Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد، در این دستور العمل که حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» آن را ابلاغ کرد به منظور تقویت توان پژوهشی دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد، ارائه دروس جبرانی زبان تخصصی و روش تحقیق برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد رشته های گروه علوم انسانی و هنر شامل درس جبرانی زبان تخصصی به ارزش دو واحد نظری و درس جبرانی روش تحقیق به ارزش دو واحد نظری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بندهای این دستورالعمل، دانشجویانی که درس روش تحقیق را در مقطع کارشناسی مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد گذرانده باشند، نیازی به گذراندن این درس در قالب درس جبرانی در دوره کارشناسی ارشد ندارند و چنانچه دروس زبان تخصصی و روش تحقیق در برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد موجود باشد، دانشجویان نیازی به گذراندن این دروس ندارند.

براین اساس در غیراینصورت اگر دانشجویی ملزم به گذراندن هر یک از دو درس روش تحقیق یا زبان تخصصی شود، گروه آموزشی مربوطه می تواند دروس زبان تخصصی و روش تحقیق را با دروس اختیاری دوره ارشد جایگزین کند تا سقف دروس از 26 واحد و اخذ 6 واحد پایان نامه، جمعاً 32 واحد تجاوز نکند، به استثنای دانشجویان غیر مرتبطی که باید تا سقف 12 دروس جبرانی بگذرانند که دو درس روش تحقیق و زبان تخصصی نیز مشمول سقف 12 واحد است.

این دستورالعمل کماکان برای دانشجویان ورودی سال 98 و بعد از آن نیز الزامی است.

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فردا برگزار می‌شود

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هر نیمسال تحصیلی دو کرسی تلاوت موضوعی و دانشجو محور و کارگاه های تلاوت برگزار می‌کنند.

 عبدالمجید طالب‌تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش های دانشجویی، کارکنان و استادان با حضور 580 نفر خبرداد و اظهارداشت: این مسابقات در سه بخش دانشجویی، کارکنان و استادان در رشته های قرائت، حفظ قرآن کریم و ... در حال برگزاری است.

وی افزود: مسابقات بخش استادان در واحد شهرقدس، بخش کارکنان و دانشجویی در دانشگاه علوم و تحقیقات به مدت دو روز برگزار خواهد شد که اختتامیه این مسابقات فردا در سالن حبیبی دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

 طالب تاش به طرح کرسی تلاوت اشاره و تصریح کرد: طرحی با عنوان کرسی های تلاوت در نظرگرفته شده و به تمامی واحدها در تابستان 97 ابلاغ و هر کدام از واحدها در هر نیمسال تحصیلی دو کرسی تلاوت موضوعی و دانشجو محور و همچنین کارگاه های تلاوت برگزار می کنند.

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات افتتاح می‌شود

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در راستای کاربردی کردن علوم و تحقق دانشگاه کارآفرین، روز شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸، در سالن همایش دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی گشایش می یابد. 

مراکز رشد و نوآوری، مراکزی هستند که فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی را برای شرکت‌های نوپا فراهم می‌کنند. در واقع این مراکز ارائه کننده فضا، خدمات حمایتی و تجهیزات مشترک برای تیم‌ها و واحدهای فناور هستند تا بتوانند ایشان را در ایجاد و توسعه کسب و کار خود یاری کنند.

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات از جمله مراکزی است که با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد، این مرکز به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.

دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو می‌توانند با حضور در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، از امکانات مرکز استفاده نموده و  ایده خود را پرورش داده و به سوی تجاری سازی و ثروت آفرینی سوق دهند.
 اختصاص دفاتر کار اداری، فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات، خدمات مشاوره کسب و کار، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری، حضور شتاب‌دهنده‌ها جهت حمایت فکری و مالی از طرح‌ها در طبقات چهارم و پنجم این ساختمان، از جمله امکاناتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد. 

 از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به  برگزاری نمایشگاه ها، رویدادهای کارآفرینی، انگیزشی و آموزشی بصورت منظم و با حضور صاحبان صنعت و کارآفرینان مطرح کشور اشاره کرد. این دست همایش‌ها کمک شایانی به دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو برای پیدا کردن ارتباط نزدیک با دیگر کارآفرینان و صاحبان صنایع در راستای دریافت مشاوره و آشناسازی آنان با دشواری‌ها و راه‌کارهای راه‌اندازی کسب و کار خواهد بود. 

در حال حاضر شرکت‌ها و واحدهای فناوری در حوزه‌هایی نظیر پزشکی، اتوماسیون رباتیک، جواهرسازی، اپلیکیشن ورزش و سلامت، ساخت موتورهای کوادکوپتر در این مرکز استقرار یافته‌اند که با توجه به درخواست‌های ارائه شده، به زودی شرکت‌ها و واحدهای فناور گوناگونی در این مرکز مستقر خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند به عنوان نیروی داوطلب و یا همکار دانشجو در فعالیت‌های مرکز رشد و همچنین فراخور رشته تحصیلی خود در شرکت‌های فناور مستقر در این مرکز فعالیت کنند.
دفتر این مرکز در ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد علمی ( حبیبی) واحد علوم و تحقیقات واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مراکز رشد دانشگاهی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار