیش گیرند. گفته می‌شود ممکن است یک زن سرلیست اصلاح طلبان باشد. این زن کسی نیست جز شهیندخت مولاوردی معاون پیشین امور زنان ریاست جمهوری. شاید انتخاب مولاوردی به عنوان سر لیست اصلاح طلبان بتواند برای هواداران این گروه سیاسی کمی راضی کننده باشد. از طرف دیگر این انتخاب می‌تواند توجه زنان را برای حضور در پای صندوق‌های رای به خود جالب کند.

افشای مذاکرات اصولگرایان با قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات ۹۸

خبرآنلاین در گفت و گو با سیدحسن نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی مجلس و مهرداد ولایی،  عضو فراکسیون مستقلین مجلس، آورده است: محمدباقر قالیباف خود را تبدیل به بزرگترین علامت سوال این روزهای سیاست کرده است، همه نگاه ها و تحلیل ها حول این سوال‌ها می چرخد که «سردار ردای کاندیداتوری را این بار به مقصد بهارستان و پارلمان برتن خواهد کرد؟»، «سردار از تهران کاندیدا خواهد شد؟»، «نام سردار در صدر لیست اصولگرایان جا خوش خواهد کرد؟» و ... سوالاتی که ریشه در گمانه زنی های انتخاباتی از یک سو و تایید و تکذیب کاندیداتوری قالیباف از سوی نزدیکانش خاصه طی روزهای اخیر دارد.  

سیدحسن نقوی حسینی نه تنها احتمال کاندیداتوری قالیباف را رد نمی کند که حتی خبر از رایزنی ها و گفتگو ها با شهردار اسبق تهران برای مجاب کردن او به کاندیداتوری می دهد. او معتقد است درصورت کاندیداتوری قالیباف، سرلیست اصولگرایان قطعا او خواهد بود. مهرداد لاهوتی نیز از نمایندگان نزدیک به قالیباف اما نگاهی دیگر دارد. او به خبرآنلاین می گوید احتمال کاندیداتوری قالیباف ضعیف است.  در ادامه این گفت گو آمده است:

سرها شکسته بینی بی‌جرم و بی‌جنایت؟

عصرایران در این گزارش آورده است: اتمسفر باشگاه پرسپولیس مه‌آلود است. بعد از یک تساوی تلخ در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین‌سازی تبریز آنها فردا در اهواز یک دیدار دشوار مقابل فولاد دارند. تیمی که به رهبری جواد نکونام در لیگ خوش می‌درخشد و حالا مثل پرسپولیس ۱۶ امتیازی است و به خاطر تفاضل گل کمتر پایین تر از پرسپولیس قرار گرفته است.

یک ضربه پنالتی چیپ بسیار بد از علی علی‌پور حتی روی جشن اهدای جام قهرمانی سوپرجام آنها هم سایه انداخت. مهاجم نگون‌بخت پرسپولیس ترجیح داد در رختکن گریه کند ولی حرف‌های تلخ هواداران را نشوند و برای دریافت جام به زمین نیامد. گابریل کالدرون هم با بی‌رحمی تمام، تصمیم او برای زدن ضربه پنالتی را «توهین‌آمیز» خواند.

در چنین حال و هوایی کاروان پرسپولیس به اهواز رفت... این دیدار می تواند قطار گیج پرسپولیس را به ریل برگرداند، تیمی که حتی برخی از هواداران هم می‌گویند آن صلابت گذشته را ندارد و دیگر برای رقبا ترسناک نیست. با این همه یک پیروزی مقابل فولاد می‌تواند رنج تساوی مقابل ماشین‌سازی را از خاطر هواداران ببرد. آنها اگر در این دیدار شکست بخورند و استقلال تهران در خانه، صنعت‌نفت آبادان را شکست دهد، بعد از چهار سال زیر سایه آبی‌ها قرار خواهند گرفت. امری که به آنها بنزین اضافه برای گریختن می‌دهد! اما عجالتاً آرزو کنیم در بازی فردا از آن جمع قلیل رفتار غریبی سر نزند و سری نشکند!

چه کسانی با افزایش تولید گوشت قرمز و ارزانی آن، مخالفند؟

پایگاه خبری تابناک گزارش داد: بنا بر آخرین آمار مرکز آمار ایران، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند در مهرماه سال جاری با رشدی ۶۸.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله با رشدی ۵۱.۱ درصدی در مقایسه با مهر ماه سال گذشته به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. این افزایش قیمت گوشت قرمز در یک سال اخیر در حالی است که دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالای خوراکی، واردات گوشت قرمز و همچنین واردات دام زنده از کشورهای مختلف را از زمستان سال گذشته در دستورکار قرار داده بود.

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور طی مصاحبه‌ای در پانزدهم مهر ماه سال جاری، با بیان اینکه واردات گوشت قرمز دام سنگین ۲۵ درصد بیش از نیاز کشور بوده است، گفت: میزان نیاز کشور به واردات دام سنگین، تنها ۱۰ درصد است، اما آمارها نشان می‌دهند واردات ۲۵ درصد بیش از میزان نیاز کشور انجام شده است.

دلیل عمده عدم کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز به کاهش تولید گوشت قرمز بازمی‌گردد. به تازگی آمار تولید گوشت قرمز در تابستان سال جاری توسط مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این گزارش، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل تابستان ١٣٩٨ جمعاً ٧٧ هزار تن بوده است. مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در تابستان ۱۳۹٨ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹٧ نشان دهنده کاهش ٢٢ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ٢١ درصد، برای بز و بزغاله ٢٦ درصد و برای گاو و گوساله ٢٣ درصد بوده است.

طی مصاحبه‌ای که سیداحمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران در گذشته با خبرنگار تابناک اقتصادی داشت، گفت: واسطه‌ها که واردکنندگان نیز جزو آن‌ها هستند، نمی‌گذارند قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش پیدا کند. دلیل مقاومت با کاهش قیمت گوشت قرمز نیز این است که اگر قیمت گوشت گرم کاهش یابد، دیگر کسی گوشت یخ زده نخواهد خرید و این واسطه‌ها و واردکنندگان به خاک سیاه خواهند نشست!

همچنین سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران طی مصاحبه‌ای با بیان این که با مشکل انباشت دام سنگین در کشور روبرو هستیم، گفت: عده‌ای مصمم هستند قیمت‌های بازار را حفظ کنند و اجازه کاهش نرخ نمی‌دهند، چون به دنبال سود بیشتر هستند. وی طی مصاحبه دیگری نیز اعلام کرده بود: سودجویی واسطه‌ها و دلالان نمی‌گذارد قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

با شش طلا و برنز؛ تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان امیدهای جهان شد

تارنمای خبری تحلیلی تابناک در این گزارش مطرح کرد: تیم ملی امید کشتی فرنگی ایران در رقابتی بسیار فشرده و نزدیک و در حضور همه قدرت‌های کشتی جهان، بر سکوی نخست دنیا ایستاد تا بعد از نایب قهرمانی تیم آزاد کشورمان که با یک یار کمتر بدست آمده بود، کار ناتمام را تمام کرده و قله کشتی جهان را به تسخیر خود در آورد. کشتی ایران که گفته می‌شد دچار افت فنی ناشی از کاهش علاقه جوانان و کاستی مربیان سازنده وطنی شده است، با غرش جانانه در میدان ۲۰۱۹ نشان داد که برای المپیک آتی از همین حالا تیمی سرپنجه و مدعی در اختیار دارد.

اتفاقات شب پایانی مسابقات همگی به سود ایران رقم خورد و چندین پیروزی متوالی برای فرنگی کاران ایرانی باعث شد در کسب مدال‌های طلا و برنز تیم ایران سه گانه‌ای تاریخی خلق کند و در بخش تیمی با فاصله میلیمتری از رقبای صاحبنامی، چون روسیه و گرجستان سبقت بگیرد. به این ترتیب نتیجه باورنکردنی رقم خورد و ایران سر به آسمان سایید.
 

بعد از درخشش شاگردان تقی اکبرنژاد، این بار نوبت به شیربچه‌های آینده دار فرشاد علیزاده رسید تا سرنوشت طلایی خود را از بوداپست ترسیم کرده و برای رقبا خط و نشان بکشند.   در رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امیدها) قهرمانی ۲۰۱۹ جهان که طی روزهای ۱۰ الی ۱۲ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و فدارسیون کشتی به زحمت هزینه‌های سفر ملی پوشان را تامین کرده بود، تیم ایران نتیجه‌ای درخور تحسین ثبت کرد و با ۳ مدال طلای میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۶۳، ۷۲ و ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ مدال برنز مهدی محسن نژاد، سجاد ایمن طلب و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم و جمع آوری ۱۲۲ امتیاز بالاتر از تیم‌های گرجستان و روسیه که ۱۲۱ و ۱۱۸ امتیاز کسب کرده بودند، بر بام دنیا ایستاد.

قهرمانی تیم کشتی فرنگی امید ایران

به گزارش وب سایت خبری پارسینه، تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب سه مدال طلا و سه برنز به عنوان قهرمانی مسابقات امیدهای جهان دست یافت. این مسابقات در بوداپست برگزار شد و ایران که در دوره قبلی فقط چهار مدال برنز به دست آورده بود، این بار در رقابتی نفس‌گیر با ۱۲۲ امتیاز روی سکوی نخست ایستاد. گرجستان با یک امتیاز کمتر دوم شد و روسیه در رده سوم قرار گرفت.

در وزن اول پویا ناصرپور باید با ماکسیم ویسوتکی از اسرائیل روبه‌رو می‌شد اما طبق اعلام سرپرست تیم ایران به دلیل شکستگی پا و انتقال به بیمارستان، نتوانست به مسابقات ادامه دهد.

هدایت تیم ملی ایران ایران را در این مسابقات فرشاد علیزاده به عهده داشت که جام قهرمانی را دریافت کرد.

یک عکس، یک شرح | جان چو دیگر شد، جهان دیگر شود...

سایت جامعه خبری تحلیلی الف گزارش داد: ۱۳ آبان را «یوم الله» می خوانند چون روزی نبود مانند همه روزهای دیگر که از پی هم می آیند و می روند و حاصلشان عموما برای ما انسان ها جز تکرار و بی معنایی نیست.  ۱۳ آبان یکی از روزهای تقویم نیست که ما انسان ها با اعداد ثبت می کنیم تا حساب کارهایمان از دست در نرود و نظمی بیافرینیم که در پرتو آن امورات معمول مان را سر و سامان بدهیم. «یوم الله» ها را ما انسان ها نمی آفرینیم.  روزهای خدا زمانی هستند غیر از زمان های دیگر. «رخداد» اند و ما را به خود می خوانند... د.
 
برای وقوع رخدادها روش و تمهید خاصی وجود ندارد. یوم الله‌ها اول در ساحت «جان» رخ می دهند و سپس «جهان» را دگرگون می کنند:‌ جان چو دیگر شد جهان دیگر شود!    جان را که دیگر کنی جهان ظرفیت اش را برای تغییر به تو نشان خواهد داد.  

«یوم الله» را باید دوباره «زیست». هر کوششی برای تکرار این روز بدون بازآفرینی این «زیست»، آن را از «معنا» تهی می کند. این ویژگی «حقیقت» است که سرکش و خالص است و تن به تکرار و ملال نمی دهد. روزهای خدا اینچنین اند تازه و پر طراوت!  

برای گرامیداشت یوم الله ها نباید فقط به تبیین و استدلال با مفاهیم تکیه کرد. زبان گرامیداشت یوم الله ها زبان «اشاره» و «نشانه» است و گاه حتی زبان «رمز».  باید چیزی گفت که معنای خالص و شور درونی آن روز را بازآفرینی کند.  ۱۳ آبان را نباید از روز تسخیر سفارت آمریکا آغاز کرد. این پایان و نتیجه داستان است. ۱۳ آبان را باید از یک سال قبل از آن روایت کرد:  «در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و همزمان با روزهای اوج‌گیری انقلاب اسلامی، ده‌ها نفر از دانش‌آموزان که برای انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تیراندازی مأموران حکومت شاه قرار گرفته و به شهادت رسیدند. در این حادثه که توسط دولت «آشتی ملی» جعفر شریف‌امامی صورت گرفت، ‌به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه هیچ یک از دانش‌آموزان نتوانستند از آتش گلوله‌های مأموران بگریزند و این امر تلفات آن‌ها را افزایش داد.  

 حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بعد از واقعه ۱۷ شهریور در همان سال، دومین کشتار خونین در دولت شریف‌امامی بود، در حالی که عمر سیاسی این دولت از ۷۰ روز تجاوز نمی‌کرد. ابعاد حادثه به حدی بود که وقتی در برنامه اخبار شبانگاهی گزارش تیراندازی مستقیم سربازان به روی دانش‌آموزان در دانشگاه از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد، وزیر علوم بلافاصله استعفا داد و فردای آن روز کابینه شریف‌امامی نیز سقوط کرد. روز ۱۳ آبان به همین دلیل «روز دانش‌آموز» نامیده می‌شود.»

محمد حسین قربانی: در شرایط سخت اقتصادی مردم تمایل بیشتری به حضور چهره‌های علمی و مستقلین در مجلس دارند

پایگاه اطلاع رسانی شفقنا در گفت و گو با محمدحسین قربانی،  نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عنوان کرد: این نماینده مجلس در خصوص آرایش سیاسی انتخابات آینده اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز بزرگترین مشکلات مردم بحث اشتغال و معیشت و شرایط اقتصادی کشور است من فکر می‌کنم جریاناتی که در این زمینه بتوانند موفق باشند قاعدتا می‌توانند آراء مردم را بیشتر کسب کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عملکرد جریانات سیاسی در دوره‌های گذشته گفت: عملکرد جریانات سیاسی در دوره گذشته بسیار مهم است؛ اگر جریانات سیاسی توانسته باشند بر اولویت‌ها و شعارهایشان جامه عمل بپوشانند قطعا مردم هم به آنها اعتماد می‌کنند.  چند سال آخر بحث تحریم‌ها فضای بسیار نامتعادلی را بر کشور تحمیل کرد که بر کسی هم پوشیده نیست و این فضا هم خیلی به عملکرد جریانات سیاسی ربطی ندارد و من فکر می‌کنم همین جریانات سیاسی با بازگویی و شفاف سازی می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار کرد: از اکنون نمی‌توان پیش بینی کرد که حضور اصولگرا و اصلاح طلب در مجلس یازدهم چگونه خواهد بود ولی غالبا مردم وقتی در بن بست‌ها و شرایط سخت اقتصادی و اشتغال قرار می‌گیرند به حضور چهره های علمی، دانشگاهی و مستقلین بیشتر تمایل دارند که سابقأ هم این مساله را شاهد بودیم.

قربانی خاطرنشان کرد: من معتقد هستم باید واقعیت‌ها را برای مردم بیان کرد تا پای صندوق رأی حضور پیدا کنند؛ چراکه صندوق رأی، نماد دموکراسی و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی است؛ البته ممکن است نسبت به عملکرد برخی از مسوولین یا یک جریان سیاسی گله‌مند باشند ولی مسأله مهم شفاف‌سازی برای ترغیب مردم جهت حضور آنها پای صندوق رأی است.

حسین مرعشی: دست هیچ جناحی برای انتخابات مجلس پُر نیست؛ هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان چالش بدنه اجتماعی خواهند داشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز در گفت و گو با حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، آورده است: تحلیل اصولگرایان این است که اگر قالیباف به واسطه عملکرد ۱۲ ساله در حوزه مدیریت شهری سرلیست تهران باشد، آن لیست با اقبال عمومی مواجه می شود و آنها می توانند انتقام باخت ۳۰ بر هیچ دوره گذشته را از اصلاح طلبان بگیرند اما حسین مرعشی نظر دیگری دارد.

حسین مرعشی درباره اخبار انتخاباتی اخیر درباره قالیباف و محمد جواد ظریف به نامه نیوز گفت:این خبرها شایعه است و نمی تواند مبنای تحلیل سیاسی قرار گیرد.  سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره خالی‌بودن دست اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس آینده اظهار کرد: امروز دست هیچ جناحی در عرصه سیاسی کشور پر نیست.

وی درباره این تحلیل سیاسی که در انتخابات مجلس اصلاح طلبان ریزش شدید آرا خواهند داشت و این مسئله فرصتی برای پیروزی اصولگرایان خواهد بود، یادآور شد: مگر اصولگرایان رویش رأی دارند؟ همه مردم به طور کلی از شرایط اداره کشور و وضعیت اقتصادی ناراضی هستند بنابراین این مسئله جناح نمی شناسد و روی انتخابات اسفندماه اثر می گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: هم اکنون مدیریت کشور با چالشی جدی نارضایتی عمومی مواجه است و اصلاح طلبان و اصولگرایان در همین نظام مدیریتی حضور دارند و نقش آفرین هستند. نمی شود کشتی گرفتار توفان باشد اما حال یک بخشی از سرنشینانش خوب باشد. هیچ جناحی دستش برای انتخابات مجلس پُر نیست و هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان چالش بدنه اجتماعی خواهند داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام گام چهارم برجام محمدجواد آذری جهرمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین