Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوم الله ۱۳ آبان امروز صبح با حضور دانش آموزان٬دانشجویان و اقشار مختلف مردم در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوم الله ۱۳ آبان صبح امروز (دوشنبه) با حضور دانش آموزان٬دانشجویان و اقشار مختلف مردم در سراسر کشور برگزار شد.در ادامه سخنرانی سخنرانان حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان را که در اقصی نقاط کشور ایراد شد٬ می خوانید: 

 

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران:

آمریکا در عرصه‌های مختلف از ملت ایران شکست خورده است/ امریکای امروز دیگر آمریکای ۲۰ سال قبل نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی صبح امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان در یزد گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استبکار جهانی و روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز است، 13 آبان همچنین روز تبعید حضرت امام در سال 1343 از ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 1339 که در این کشور رژیم پهلوی حاکم بود، آمریکایی‌ها به شاه ایران دستور دادند علی امینی را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کند تا او آنچه را که میل آمریکایی‌ها است در این کشور اجرایی کند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها به شاه این کشور پیغام دادند آنچه را که ما می‌گوییم انجام دادی که هیچ والا تو را برمی‌داریم و علی امینی را جایگزین می‌کنیم؛ سال 40 امینی برای تغییرات طبق میل آمریکایی‌ها نخست‌وزیر شد و شاه این کشور بعدا پیغام داد به آمریکایی‌ها و گفت تقاضا می‌کنم امینی از نخست‌وزیری جابجا شود -چون امینی را برای خود خطر می‌دید- و آنچه را که شما بخواهید خودم انجام می‌دهم؛ نتیجه فشار آمریکایی‌ها و حرکت طاغوت ایران این شد که قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 توسسط مجلسین ایران مجلس سنا و مجلس شورای ملی تصویب شود.

شیرازی اضافه کرد: همان روزها امام بزرگوار ما از زندان آزاد شده بودند، به قم رفتند و در روز 8 آبان 1343 امام در قم سخنرانی کردند، امام در آن سخنرانی فرمودند این قانون برای قدرت گرفتن آمریکا در این کشور و برای شکستن عظمت مردم ایران تصویب شد.

وی عنوان کرد: امام علیه این قانون فریاد زد، اساس این حرکت برای ترویج تفکر غربی و برای از بین بردن اسلام در این کشور بود. آن روز امام در آن سخنرانی فرمودند علمای قم، علمای تهران، علمای مشهد، علمای نجف من اعلام خطر می‌کنم اسلام در خطر است.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران یادآور شد: برنامه این بود که اسلام را متلاشی کنند و راه پیغمبران و اولیای الهی را در هم بشکنند اما امام در مقابل این حرکت ایستاد و سخنرانی امام علیه شاه نبود علیه آمریکا بود و وقتی علیه آمریکا فریاد زد او را به ترکیه تبعید کردند؛ تصور می‌کردند اگر امام تبعید شود و قانون کاپیتولاسیون تصویب شود استبکار به اهداف خود می‌رسد.

شیرازی تأکید کرد: ملت ایران زیر پرچم امام و زیر پرچم ولایت فقیه حرکت کرد و مبارزه و ایستادگی کرد و شکنجه‌ها و سختی‌ها را پذیرفت؛ 15 سال ملت ایران مبارزه کرد و اوج این مبارزه در سال 56 بعد از شهادت حاج آقا مصطفی فرزند امام بود؛ در اول آبان 1356 و بعد از شهادت حاج آقا مصطفی این شهادت بهانه‌ای برای اوج گیری انقلاب شد و مردم قم قیام کردند و حرکت 19 دی 56 به راه افتاد بعد حرکت 29 بهمن مردم تبریز و بعد از آن حرکت 10 فرودین 57 مردم یزد در امتداد این حرکت و این قیام چله به چله اوج گرفت تا 12 بهمن 57 که امام وارد این کشور شد.

وی تصریح کرد: امریکا و طاغوت ایران و نوکران آمریکا نتوانستند پایه‌های حکومت اسلامی را که در حال شکل‌گیری بود سست کنند و امام در اوج عزت وارد این کشور شد و در اوج عزت در 12 بهمن 57 در بهشت زهرا سخنرانی کرد؛ 10 میلیون نفر مردم از سراسر کشور برای استقبال از امام آمده بودند، امام با پشتوانه‌ای که داشت در بهشت زهرا اعلام کرد ما تشکیل نظام اسلامی می‌دهیم و ما دولت بختیار را سرنگون می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران بیان کرد: امروز قدرت امریکا افول کرده است، امروز آمریکایی‌ها نه در ایران نه در عراق و سوریه و یمن و نه در افغانستان و پاکستان توان ندارند، آن‌ها دیگر در غرب آسیا قدرت ندارند؛ آن روز که آمریکایی‌ها قدرتمند بودند نتوانستند مانع حرکت مردم ایران شوند و ملت ایران به دنیا نشان داد که می‌شود در مقابل امریکا و در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

شیرازی خاطرنشان کرد: انقلاب دوم ملت ایران تسخیر لانه جاسوسی بود، ملت ایران در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی را تسخیر کرد، بعد از اینکه لانه جاسوسی تسخیر شد مشخص شد این سفارت‌خانه نبود بلکه لانه جاسوسی بود برای توطئه و فتنه علیه انقلاب اسلامی ایران و برای اینکه جمهوری نوپای ملت ایران را سرنگون کنند.

وی گفت: ملت ایران وقتی لانه جاسوسی را تسخیر کرد امام فرموند تسخیبر لانه جاسوسی انقلاب دوم است و انقلاب دوم از انقلاب اول مهم‌تر است اینجا هم آمریکایی‌ها هر چه تلاش کردند که به داخل ایران برگردند ملت ایران نگذاشت، ملت ایران زیر پرچم ولایت فقیه ایستاد و توطئه امریکا را در هم شکست و این درس بزرگی برای دشمنان این ملت بود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن احمق و جاهل است والا وقتی دوبار در دو میدان عظیم از دست ملت ایران شکست خورد درس می‌گرفت، اما درس نگرفت؛ در جنگ 8 ساله تصور کردند می‌توانند این ملت را بشکنند اما نتوانستند و هر توطئه‌ای را علیه ملت ما شکل دادند نتوانستند انقلاب را تضعیف و جمهوری اسلامی را از صحنه بیرون کنند.

شیرازی افزود: در جنگ دشمن شکست خورد و شکست دشمن در جنگ یعنی شکست آمریکا، چرا که آمریکایی‌ها از همان روز اول پشت سر صدام قرار گرفتند و برای بازگرداندن قدرت امریکا به این کشور اقدام کردند اما نتوانستند.

وی یادآور شد: دشمنان بعد از جنگ، تهاجم فرهنگی را شکل دادند چون فهمیدند چیزی که ملت ایران را مقابل استکبار مقاوم نگه داشته است فکر و فرهنگ و بصیرت و اسلام‌گرایی ملت ایران است، لذا تلاش کردند این ملت را از اسلام و قرآن و مبانی امام و ولایت جدا کنند، اما در جنگ فرهنگی هم دشمن شکست خورد.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: این ملتی که سالها دشمن تلاش کرد فکر او را آسیب بزند در مقابل تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق وارد صحنه شد و جوان دوران مبارزه با داعش پرشورتر از جوان دوران 8 ساله دفاع مقدس وارد میدان مبارزه شد و جان و سر داد و سختی را پذیرفت و دشمن را در عراق و سوریه شکست داد.

شیرازی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تصور می‌کنند می‌توانند انتقام خود را بخاطر این شکست‌ها از جبهه مقامت و ملت ایران بگیرند و تلاش کردند در لبنان و عراق و کردستان سوریه فتنه کنند با این تصور که می‌توانند این فتنه‌ها را درون کشور ما بکشانند.

وی بیان کرد: من به دشمن اعلام می‌کنم شما تلاش کردید سوریه را بشکنید اما امروز سوریه سربلند ایستاده است و آن دشمنی که از سوریه بیرون می‌رود داعش و امریکا است. توطئه عراق و توطئه لبنان هم رو به شکست است.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: آمریکای امروز، امریکای 20 سال قبل و یا 10 سال قبل و حتی آمریکای دو سال قبل هم نیست؛ هرچه جلوتر رفتیم ملت ایران محکم‌تر و مقاوم‌تر و در مسیر پیمودن حرکت انقلاب اسلامی مصمم‌تر شد و با همین مقاومت در جبهه مبارزه با استکبار محکم ایستاده است و ملت ایران عقب‌نشینی نکرده است، امروز حزب‌الله لبنان، مردم سوریه، مردم عراق، مردم یمن، مردم افغانستان و مردم بحرین هم با ملت ایراننند.

شیرازی تأکید کرد: این حرکت‌ها و توطئه‌های دشمن، بجای اینکه جمهوری اسلامی را تضعیف کند و ملت ایران را سست کند همه این حرکت‌ها عامل شکل‌گیری یک حرکت عظیم شد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب سه سال قبل فرمودند امروز ملت ایران صاحب دولت مقاومت است، دولت مقاومت با جبهه مقاومت فرق می‌کند، دولت فقط قوه مجریه نیست، دولت یعنی همه قوای این کشور، یعنی همه ملت ایران. امروز جمهوری اسلامی سیاست، فکر، نوآوری، تدبیر، ایستادگی و مقاومت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: امروز ملت ایران در مقابل استکبار جهانی که در رأس آن امریکا است، مصمم ایستاده است حضور پر رنگ ملت ایران امروز در هزار شهر که یک نمونه آن حضور پررنگ مردم یزد است به دشمنان ما اعلام می‌کند ملت ایران در مقابل استکبار جهانی بر اساس دستورات دین، بر اساس دستور پیغمبر، بر اساس دستور ائمه دین و بر اساس دستور ولی فقیه زمان می‌ایستد و این ایستادگی تا سست شدن پایه‌های ظلم استکبار جهانی و نابودی سردمداران کاخ سفید و سردمداران رژیم صهیونیستی ادامه داد.

شیرازی اظهار داشت: دشمن بداند این ملت سست نمی‌شود و عقب‌نشینی نمی‌کند و امروز بعد از 40 سال، هرچه گذشت ما محکم‌تر و مقاوم‌تر و قدرتمندتر شدیم و امریکا هر روز سست‌تر و ضعیف‌تر می‌شود و در جنگ نظامی و فرهنگی و اقتصادی شکست خورده است.

وی در پایان گفت: این ملت به پشتوانه خداوند و به پشتوانه خون شهدا خواهد ایستاد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند نسل جوان امروز هم سقوط اسرائیل و هم سقوط امریکا را خواهد دید و ان‌شاالله این ملت روز سربلندی خود را مشاهده خواهد کرد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

آمریکا منفورترین رژیم در نزد افکار عمومی دنیاست/ راهبرد مقاومت، تنها راه پیروزی بر دشمن

 

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در ساری با طرح این سوال که چرا ما با امریکا دشمن هستیم؛ مرگ بر آمریکا می‌گوییم و قائل به سازش نیستیم؛ اظهار کرد: نسل جوان امروز ما خوب است بدانند که عمر دولت آمریکا 243 سال است؛ در حالیکه ملت ایران حداقل 4 هزار سال عمر دارد؛ در این عمر 243 ساله امریکا این نظام استکباری در حدود 230 سال در حال جنگ بوده است.

وی افزود: یعنی بیش از 90 درصد از عمر دولت امریکا در جنگ و خیانت سپری شده است؛ حدود 20 سالی این نظام ظالم در آرامش بوده و در آن جنگ و خونریزی و خیانت نبوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به اعلام اسامی کشورهایی که آمریکا طی این سالیان به جنگ با آن‌ها پرداخته است اشاره کرد و گفت: با همه دنیا این نظام مستکبر در حال جنگ بوده و با کشور ما ایران نیز که به آن اشاره خواهم کرد نیز به نحوی در حال جنگ بوده و هست.

این مسئول بیان کرد: این سیستم یک نظام جنایتکار است و به همین دلیل، منفورترین رژیم در نزد افکار عمومی دنیا محسوب می‌شود و لذا بحث ایران و امریکا نیست بلکه بحث امریکا و یک جهان انسان‌های مظلوم و مستضعف است.

تویسرکانی با بیان اینکه میلیون‌ها انسان در طول عمر کثیف این دولت کشته شدند؛ اضافه کرد: آن چیزی که امریکا برای ملت‌های مختلف آورده است فقر، خشونت، کشتار، اختلاف، خیانت و شهوت بوده و این سابقه امریکا است.

وی در ادامه به سابقه توطئه و دشمنی‌های امریکا با کشور ایران اشاره و تصریح کرد: در این 243 عمر امریکا که نگاه می‌کنیم اوج حضور و دخالت امریکا به 28 مرداد 1332 بر می‌گردد یعنی حدود 65 سال پیش که امریکایی‌ها وارد ایران شدند و سرنوشت ملت ایران را با جنایت‌ها و خیانت‌ها و سرنگونی دولت مردمی مصدق تغییر دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: طی این مدت، کودتاها، کمک به دیکتاتوری محمدرضاخان و رژیم منحوس پهلوی، تاسیس ساواک و جنایت‌های در پی آن، مصادره اموال ایران، حمله طبس، کمک به صدام، حمله به کشتی‌ها و سکوهای نفتی، حمله به هواپیماهای مسافری، حمایت از منافقین، حمایت از گروه‌های ترور، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ روانی، ترور دانشمندان و شخصیت‌ها و حمایت از فتنه‌گران داخلی بوده است و طی تمام این مدت، امریکا نقش اول در تمام مشکلات و سختی‌های کشور را داشته است و برای این ملت آرزویی جز بدبختی، سرنگونی، سختی و خیانت ندارد.

این مسئول در ادامه با طرح این پرسش که داستان ما و امریکا چه می‌شود؛ تصریح کرد: جوانان و نوجوانان عزیز، دو راه پیش روی ملت ایران است، راه اول، مذاکره و گفت‌وگو و در حقیقت سازش و تسلیم به بهانه پیشرفت، تعامل، صلح و دوستی و تنش زدایی که تجربه کشورهای دنیا در این مسیر هم برای ما وجود دارد که پیامد تسلیم شدن در برابر امریکا چیست.

تویسرکانی ادامه داد: دستاورد و آثار و پیامد سازش و مذاکره چیزی جز فقر، ناامنی، استبداد، نابودی ثروت ملی، ذلت و اسارت و تفرقه و اختلاف نخواهد بود و این محصول سازش است.

وی با بیان اینکه راه دوم، مقاومت، ایستادگی و زیر بار ستم نرفتن است؛ تاکید کرد: دستاورد این راهبرد در برابر امریکا، آزادی، استقلال، پیشرفت، رفاه، عزت، پیروزی، اخوت، علم و دانش شادی و در نهایت بندگی خدا و رسیدن به کمال است.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با بیان اینکه برای مقاومت و ایستادگی باید پنج کار و عمل را انجام دهیم؛ یادآور شد: عمل اول، وحدت زیر سایه ولایت است و لذا با تفرقه کارمان به جایی نمی‌رسد، عمل دوم مهربانی است، خدمتگزاری، محرومیت زدایی کمک به فقرا و دستگیری از مردم ضعیف و گسترش رحمت عامه از این دست است؛ سوم بحث علم و دانش است، چهارم بحث معنویت است، امید به خدا داشتن، اهل مناجات، عفت و اهل عمل به احکام به شرعی بودن شرط این مبحث است و عمل پنجم ولایت مداری است و این 5 عمل راهکار و شرط تحقق مقاومت است.

وی به نتایج مقاومت در برابر امریکا با توجه به آیات قرآن پرداخت و گفت: در قرآن خداوند کریم می‌فرماید: "شما مقاومت کنید، من ظالمان را سرنگون می‌کنم." و لذا راه فروپاشی ظالمان، مقاومت و ایستادگی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: جوانان عزیز، خداوند متعال در قرآن کریم برای نابودی ظالمان قسم می‌خورد و عاقبت این جریان را پیروزی یاران حق می‌داند.

تویسرکانی گفت: ما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیروزی ملت ایران بر امریکا خواهیم بود و این ملت، انتقام مردم مظلوم تاریخ را از این دولت خواهد گرفت.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی شروع شد/آمریکا در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی حضور مستقیم داشته است   سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم یوم الله ۱۳ آبان در اراک گفت: امروز روز بسیار مهمی است و نمی توان این روزها را فراموش کرد چراکه افتخار بزرگی برای ملت ایران است.

حسینی با اشاره به اینکه امروز در بیش از هزار نقطه کشور این تجمعات باشکوه برگزار می شود اظهار کرد: برگزاری این تجمعات یک ضرورت است چراکه ملتی که با تاریخ خود انس نداشته باشد آسیب می بیند.

وی ادامه داد: درس های بزرگی در این روزها وجود دارد که باید همواره گرامی داشته شوند چراکه این روزها برای استمرار حرکت انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وقتی از آمریکا صحبت می کنیم صحبت از جنایات ۱۰۰ ساله این نظام استکباری است به گونه ای که این کشور در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی حضور مستقیم داشته اند.

حسینی ادامه داد: خوی استکباری آمریکا باعث شده بود که خیال و توهم مدیریت جهانی داشته باشد ولی با ظهور انقلاب اسلامی همه این توهمات شکسته شد.

وی اضافه کرد: امروز باید برای جوانان تاریخ سیاه صدساله آمریکا را تبیین کنیم و جنایت هایی که انجام داده را برای نسل جوان بازخوانی کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امام از همان ابتدای مبارزات سوال مهمی را مطرح کردند و اینکه چرا نظام اسلامی باید تحت سیطره آمریکا باشد و این با مسلمان بودن ما تضاد دارد و لذا با تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال استقلال همه جانبه ملت ایران بود افزود: تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دومی بود که توسط دانشجویان شکل گرفت و اینکه می گویم لانه جاسوسی بسیاری از مدارک و اسناد وجود دارد که آمریکا به دنبال توطئه آفرینی علیه ملت ایران بوده و امروز همان اهداف را در عراق و لبنان دنبال می کند.

حسینی با تاکید بر اینکه امروز آمریکائی ها با ایجاد اختلاف دنبال شکستن وحدت امت اسلامی هستند افزود:آمریکا می خواهند با آتش افروزد میان مسلمانان اختلاف بیندازند.

وی ادامه داد: آمریکائی که زمانی داعش را به وجود آورده بود و از آن حمایت می کرد امروز خیال از بین بردن داعش را دارد و این روحیه استکباری آمریکا را نشان می دهد.

حسینی با اشاره به اینکه دلیل عمده ناآرامی ها و اعتراضات مردم عراق آمریکائی ها هستند گفت: ولی برخی مشکلات همچون ناکارآمدی مدیران هم وجود دارد ولی دلیل اصلی آن این است که آمریکا می خواهد سرمایه های این کشور را غارت کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی ها در گذشته می گفتند اگر با آمریکائی ها درشت صحبت نکنیم و زبان آنها را بلد باشیم می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم ولی تجربه شش ساله نشان داد نه تنها مذاکره و به آرامی سخن گفتن با آمریکا مشکلات را حل نمی کند بلکه شدت گستاخی آنها را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: توطئه ها و فشارهای آمریکا در طول این چهل سال و به خصوص در این شش سال اخیر ملت ایران را با هم متحدتر کرده و اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است امروز برای همه ملت ایران ثابت شده است.

حسینی با اشاره به اینکه تجربه های گذشته ثابت کرده که در مقابل با استکبار باید با اقتدار و قدرت برخورد کرد. این منطق قرآن است و باید به آن عمل کرد افزود: جنایت های آمریکا در چهل سال اخیر نشان می دهد آمریکا به هیچ کس حتی دوستان و هم پیمانان خود رحم نمی کند و نمونه های آن امروز فراوان است.

وی ادامه داد: این روزها فرصت بسیار مناسبی برای نشان دادن هویت واقعی استکبار به جوانان است که باید از آنها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران با اراده و به کارگیری ظرفیت های داخلی حل می شود اظهار کرد: ما امروز توانمندی ها و ظرفیت های بسیار مناسبی در کشور داریم که باید برای رفع نیازهای کشور و حتی کشورهای منطقه از آنها به درستی استفاده کنیم.

حسینی اضافه کرد: راهبردهای کلان مقام معظم رهبری همچون اقتصاد مقاومتی و مقاومت فعال می تواند کشور را از بحرانهای موجود نجات دهد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز اندیشکده های آمریکائی اذعان دارند که آمریکا روبه افول است و امروز بدهی بیش از ۲۱تریلیون دلاری آمریکا و سهم ناچیز آن در اقتصاد دنیا نشان از این افول دارد گفت: افول آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی شروع شده و در گام دوم انقلاب این افول با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی به برکت به کارگیری همت های جهادی روز به روز باعث تقویت جبهه مقاومت می شود و اینکه امروز می توانیم جلوی ابرقدرت های دنیا ایستادگی کنیم نشان از این است که در راه اسلام و قرآن هستیم و این راه باید در گام دوم انقلاب با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

حسینی با اشاره به اینکه امروز راه نفوذ آمریکا در انقلاب اسلامی بسته شده است خاطرنشان کرد: این باعث عصبانیت آنها شده و باید بگوئیم آمریکا باید از این عصبانیت بمیرد.

 

منوچهر متکی:

اقتصاد کشور را نمی‌شود لیبرالی اداره کرد/ انقلاب اسلامی؛ پایان‌دهنده رویای حکومت شیرین آمریکا برجهان

پیش از ظهر امروز منوچهر متکی وزیر اسبق وزارت امور خارجه در راهپیمایی 13 آبان در شهر کرمان اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز در این رود خروشانی که مردم متدین، انقلابی و جهادگر کرمان همراه با دریای ملت ایران در چهلمین سالگرد برخورد منطقی جوانان ایرانی با خوی استکباری آمریکا، شرکت می کنیم.

وی افزود: امروز در کشور ما حوادثی نمایان شده است که هر کدام منشا تحولی عظیم و دارای پیامی پویا و زنده برای نسل جدید جوانان است.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه  مطرح کرد: در دهه 40 شاه ایران در ارتباط با امام راحل به توصیه های امنیتی آمریکا عمل نکرد از این رو عنصر نفوذی آن ها در خطاب به شاه گفت شما هیچ کاری برای مقابله با امام خمینی (ره) نمی توانید انجام دهید از این رو اگر امام را آزاد کنید اشتباه است، اگر او را زندانی کنید اقدام اشتباه تری انجام داده اید و اگر او را تبعید کنید دیگر توان مقابله نخواهید داشت و اگر او را بکشید بزرگ ترین اشتباه را مرتکب شده اید.

متکی ابراز داشت: دانش آموزان همراه با دانشجویان در این سالیان طولانی مبارزه، به ویژه در آخرین 13 آبان در اوج انقلاب اسلامی شهامت خود را در لبیک به ندای امام خود، قهرمانانه به نمایش گذاشتند.

وی یادآور شد:  سرانجام در 13آبان 58 خوی استکباری آمریکاو ادعاهای رهبری جهان، منیت فرعونی این قدرت جهانی به زیر کشیده شد.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه مطرح کرد: حادثه 13 آبان در سال 58 چرا اتفاق افتاد؟ آیا آمریکایی ها علی رغم یک تاریخ طولانی که منشا آن در کودتای 28 مرداد 32 است، سرآغاز نوینی برای دخالت ها و استعمارگری های آن ها در ایران است.

اسناد لانه جاسوسی بیانگر طرح های آمریکا برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی

متکی تاکید کرد: از سپیده دم پیروزی انقلاب برابر اظهارات مقامات آمریکا و اسناد لانه جاسوسی یک لحظه از توطئه، خیانت و طراحی برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی دست نکشیدند.

وی ادامه داد: 13 آبان مجموعه اقداماتی است که آمریکا در مدت کوتاه انقلاب انجام داد، نفوذ عناصر مرتبط با آمریکا در دولت موقت، برپایی آشوب و اختلاف در کشورو ادامه حمایت از شاه در حالی که ملت ایران درخواست بازگشت شاه و مجازات او بودنداز جمله این اقدامات بود در حالیکه موجودیت آمریکا مبتنی بر از بین بردن حقوق بومیان امریکا شکل گرفته است.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان داشت: آمریکا در تمام این سال ها در استراتژی خود، رهبری جهان را به عنوان نقطه عطفی در رسیدن به اهداف خود در تعامل با دیگران قرار داد.

متکی عنوان کرد: مجموعه کارکردهای آمریکا در روابط دو جانبه با کشورها در مجامع بین المللی فهرست بلندی از تعاملات ظالمانه، سیاست های یک جانبه گرایانه، مشروعیت ببخشیدن به هر ابزاری برای رسیدن به هدف،  استفاده از سلاح های کشتار جمعی همچون سلاح های میکروبی و اتمی، تحمیل دلار در تجارت و اقتصاد جهانی، در اختیار گرفتن صندوق جهانی پول، از جمله اقدامات آمریکا در جهان است.

وی ابراز داشت: جورج بوش پدر در زمان جنگ کویت به مسئولان این کشور گفته است ما برای آزادی کویت نیامده ایم بلکه آمده ایم تا سرنوشت 100ساله آینده آن ها را مشخص کنیم در آن زمان آمریکا بر طبل تک قطبی بودن در حهان می کوبید.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه گفت: امام راحل در ابتدای انقلاب فرمودند که آمریکا از انگلیس بدتر است و شوروی از  هر دو آن ها بدتر، اما امروز رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند امروز سر و کار ما با آمریکا است.

منطق اسلامی رویکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با آمریکا

متکی با تشریح علل برخوردهای ایران با آمریکا خاطرنشان کرد: ضروری است نسل جوان بداند که جمهوری اسلامی از سر لجبازی به مسئله سازی نپرداخته بلکه یک منطق اسلامی را دنبال می کند.

وی افزود: امام ما و رهبر ما جبهه هایی را که باید در آن باشیم را مشخص می کند، 40 سال پیش آمریکا تصور می کرد به هر چه می اندیشد عملی می شود اما انقلاب اسلامی معادلات آن ها را بر هم ریخت.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه یادآور شد: در گذشته کسی ریشه فتنه را مسخص نمی کرد تا زمینه در آمدن چشمه فتنه مشخص شود همانگونه که امام حسین(ع) در کربلا این گونه عمل کرد و با گذشت هزار و 400 سال از واقعه عاشورا  همچنان به معرفی جریان حق علیه باطل پرداخته است.

متکی اظهار داشت: انقلاب اسلامی خواب آرام استکبار را بر هم زد، امام راحل مبانی همچون عدالت را که در دل تک تک افراد جامعه نهفته بود، بیدار کرد.

وی ادامه داد: امروز آمریکا دچار مشکل شده است در حالیکه در گذشته نیاز به توضیح اقدامات خود برای جامعه جهانی را نداشتند، با پیروزی انقلاب مطالبه گری در افکار عمومی جریان پیدا کرد.

بلند شدن فریاد مطالبه گری در جهان به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی

وزیر اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دنبال پیروزی انقلاب صدا و تفسیر جدیدی در جامعه جهانی ایجاد شد و آمریکایی ها ناگزیر به توضیح شدند، امروز با گسترش ارتباطات، فرصت برای جهانی شدن انقلاب مهیا شده است.

متکی تاکید کرد: آمریکا اگرچه همان روحیات را دارد اما به شدت ضعیف شده است، سران اسرائیل سال ها قبل نشست سری در تلاویو برگزار کردند که خود نشان دهنده وقوع این اتفاق است.

وی گفت: افول آمریکا که در گذشته شعار بود امروز عملی شده است و بیش از ۲۰ سال است که در خاورمیانه گرفتار شده و هرچه بیشتر دست و پا می زند بیشتر در باتلاق فرو می رود.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: سیاست خارجه آمریکا هیچ گاه به این میزان دچار ضعف نشده بود؛ حضور پمپئو در عراق و نحوه برخورد مسئولان عراقی با او، آن ها را مجبور کرد روی دیگر وقایع را ببینند.

متکی یادآور شد: آمریکا امروز از لحاظ سلاح، پول و نیروی انسانی کاستی ندارد اما با این وجود در منطقه شکست خورده است چرا که نمی توانند افکار عمومی جهان را توجیه کنند.

وی اذعان داشت: اراده خداوند این است که به واسطه حق بر پیکر باطل بکوبد، به تعبیر امام صادق(ع) تبیین کننده این راه امام و رهبری هستند.

روابط ایران با کشورهای اروپایی امروز جز شرمساری برای آن ها حاصلی ندارد

وزیر اسبق وزارت امور خارجه عنوان کرد: روابط ایران با کشورهای اروپایی امروز جز شرمساری برای آن ها که نمی توانند از چنبره آمریکا بیرون آیند، حاصلی ندارد.

متکی افزود: سلاح آمریکا تزویر، تبلیغات و اهرم فشار است تحریم ها را از زمان کارتر شروع کردند و در زمان ترامپ به اوج خود رساندند در حالیکه شدیدترین تحریمها در 5 نوامبر 2018 اعمال شد.

وی تشریح کرد: از اعمال این تحریم ها تاکنون یک سال گذشته است، ترامپ به نتیجه دلخواه خود نرسید و متوجه شد ایرانی ها دست از مقاومت برنمی دارند از این رو ساز و کار خود را تغییر داد.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان داشت: ما باید اصل حربه تحریم ها را از کار بیندازیم، در ابتدای دهه نود رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانب بر اجرای اقتصاد مقاومتی داشتند چرا که نه تنها برای مقابله با تحریم بلکه در شرایط عادی هم یک رویکرد مبتنی بر خودکفایی محسوب می شود اما  از سوی مسئولان جدی گرفته نشد.

متکی گفت: رهبر راه را برای دولت باز کرد، دولت مذاکرات برجام را شروع کرد در این زمان بارها رهبری فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید و در کنار آن رویکردهای جدیدی برای اقتصاد را عملی کنید (دقیقاً همین اقداماتی که اکنون با حمایت‌های رهبری در حال انجام است).

وی افزود: آمریکا سیاست هویج و چماق را برای ما در نظر گرفته است (یا هرچه می گوییم بپذیرید یا جنگ) اما اکنون در منطقه گرفتار شده است ترامپ در یک سال و نیم اخیر در ۴ موضوع ورود کرده است اما در هر چهار موضوع با شکست مواجه شده است.

پاره شدن برجام حاصل اعتماد به آمریکا

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: در ایران یک تابلو از بد عهدی های آمریکا ایجاد شده است، در قصه برجام از همان ابتدا رهبر انقلاب فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید که نتیجه اعتماد به آمریکا پاره کردن برجام شد.

متکی ابراز داشت: باید توجه داشت که اگر در کشور با حرام خواری رشوه و فسادها در اقتصاد برخورد اساسی صورت نگیرد، تحولی جدی در اقتصاد ایجاد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل مقام معظم رهبری بر ضرورت پوست اندازی و اصلاح در اقتصاد کشور تاکید کردند البته با این حال طوفانی در راه است، در حالیکه مسئولان در عمل نمره منفی گرفته‌اند.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه  در پایان مطرح کرد: امروز درخواست جوانان در کلیپ ها و فیلم ها برای عدالت خواهی به وضوح دیده می شود و مخاطب آن ها مسئولان هستند؛ از این رو باید نگاه خود را تغییر دهند و بدانند که نمی‌شود اقتصاد کشور را لیبرالی اداره کرد.

 

عزت الله ضرغامی:

بهترین شاخص برای اتحاد ملت موضع گیری مقابل آمریکا است/ آمریکا قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود

عزت الله ضرغامی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار عصرهامون گفت: هرکجا که مسئولان احساس خستگی می کنند باید همراه و در کنار مردم باشند و ببینند آنها در مورد آمریکا چه گفته چه موضعی دارند آن وقت حالشان خوب می شود.

وی افزود: آمریکا هیچ وقت شریک قابل اعتمادی برای کشور نبوده و هیچ یک از مسئولان نیز آن را شریک خوبی نمی دانند.

به گفته عضو شورای عالی فضای مجازی، امروز هیچ چیز به اندازه شعار "مرگ بر آمریکا" ملت را با هم متحد نمی کند بر این اساس بهترین شاخص برای اتحاد ملت موض گیری مقابل آمریکا می باشد.

ضرغامی ادامه داد: آنهایی که می گویند دو قطبی؛ نه تنها دو قطبی نیست بلکه آمریکا موضوعی است که بهترین شاخصه برای وحدت است.

 

سخنگوی سپاه:

سفارتخانه آمریکا در هر کشوری منشاء بدبختی است/ آمریکایی‌ها همواره به دنبال چپاول ملت‌ها و منافع خود هستند

 

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ عاشوراییان استکبار ستیز که در شهرکرد به مناسبت ۱۳ آبان برگزار شد اظهار کرد: امروز ما به یاد سه مناسبت و سه اتفاق تاثیرگذار اینجاییم.

وی با بیان اینکه امروز ما اینجا جمع شدیم تا از دانش‌آموزان شهیدی که در چنین روزی برای مبارزه با رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند یاد کنیم اضافه کرد: تسخیر جاسوس‌خانه آمریکایی‌ها به دست جوانان ایرانی مرحله تعیین‌کننده در روند پیشرفت، استقلال، آزادی و تداوم انقلاب بود.

رمضان شریف افزود: امروز که نزدیک به ۴۰ سال از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌گذرد ما به اهمیت کار آن‌ها بیشتر پی بردیم چون میبینیم سفارت‌خانه آمریکا در هر کشوری منبع و منشا بدبختی آن کشور است و بستری برای چپاول منابع ملت‌ها و تحقیر آن‌ها می‌باشد و به بند کشیدن ملت‌ها کارکرد سفارتخانه‌های آمریکا است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلای با اشاره به اینکه برخی در ابتدای انقلاب به کار دانشجوها در تسخیر لانه جاسوسی امریکا خرده می‌گرفتند ادامه داد: امروز بعد از ۴۰ سال وقتی اتفاقات را مرور می‌کنیم می‌بینیم اهمیت این اقدام را زیرا کار دانشجویان توانست بقا و تداوم انقلابرا شکل دهد.

وی اضافه کرد: امروز مثل آفتاب روشن است آمریکایی‌ها به دنبال چه هستند، رئیس جمهور آمریکا بعد از همه شرارت‌ها در شامات، عراق، یمن و... برا صراحت گفت تنها چیزی که برای ما مهم است نفت می‌باشد، این جمله ثابت می‌کند همه شعارهای حقوق بشری و حمایت از جامعه بشری حرف‌های بی‌اساسی است برای تداوم حضور مستکبران در کشورها و تسخیرمنابع آن‌ها.

رمضان شریف گفت: لطف خدا این است که رئیس جمهوری در آمریکا روی کار آمده که همه سیاست‌های پنهان این کشور را با صراحت بیان می‌کند.

رمضان شریف اظهار کرد :  امروز به فضل الهی و به برکت الهام بخش انقلاب اسلامی در ایران آمریکا به مرحله ای رسید که نقاب را از صورت برداشته و نیات خود را بر ملا کند .

وی تصریح کرد: همه فریاد امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که افکار عمومی ملت ها را از  نیات آمریکا با خبر کند و امروز آمریکا به مرحله ای رسیدن که با دستان خالی اما با صراحت نیات خود را ثابت می کنند.

وی با اذعان بر اینکه انقلاب  اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس و در طول چهل سال انقلاب  با ایثار و متانت توانسته است آمریکا را به عقب برگرداند خاطر نشان کرد: در هر مرحله ای نگاه کنید پیروزی از انقلاب اسلامی ایران است.

رمضان شریف بیان داشت : در راس همه این موارد ما باید بتوانیم به هدایت امام گونه و رهبری امام خامنه ای اشاره کنیم که رهبر ما با تدبیر حکیمانه خود انقلاب اسلامی را به مرحله رشد و شکوفایی رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیا به ملت ایران افتخار می کند اذعان داشت : در این وضعیت فعلی بسیار غم وانگیز است که متاسفانه هنوز بعضی ها نمی خواهند به دشمنی آمریکا اعتراف کنند .

وی یاد اور شد : ۴۰ سال است که آمریکایی ها تلاش می کنند کسانی که آن ها را از در بیرون کرده اند از پنجره داخل آیند اما به قول رهبر این تکرار شدنی نخواهد بود.

رمضان شریف گفت : ۴۰ سال مقاومت کردیم که بتوان کشور را استحکام بخشیم و در صنعت نظامی و دفاعی به استقلال و خود کفایی برسیم  و تمام کسانی که سرمایه امریکا بودند در منطقه نابود کنیم.

وی عنوان کرد: در طول چهل سال و انقلاب اسلامی توانسته ایم جایگاه زن را در جامعه ارزش دهیم.

رمضان شریف اظهار کرد: امریکایی ها و دشمنان ما از خلا ء های موجود در کشور ما سوء استفاده کند و آن خلاء ها فاصله بین نسلی است .

وی تصریح کرد: جوانان ما باید این را در نظر داشته باشند که پدران و مادران ان ها با از خود گذشتگی ایران را از چنگ آمریکا گرفتند و در اختیار شما گذاشتند اجازه ندهید آن ها بر شما غلبه کنند.

رمضان شریف به دانش آموزان توصیه کرد سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و اخبار را از رسانه های معتبر دریافت کنند زیرا صاحبان قدرت می خواهند جوانان را به بیراهه بکشانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد  : فضای مجازی بستری را آماده کنند بزای امنیت شما فضای مجازی ، سواد رسانه ای نیاز جدی امروز جامعه است برای پیام های متعدد و دستاوردهای آن .

 

وزیر اطلاعات در زنجان:

سنگر به سنگر آمریکا را شکست داده و وادار به عقب‌نشینی کرده‌ایم/ با سرنگونی پهپاد آمریکایی گزینه نظامی آمریکایی‌ها از بین رفت/ دشمن آرزوی فلج کردن اقتصاد ایران را به گور می‌برد

حجت الاسلام سید محمود علوی امروز در سخنرانی راهپیمایی 13 آبان در زنجان،با گرامیداشت 13 آبان،اظهار داشت: اسلام عزیز دین سربلندی بوده و دینی است که راه زنده بودن را یاد می دهد.

وی افزود: اسلام دوست دارد ملت عزیز و سربلند باشیم و خداوند متعال می فرماید:" کسی که به دنبال عزت است،عزت نصیبش می شود و فقط در پیوند با خدا می توانیم عزت داشته باشیم."

 این مقام مسئول بیان داشت: عزت از آن خداوند متعال،پیامبر و امت اسلام است و اسلام آمده است ما آقا بوده و کرامت داشته باشیم..

وزیر اطلاعات ادامه داد: با ارزش ترین شما پیش خداوند متعال انسان باتقوا است و اسلام  آمده است تا ملتی بسازد که ملت برتر باشد.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: اسلام آمده است تا در برابر ذلت کوتاه نیامده و دست رد به ذلت بزنیم تا زندگی و مرگ شرافتمندانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استقامت در مسیر اسلام از ضروریات است، افزود: اگر ملت در مسیر اسلام با استقامت حرکت کنند آب گواری پیروزی را می چشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان،راه مقاومت است چرا که دشمنان اسلام حاضر به پذیرش ملت اسلام نیستند و زمانی راضی می شوند که ما دست از اسلام برداشته و عزت خود را از دست بدهیم.

وزیر اطلاعات بیان داشت: قرآن کریم می فرماید: "یهود و نصرا از شما راضی نمی شوند مگر اینکه از دین خود دست برداشته  و به دنبال آنها بروید".

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه قرآن می فرماید:" ای ملت اسلام وقتی با کفار روبرو می شوید در رویارویی به آنها پشت نکرده و ایستادگی کرده و اگر با شما درگیر شوند، در نهایت آنها هستند که به شما پشت می کنند و پیروزی از آن شماست.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می توانند با تحریم، جنگ و توطئه برای شما زحمت ایجاد کنند اما وقتی صحنه رویارویی شود میدان را خالی کرده و عقب نشینی می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمنان شعار جنگ با نظام اسلامی را سر می دادند و گزینه حمله نظامی را پیش می کشیدند، افزود: اما وقتی پهباد آنها نابوده شده و ناو آنها به عمق اقیانوس هند عقب نشینی کرد،این گزینه ها دیگر از بین رفت.

وزیر اطلاعات بیان داشت: اگر ما هوشیار و بیدار بوده و بصیرت جمعی داشته و پشت سر رهبر هوشیار حرکت کنیم، قرآن می فرماید:" پیروزی از آن شما خواهد بود و توطئه های دشمنان از بین می رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نعمت رهبری هوشیار و آگاه را باید قدر دانست چرا که به برکت وجود رهبر بصیر، امروز دشمنان از ضربه زدن به نظام اسلامی مایوس شده اند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز با نعمت رهبری در برابر دشمنان مقاومت کرده و لحظه به لحظه دشمن را به عقب نشینی وادار کرده و شکست را به او تحمیل می کنیم ،ادامه داد: امروز بزرگترین دشمن اسلام آمریکا است که از دیر باز این دشمنی وجود داشته است.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: امام راحل ذلت کایپیتولاسیون را قبول نکرده و فریادشان را بلند کرده از علما خواستند به داد اسلام برسند.

وی گفت: آمریکا در چنین روزی دستور داد امام راحل را دستگیر و از ایران تبعید کنند به این خیال که نهضت فروکش کند غافل از اینکه جوانان و نوجوانان سال 42 در سال 57 با هدایت امام راحل پرچم را به دوش کشیده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی که با تحریک آمریکا انجام شد،دشمنان شکست خوردند، افزود: تحریم در پی تحریم اما این تحریم ها نیز به جایی نرسید.

وزیر اطلاعات افزود: در این تحریم اخیر فکر می کردند با متوقف کردن صادرات غیر نفتی و جلوگیری از واردات می توانند ملت ایران را به زانو در آوردند اما با هدایت رهبری سنگر به سنگر آمریکا را شکست داده و وادار به عقب نشینی کرده ایم.

این مسئول بیان داشت: ادامه حرکت نسل اول انقلاب را در صحنه ها سربلند کرده است و امروز هم باید نسل های آینده این حرکت و در صحنه بودن را با تبعیت از مقام معظم رهبری ادامه دهند.

وی گفت: دانش آموزان امروز با خون شهدای 1357 پیوند برقرار کرده و بیعت می کنند تا راه آن دانش آموزان آنروز را دامه دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نسل های دوم، سوم و چهارم انقلاب هوشیارتر و مقاومت تر راه نسل انقلاب را دنبال می کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: آمریکا بداند امروز در نظر ملت ایران منفورترین چهره محسوب می شود.

حجت الاسلام علوی افزود: آمریکا فکر می کرد با این تحریم ها که بی سابقه ترین تحریم ها بود، اقتصاد ایران فلج شده و ملت عصیان پیدا کرده و جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را نمی بیند، اما این آروز را به گور بردند.

وی گفت: با تدابیر سنجیده دولت و تحت حمایت مقام معظم رهبری با مقاومت و ایستادگی شوک های دشمن مهار شد و امروز تورم در مسیر کاهش قرار گرفته است.

 

سردار سپهر:

شکست، تنها دستاورد امریکا در عملیات های غرب آسیا پس از انقلاب

سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در اصفهان اظهار کرد: اصفهان در 40 سال ایستادگی و مقاومت نشان افتخار رضایت مندی امامین انقلاب اسلامی را بر سینه دارند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز سالگرد مقاومت و مبارزه دانش آموزان ایران اسلامی در ۱۳ آبان 1357 در دانشگاه تهران است؛ دانش آموزانی که برای مبارزه با طاغوت و اعتراض به تبعید امام(ره) در ۱۳ آبان در سال ۱۳۴۳ به پا خواسته بودند.

وی با بیان اینکه در این اعتراض 60 شهید و یکصد جانباز و مجروح تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزود: نقش دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان 1358 در دانشگاه مبارزه با آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بار دیگر نفرت خود را از دشمنان و بدخواهان اعلام  داشتند.

* اگر دانشجویان لانه جاسوسی را به تسخیر خود در نمی آوردند چه اتفاقی می افتاد؟

سردار سپهر در ادامه گفت: اگر لانه جاسوسی را دانشجویان خود به تسخیر خود در نمی آوردند تجربه کودتاها، انقلاب ها و خیزش های مردمی در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق می افتاد؛ در ۸۰ کشور دنیا که انقلاب صورت گرفت، با کودتاهای آمریکایی این انقلاب ها ساقط شد.

وی عنوان کرد: هوشمندی، ذکاوت، عمل به موقع، به اندازه و انقلابی دانشجویان خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی تمام معادلات دشمنان ما را به هم زد و در واقع انقلاب دوم رقم خورد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز سالگرد شکست های ۴۰ ساله آمریکایی ها را جشن می گیریم، خاطر نشان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بیشترین جنایت را در کشور داشت؛ کودتای 28 مرداد، تشکیل سازمان ساواک امریکایی و اسرائیلی، مبارزه با انقلابیون، علما و نخبگان و همچنین حمایت از رژیم منحوس پهلوی بخشی از این جنایات بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را برای ساقط کردن نظام اسلامی ما به کار گرفتند، افزود: آن ها در هشت سال دفاع مقدس از صدام حمایت کرده و به او تسلیحات و سلاح های شیمیایی دادند و در سال 1364 در ایامی که پیروزی های بزرگ رزمندگان موجب شکست حزب بعث می شد، امریکایی ها وارد خلیج فارس شدند و به کشتی های ما حمله کردند، هواپیمای مسافربری ما را زدند و به سکوهای نفتی ما یورش بردند، یعنی رسماً به ما اعلان جنگ کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حتی بعد از ناکامی، به عراق سلاح شیمیایی دادند و با آن سلاح ها به رزمندگان، شهرها و روستاهای کشورمان حمله بردند، حملات گسترده بود اما ما تسلیم اراده های دشمن استکباری نشدیم.

* فتنه های آمریکایی ها در سال های 78، 88 و 96 در ایران راه به جایی نبرد

سپهر در ادامه با بیان اینکه حمایت آمریکایی ها از منافقان هم برای آن ها کاری از پیش نبرد، تصریح کرد: پنج کودتا بعد از انقلاب امریکا را با شکست رو به رو کرد؛ انواع تحریم ها ما را مغلوب نکرد؛ فتنه ها در سال های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ با هدایت و حمایت پول های پارلمان آمریکا برای ساقط کردن انقلاب کار به جایی نبرد.

* آمریکایی ها بعد از انقلاب هر عملیاتی در غرب آسیا انجام دادند با شکست رو به رو شد

وی با بیان اینکه فشار به سازمان ملل و شورای امنیت برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی کار به جایی نبرد، بیان کرد: در غرب آسیا آمریکا بعد از انقلاب هر عملیاتی امنیتی، جاسوسی، اقتصادی و سیاسی انجام داد با شکست مواجه شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امریکایی ها به نتیجه رسیدند قدرت تغییر محاسبات، آرمان ها و باورهای مسئولان، رهبران و مردمان ما را ندارند؛ امروز آن ها پذیرفتند که شکست آن ها قطعی است و آمریکایی ها اعتراف می کنند سقوط آن ها در پیش است.

* سقوط آمریکایی ها اتفاق افتاده است

وی افزود: یکی از اساتید مشهور آمریکایی می گوید سقوط آمریکا اتفاق افتاده و دلیل هم این است که جرم، فقر و بی سوادی از جهان سوم را از خود به نمایش گذاشته و ریشه سقوط آمریکایی ها تشدید اختلاف و خشونت در ثروت بدون کار، لذت بدون وجدان، دانش بدون شخصیت، تجارت بدون اخلاق، علم بدون انسانیت، عبادت بدون ایثار و سیاست بدون اصول است؛ یکی دیگر از اساتید آمریکایی می گوید بزرگترین عامل سقوط آمریکا نظامی گری آن است.

* اعتراف نتانیاهو: به هر جا می نگرم خیمه های خمینی و خامنه ای را می بینم

سپهر ادامه داد: امروز به برکت دین و دین داری و به برکت رهبری امام خامنه ای دشمن را مغلوب اراده های ایمانی خود کردیم؛ نتانیاهو اعتراف به اقتدار نظام اسلامی ایران و شکست آمریکا و اسرائیل می کند و می گوید امروز از تنگه خیبر در عربستان تا جبل طارق در مراکش تحول و دگرگونی عمیقی در حال وقوع است و ما به هر جا می نگریم خیمه های خمینی و خامنه ای را می بینیم.

وی افزود: امروز پیام انقلاب اسلامی در جهان اسلام و مستضعفان سقوط و افول امریکا را نزدیک تر کرده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در حال عبور از آخرین گردنه های سخت و آخرین پیچ های پر زحمت هستیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین  خطاب به مسئولان گفت: امروز وظایف مسئولان و کارگزاران این است که گوش به فرمان رهبری باشند؛ در برجام به فرمایشات رهبری که به صحبت های رهبری گوش نکردند، ما خسارت های بزرگی را تجربه کردیم.

وی افزود: درخواست داریم مسئولان با نگاه به درون تحریم را بشکنند و امریکا را نابود کنند و ما ظرفیت ها و ثروت های بی کران در درون کشور داریم؛ از مسئولان می خواهیم برای پیاده سازی گام دوم در ۴۰ سال بعدی انقلاب به مدد رهبری، مردم، دانشمندان و نخبگان با بی اعتنایی به غرب، اروپا و آمریکا و عدم سازش با آن ها سپری کنند.

سردار سپهر با بیان اینکه هیچ گاه دشمن با ما آشتی  نخواهد کرد، گفت: از مردم در خواست داریم گوش به فرمان امام(ره) باشند و به دشمن نه بگویند؛ از طرفی به دولت و دستگاه های اجرایی کمک کنند، اجرای سبک زندگی انقلابی و جلوگیری از اسراف را سرلوحه کارهای خود کرده و سبک زندگی شهیدان را به کار گیرند.

جانشین رئیس سازمان بسیج در پایان بیان کرد: مرگ بر آمریکا برای دانشجویان و دانش آموزان تربیت علمی، دانشی و معنوی است؛ امروز برای مبارزه با آمریکا به رشد علمی و تربیت نیروی انسانی نیاز داریم.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران در کرج:

شکست های راهبردی در منطقه، استکبار را نگران کرده است/ ایران پرچم دار اشاعه فرهنگ مقاومت در جهان/ آمریکا به دنبال به بند کشیدن بشریت است

معاون سیاسی سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در شهر کرج با اشاره به اینکه امروز جهان نظاره گر حماسه ای توصیف ناپذیر است که در سراسر ایران اسلامی توسط زنان، مردان، جوانان و نوجوانان رقم می خورد، گفت: ملت ایران توانسته است فرهنگ استکبارستیزی را خارج از مرزهای کشور و خاورمیانه اشاعه دهد. 

سردار یدالله جوانی به دفاع از مظلومان و محرومان جهان توسط مردم کشور و نشان داده چهره مقاومت در پرتو هوشیاری، ولایت پذیری و بصیرت رهبری اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین مدال های افتخار ملت ایران، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران قدر است.    وی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره صاحب افتخار و فضلیت های فراوان بوده است، اظهار داشت: مردم کرج نیز امروز در سایه وحدت، انسجام و یکپارچگی برای پاسداشت با شکوه روز ملی مبارزه با استکبار جمع شده اند.    سردار جوانی تصریح کرد: مردم ایران بیش از 40 سال است که به رغم فشارها، تهدیدها، سنگ اندازی ها و هر نوع توطئه ممکن، نه تنها خسته نشده است بلکه هر روز به مقاومت خود می افزاید و الگویی برای تمام آزادی خواهان و کسانی شده اند که به دنبال عزت و کرامت انسانی هستند.   وی گفت: استکبارستیزی ملت ایران که نماد و تجلی آن در یوم الله 13 آبان است به واسطه سه حادثه تاریخی در 13 آبان 43، 57 و 58 نمود یک حرکت مبتنی بر مبانی قرانی، دینی و عقلانیت انقلابی و تمامی ارزش های انسانی خواهد بود.   معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: شاید کسانی در امر مبارزه با استکبار بخواهند تردید ایجاد کنند اما ملت هوشمند و ایمانی ما می داند که حرکت استکبارستیزانه اش مبتنی بر آموزه های دینی، وحیانی و بر اساس امر الهی است، جوانان و دانش آموزان ما می دانند که این حرکت نه یک حرکت مبتنی بر تعصب، کینه، هیجان و احساس بلکه معنادار و مبتنی بر مبانی مستحکم دینی است.   سردار یدالله جوانی اظهار داشت: استکبارستیزی حرکتی بر مبنای خرد انقلابی و حفظ ارزش ها و تامین کرامت انسانی است، امروز در سراسر ایران، ملت ما شعار علیه آمریکایی سر می دهد که خود برتربین، خودخواه و طاغوت بوده و با این خودبینی خود را به جای خالق هستی می داند.   وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال به بند کشیدن بشریت است، تصریح کرد: ایستادگی در برابر ظالم تلی بندگی و عبودیت الهی است، دنیا بداند ملت ایران راه عبودیت، بندگی و تبعیت از اولیا الهی و ولی فقیه را انتخاب کرده است و در این انتخاب هیچگونه تردید نخواهد داشت.   سردار جوانی با اشاره به اینکه ملت ایران راه رسیدن به قله های کمال را در پیش گرفته است، گفت: ستیز با استکبار تجلی عبودیت و بندگی خداوند است، امروز مردان و زنان با حضور در راهپمایی 13 آبان تکلیف دینی خود را به جا آورده اند و فریاد آنها عبادت است.   وی افزود: امروز ظاغوت جهان، آمریکا است و شعار مرگ بر آمریکا شعار موحدینی است که خلوص در بندگی و اطاعت و تبعیت از خداوند دارند، 13 آبان یک نماد است و وفقه ناپذیر خواهد بود.   سردار جوانی با اشاره به 13 آبان سال 43 سرآغاز حرکت استکبارستیزانه ملت ایران با قیام امام (ره) است، اظهار داشت: در هواپیمایی که امام (ره) را تبعید می کردند از ایشان سوال شد به چه جرمی به تبعید می روید؟ امام در پاسخ فرمودند: جرم من دفاع از استقلال وطن است زیرا رژیم فاسد و متکبر و وابسته پهلوی لایحه کاپیتولاسیون را مخفیانه به تصویب رساند، لایحه ای که به اعتراف حقوقدانان سند بردگی ملت ایران بود.   وی با اشاره به اینکه لایحه کاپیتولاسیون سند سیطره آمریکا بر ملت ایران بود، تصریح کرد: امام (ره) ملت را آگاه کرد زیرا ایران با این لایحه به فروش رفته بود در نتیجه بخشی از کارنامه ننگین رژیم پهلوی لایحه کاپیتولاسیونی است که امام (ره) بر علیه آن فریاد زد و تبعید 15 ساله را تحمل کرد.   سردار جوانی گفت: مردم ایران لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امروز با گذشت سال ها از آن رویداد، عده ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای با طرح مسئله تعرض به سفارت آمریکا، به دنبال ایجاد تردید در این حرکت ارزشمند و تحلیل های غلط هستند تا وانمود کنند که اگر سفارت آمریکا در 13 آبان 57 تسخیر نمی شد شاهد دشمنی های کنونی نبودیم.   وی افزود: ملت ما می داند که حرکت هوشمندانه دانشجویان در 13 آبان 58 حرکتی در راستای دفاع از حقوق ملت ایران، استقلال و منافع آن بود در نتیجه باید این سوال را از تردید افکنان کرد که اگر سفارت آمریکا به دست دانشجویان تسخیر نمی شود چه می شد؟ آیا آمریکایی ها که سفارت خود را به مرکز توطئه تبدیل کرده اند برای اهداف خود تلاش نمی کردند؟   سردار جوانی اظهار داشت: امام (ره) از اقدام به هنگام دانشجویان حمایت کرد و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید زیرا این حرکت انقلاب نخست ایران را بیمه و بقای آن را تضمین کرد، 76 جلد کتب از اسناد لانه جاسوسی نشان می دهد که آمریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب بنا را بر ساقط شدن آن قرار داده بودند تا سلطه خود را بر کشور ما احیا کنند.   وی تصریح کرد: آمریکا 40 سال در تلاش برای بازگرداندن سلطه خود به ایران است زیرا استقلال کشورهای باعزت را بر نمی تابد، مشکل آمریکا با ایران، یک ملت آگاه و خواهان استقلال است، ملتی که در راه خدا قیام کرد و با لبیک به حسین (ع) راه سرافرازی را انتخاب کرد.   سردار جوانی با اشاره به اینکه آمریکا با عدالت خواهی و پیشرفت ایران مشکل دارد، گفت: عده ای از همان ابتدای انقلاب القا کردند که ملت ایران ضعیف و ناتوان است و اروپا، سازمان ملل، صهیونیست و ... با آمریکا هستند و نباید با آنها در افتاد، اما این افراد غافل از این بودند که چشم آمریکا به دنبال منافع ایران بوده و ترامپ وقیحانه می گوید نفت سوریه را می خواهیم.   وی افزود: آمریکا با ایجاد تروریست ادعای مالکیت بر ذخائر سوریه دارد، استکبار یعنی آمریکا آل سعود را گاو شیرده می داند و برای دیگران ارزشی قائل نیست و همه چیز را در منافع خود می بیند.   سردار جوانی خطاب به غربگرایان به سخنان امام (ره) مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی کند، اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه آمریکا، نفوذ و پول دارد اما اگر ملتی در راه خدا قیام کند و با بصیرت آن را استمرار ببخشد خداوند به آن ملت وعده نصرت داده است، امروز نسل جوان به استکبار نشان داده اند که آمریکا هر قدر قدرتمند باشد باز هم شکست پذیر است.   وی تصریح کرد: آمریکا بداند ایران امروز در موقعیت برخورداری از قدرت بازدارندگی قرار دارد و به مولفه های اصلی قدرت دست پیدا کرده است، ایران اقتدار نظامی و موشکی دارد و مقاومت در منطقه یک واقعیت است و دشمن بیش از گذشته نگران شکست های راهبردی خود است.    سردار جوانی در خاتمه گفت: خدعه امروز آمریکا، تحریم و فشارهای حداکثری برای به صحنه آوردن مردم ایران پای میز مذاکره است اما ملت ایران ماهیت فریبکارانه آن را می شناسد زیرا آمریکا به دنبال خارج کردن عناصر قدرت از دست ایران است.     سرلشکر رحیم‌صفوی:   آمریکا و بقای رژیم صهیونیستی با جهاد و مقاومت برچیده می‌شود  

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی صبح امروز در سخنرانی مراسم 13 آبان مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: سوال این است چرا دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند و پس از 40 سال آیا جمهوری اسلامی قدرت مند تر شده یا آمریکا؟

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: آمریکایی ها می خواهند برای دیگران هم نسخه بپیچند برای همه می خواهند تعیین تکلیف کنند اما غافل از این هستند که در 13 آبان 58 که امریکا قوی تر بود امام فرمود این انقلاب دوم بود و امریکایی ها تحقیر شدند.

وی افزود: شاهد افول آمریکا و قدرت‌گیری جبهه مقاومت هستیم؛ چرا دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند؟ روز گذشته مقام معظم رهبری سخنان بسیار مهمی را بیان فرمودند.

آمریکایی‌ها از تمامی روش‌های ضدانسانی برای کشتار مردم ایران بهره گرفتند

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به کودتای 28 مرداد بیان کرد: عملا از این به بعد آمریکائی‌ها، میراث‌خوار استعمار انگلیس شدند و بر ایران و مقدرات کشور ما از نفت گرفته تا اقتصاد و دانشگاه و فرهنگ، مسلط شدند و همه مسائل ایران تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا بود و عملا آمریکایی‌ها توسط نوکر خود، سیاست‌های خود را در ایران اعمال می‌کردند.

وی افزود: من زمان پهلوی دانشجو بودم و یادمان می‌آید چه به سر ایران آمد، تا سقوط رژیم شاهنشاهی و پیروزی مردم، آمریکایی‌های در مدت 40 ساله هیچگاه چشم طمعشان از ایران و غرب آسیا برداشته نشد و همواره دنبال تسلط بر این منطقه و ایران بودند.

سرلشکر رحیم‌صفوی تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته، 6 رئیس جمهور آمریکا و تمامی دولت‌های جمهوریخواه و دموکرات برای بازگشت و چپاول ایران با ابزارهای غیرقانونی، نفوذ و کودتا و تحمیل جنگ عراق به ایران برنامه داشتند؛ گفتند ایران تجهیزات نظامی‌اش به ما وابسته است و مجبور است در جنگ با عراق از ما کمک بخواهد.

وی افزود: در زمان جنگ در شورای عالی دفاع بنی‌صدر دنبال سازش بود و یک نظریه نیز مبتنی بر مقاومت و تئوری امام راحل و یاران ایشان به ویژه مقام معظم رهبری، مرحوم رفسنجانی و شهید چمران و رجایی بود؛ الان نیز این دو نظریه وجود دارد؛ آمریکایی‌ها از تمامی روش‌های ضدانسانی و کشتار مردم ایران بهره گرفتند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در زمان حاضر نیز جنگ اقتصادی را راه‌اندازی کرده‌اند ادامه داد: این گونه نیست که رژیم عهدشکن آمریکا فقط با ایران دشمنی داشته باشد بلکه ماهیت استبدادی و سلطه‌طلبش از زمان نیکسون و دهه 50 شکل گرفت.

وی ضمن اشاره به قطع شدن دست آمریکا از ایران با پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنها دنبال تسلط بر منافع منطقه بودند و ایران مانع شد؛ تا دیروز آمریکایی‌ها نقاب رنگارنگ داشتند و اینک با قدرت‌مند شدن ایران اسلامی، نقاب از چهره آمریکایی‌ها برداشته شده است.

آمریکای کنونی به مراتب بی‌آبروتر از چهار دهه پیش شده است

سرلشکر رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: ترامپ امنیت را اقتصادی کرده است و به کشورهای عربی نیز می‌گوید برای امنیت باید پول به ما بدهید؛ آمریکا می‌خواهد برای دیگران نیز نسخه بپیچند و چین و روسیه و ونزوئلا و کره شمالی از این جمله است و می‌خواهند تعیین تکلیف کنند اما غافل هستند که در 13 آبان 58 که قوی‌تر از زمان حاضر بود انقلاب دوم به تعبیر امام شکل گرفت و آمریکایی‌ها تحقیر شده و یال و کوپالشان شکسته شد و اسناد دخالت‌های آمریکا، کتاب شد.

وی افزود: معلوم شد اکثر ترورها و ناامنی‌های کردستان در مرکز لانه جاسوسی طراحی شده و آمریکا خط می‌داده که ترور علما صورت بگیرد و بعدا معلوم شد آنها از منافقین نیز حمایت می‌کنند و از لیست تروریستی بیرون بردند و سپاه پاسداران را گفتند تروریست است!؛ منافقان مردم ما را شهید کردند.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: نگاهی واقع‌بینانه به تغییرات بیانگر تضعیف قدرت آمریکا و رو به افول رفتن است و آمریکای کنونی به مراتب بی‌آبروتر از چهار دهه پیش شده و امپراتوری آمریکا به برکت اسلام ناب محمدی و با حضور ملت بزرگ ایران و با رهبری امام بزرگوار و مقام معظم رهبری نابود می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به فرستاده ژاپن اجازه ندادند نامه آمریکا را بخواند و این آمریکا را تحقیر کرد و این ابهت اسلام و قرآن از زبان و برخورد آقا است؛ برداشت و تحلیل ما این است که ایران و جبهه مقاومت قدرت‌مندتر شده و آمریکا ضعیف‌تر شده است.

آمریکایی‌ها نتوانستند بشار اسد و دولت عراق را سرنگون کنند

رحیم صفوی با بیان اینکه سالانه 800 هزار دانشجو به ظرفیت علمی ما اضافه می‌شود و باید بتوانیم روندها و رویدادها و راهبردها را تشخیص دهیم گفت: باید این سه کلیدواژه را میان ایران و آمریکا مقایسه کنیم. جبهه مقاومت یعنی حماس و جهاد اسلامی و سوریه و عراق و یمن و برخی مناطق دیگر.

وی افزود: روندهای جهانی نشان می‌دهد که نهضت بیداری ملت‌ها و ایستادگی در برابر ظلم آمریکایی‌ها از ونزوئلا تا شمال آفریقا و تونس تا غرب و شرق آسیا و مالزی و اندونزی، روز به روز بیشتر می‌شود؛ مردم ژاپن بعد از 1945 به شدت ناراحت از تسلط آمریکا بود و یک بیداری بزرگی در مخالفت با ظلم و ستم آمریکا شکل گرفته است.

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: اشغال افغانستان مظلوم در سال 2001 که هنوز ادامه دارد و 18 سال است مردم افغانستان را کشته و سنگ‌های قیمتی را خارج می‌کنند؛ دیگری اشغال نظامی آمریکا در عراق است و حتی نیروهایی که از سوریه خارج می‌کنند به عراق می‌آورند.

وی بیان کرد: 7 تریلیون دلار هزینه و 20 هزار کشته دادند اما به اهدافشان نرسیدند و برنده این دو لشکرکشی ایران بود؛ زیرا آمریکایی‌ها صدام را سرنگون کردند؛ رویداد دیگر راه‌اندازی گروه‌های تکفیری بود؛ چند هزار تروریست به عنوان مسلمان در سوریه و عراق ریختند و دست به کشتار زدند و با پول کشورهای عربی مثل عربستان، 10 ها هزار نفر را کشتند و 9 میلیون نفر را آواره کردند.

رحیم صفوی اظهار داشت: اهل سنت عراق غیرت دارند و مسلمان هستند و مقابل داعش ایستادند؛ خسارتی که گروه‌‌های داعش به عراق و سوریه زدند 400 تا 500 میلیارد دلار بود و چندین سال بازسازی طول می‌کشد اما آمریکایی‌ها نتوانستند بشار اسد و دولت عراق را سرنگون کند.

باور نکنید البغدادی کشته شده است

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا، پوتین را توجیه کرد و گفتند می‌خواهید سوریه را نیز از دست بدهید و روس‌ها نیز پای کار آمدند و ترک‌ها نیز به ائتلاف ایران و سوریه و عراق و روسیه پیوستند و داعش شکست خورد و حکومت بشار اسد و عراق باقی ماند افزود: اینها می‌خواستند مدل‌سازی کنند و خلافت اسلامی تشکیل دهند و می‌گفتند کل ایران، خلافت خراسان است و این احمقانه بود؛ باور نکنید البغدادی کشته شده؛ هیچکس باور نکرده و این دروغ بزرگ ترامپ است زیرا آثار و شواهدی نیست.

دستیار و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از دلایل راه‌اندازی این گروه‌های تروریستی، تامین امنیت صهیونیسم بود؛ سازمان‌های اطلاعاتی و پول کشورهای عربی اینها را راه می‌برد؛ فتنه امروز عراق و لبنان نیز پول عربستان و آمریکا و اسرائیل است؛ این یک فتنه جدید بعد از داعش است اما به فضل الهی هم مرجعیت عراق و هم نیروهای حشدالشعبی و هم سیدحسن نصرالله و هم مردم لبنان ایستاده‌اند و این فتنه جدید در عراق و لبنان با شکست روبه‌رو می‌شود چون مردم منطقه بیدار شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مقابل این راهبرد که آمریکایی‌ها می‌خواستند مسلط شوند و قدرتشان را بیشتر کنند؛ آمریکایی‌ها بعد از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی را تعریف کردند و خواستند هژمون شوند و هیچ قدرتی نتواند جایگزینش شود و راهبرد تک قطبی‌سازی جهان را دنبال کردند.

فتنه جدید در عراق و لبنان با شکست روبه‌رو می‌شود

رحیم صفوی تصریح کرد: دو جریان مهم و تاثیرگذار در 40 سال گذشته وجود دارد؛ یک جریان جریان استکباری و ظالمانه و قانون‌شکنانه و ضدبشری به رهبری آمریکاست و رژیم صهیونیستی و انگلستان نیز همکاری می‌کنند تا ثروت‌های مردم را چپاول کرده و حرکات آزادیخواهانه را سرکوب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان دوم، جریان حق طلب و استقلال طلب و یک جریان الهی منبعث از پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی است. مردم ونزوئلا نیز مقاومت را از ایران یاد گرفتند و این جریان امروز، زنده است افزود: ایالات متحده آمریکا در تحمیل اراده سیاسی خود برای به زانو درآوردن ایران و سایر دول مستقل، شکست خورده و ایران قدرت برتر غرب آسیا و انقلاب اسلامی تبدیل به یک قدرت تمدنی و نظامی و فرهنگی شکست ناپذیر شده است.

دستیار و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: آمریکا توانایی تغییر راهبردی چهره منطقه غرب آسیا را ندارند و تمامی تحولات به ضرر آمریکا در حال رقم خوردن است؛ افول آمریکا مربوط به عملکرد نظام سرمایه‌داری این کشور است.

هزینه بالای حضور نظامی آمریکا سبب افول اقتصادی شده است

وی افزود: آنها طی 100 سال گذشته به 80 کشور حمله کرده و دخالت داشته‌اند و اعتقاد ما این است که براساس سنت الهی و عقلانیت سیاسی، امپراتوری ظالمانه آمریکا محکوم به زوال و شکست است و نشانه اینکه آمریکا دیگر تنها ابرقدرت نیست و جهان به سمت چندقطبی می‌رود؛ نظام دوقطبی شکست خورده است و به همین نسبت امپراتوری آمریکا مجبور است از افغانستان و عراق و غرب آسیا خارج شود و این در حالی است که هزینه زیادی کرده است. آمریکا نمی‌تواند در عراق و افغانستان بماند و این را با قاطعیت به شما می‌گویم.

رحیم صفوی گفت: افول اقتصادی با بدهی 19 تریلیون دلار و کشته شدن بیش از 20 هزار نظامی در عراق و افغانستان و هزینه بالای حضور نظامی آمریکا سبب شده افول اقتصادی کنند و سالانه 700 میلیارد دلار هزینه نظامی می‌کنند؛ تعداد فقرای آمریکا به 40 میلیون نفر رسیده که کودک و سالمند را شامل می‌شود. هیچ کشوری به اندازه آمریکا، زندانی ندارد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا دروغگو و متناقض و کم خرد و پیمان شکن است و به دنبال تحقیر کشورهای دوست آمریکا‌ست؛ رهبران خردمند ملت‌ها را به پیشرفت می‌رسانند و رهبران بی خرد ملت‌ها را به شکست می‌رسانند؛ رهبری مقام معظم رهبری و امام راحل را ببینید که چه نعمتی در اختیار داریم.

بقای رژیم صهیونیستی تمام است

دستیار و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا با اعلام این مطلب که موتور محرک جهاد چنانچه با تمام توانش فعال شود بقای رژیم صهیونیستی تمام است تصریح کرد: سلطه سیاسی و فرهنگی آمریکا بر ایران و غرب آسیا شکست خورده ‌و با طلوع انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با هزینه خون هزاران شهید و فداکاری و صبر و مقاومت 40 ساله در مقابل تحریم‌ها و شکل‌گیری جبهه مقاومت، آمریکا روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی افزود: تعداد زیادی از اندیشمندان این گونه پیش‌بینی می‌کنند قدرت از غرب عالم به شرق عالم حرکت می‌کند؛ یکی از قدرت‌های بزرگ شرق قدرت اسیایی و دیگری قدرت جهان اسلام است و منبع آن نیز اقتصاد و فرهنگ و جمعیت است

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه قلب جهان اسلام ایران است و پیوند ایران و عراق و سوریه این قلب را تپنده کرده است خاطرنشان کرد: فرهنگ و تمدن نوین اسلامی به رهبری انقلاب اسلامی تا 50 سال آینده یک قدرت جدید جهان اسلام را شکل می‌دهد و این تمدن در مقابل تمدن غرب پیروز می‌شود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در جمع راهپیمانان اهوازی:

آمریکا آرزوی سازش و گفتگو با ایران را به گور خواهند برد

سردار غلامحسین غیب‌پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) در مراسم روز 13 آبان با بیان اینکه چرا سازش ما با آمریکا معنی ندارد؟ اظهار کرد: هر سازشی دلیل می‌خواهد و شما که نسل جوان ما هستید حتما باید این نکته را به خوبی دریابید و مرور کنید.

وی افزود: ماجرای انقلاب اسلامی با رژیم آمریکا سابقه‌ای حداقل 70 ساله دارد، باور غلط مذاکره در زمان مصدق، دولت قانونی کشور را از پای درآورد و دولت شاه در حد جابه‌جایی یک رئیس دانشگاه اختیار نداشت و همه عرصه‌ها حتی نیروهای مسلح کشور تحت تسلط آمریکایی‌ها بود؛ ماجراهای آمریکا در قبل از انقلاب به تنهایی کافی است برای اینکه ما کماکان نسبت به ادعاهای آنها با شک و تردید نگاه کنیم.

غیب‌پرور بیان کرد: با پیروزی انقلاب، آمریکا نه تنها در مقام جبران برنیامد بلکه این دشمنی را نیز ادامه دادند؛ چه کسی به شاه پناه داد؟ کدام دولت میلیاردها دلار از دارایی‌های کشور ایران را بلوکه کرد و تا به امروز پس نداده است؟ کدام رژیم به انقلاب نوپای اسلامی مردم ایران دهن‌کجی کرد؟ و کدام رژیم علمای ما را در کف خیابان‌ها ترور کرد؟

وی افزود: خط ترور تنها مخصوص علما نبود و مردم عادی، قشر دانشجو و حتی دانش‌آموز را در خیابان‌ها به خاک و خون کشیدند و منافقین را تقویت کرده و هزاران شهید از ناحیه نفاق بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و سرمایه‌های انسانی ما را ترور کردند؛ آیا با وجود این دلایل هنوز هم باید گفت که چرا سر سازش با آمریکا نداریم؟

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) عنوان کرد: جنگ 8 ساله را بر مردم مظلوم که تنها خواسته‌شان اسلام بود تحمیل کردند و این مسئله برای مردم خوزستان بیشتر ملموس و قابل درک است؛ فلسفه انقلاب اسلامی دین‌خواهی و موحد بودن است و ما نمی‌خواهیم نوکر باشیم، این را چگونه باید فریاد زد تا متوجه شوند.

وی افزود: دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی ایستادگی ما بر اصولمان است که یکی از این اصول مسلم دشمن‌ستیزی است و ما با آمریکا سر سازش نداریم؛ ما نمی‌توانیم رخ در رخ آمریکا تبسم کنیم و از محالات است به همین دلیل مقاومت و ایستادگی راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آمریکایی‌ها قطعا این خواسته را به گور خواهند برد که جمهوری اسلامی یک روز از سر سازش و گفت‌وگو با آن‌ها دربیاید.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:   آمریکاییها خائن تر از حقوق بشر هستند/ دشمن بدنبال ایجاد تفرقه در کشور است  

"سیدحسین نقوی حسینی"، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در راهپیمایی 13 آبان شهر ایلام گفت: زمانی شاه ایران ژاندارم و غلام حلقه به گوش آمریکا در منطقه بود؛ وقتی شاه می‌خواست نخست وزیر خود را جابه‌جا کند از آمریکا اجازه گرفت تا این کار را انجام دهد.

وی افزود: در 13 آبان سال 58 گلوله‌های آمریکایی سینه دانش‌آموزان مارا شکافت و خونشان سنگ فرش‌ها را رنگین کرد؛ ولی در ادامه لانه فساد آمریکا در ایران تسخیر شد و از آن روز تاکنون آمریکا تمام توان خود را علیه ملت ایران به‌کار گرفته است.

وی با بیان اینکه آمریکاییها خائن تر از حقوق بشر هستند، اظهار کرد: امروز آمریکاییها همه توان شان را به میدان آورده اند و هرکاری از دست شان بربیاید انجام می دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جریان پهباد اخیر، آمریکاییها خواستند مقابله به مثل کنند اما نتوانستند و با درماندگی از ایران درخواست کردند که یک منطقه کویری به ما بدهید که به آن شلیک کنیم و به دنیا بگوییم که ما هم مقابله به مثل کردیم.

وی تصریح کرد: آمریکا در برجام به تعهداتش عمل نکرد و از برجام خارج شد، اروپاییها نیز تا امروز هیچکدام از تعهداتشان را عمل نکرده اند.

نقوی حسینی ادامه داد: اروپاییها گفتند که به برجام پای بند و متعهد هستیم اما هشت ماه دولت و ملت ایران را به دنبال خودشان کشاندند و باز هم عمل نکردند و هیچ خط اعتباری جابجا نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکاییها و اروپاییها هیچکدام به تعهداتشان در قبال برجام عمل نکردند و جمهوری اسلامی ایران گامهای اول و دوم و سوم را برداشت و انشاءالله گام چهارم نیز برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: مسیر نفوذ آمریکا و غرب مسیری خطرناک است که تلاش می کنند در بین مسئولین ما نفوذ کنند.

نقوی حسینی اذعان کرد: در بین مسئولین کشور، استراتژی تر از مقام معظم رهبری نداریم، مطالبی که حضرت آقا در خشت گلی می بینند ما در آیینه نمی بینیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: گروه گرایی و حزب گرایی و جناح بازی را کنار بگذاریم و پشت سر رهبری حرکت کنیم نه جلوتر و نه عقب تر.

وی با انتقاد از تصویب برجام گفت: برجام در 20 دقیقه تصویب شد و گفتند که با تصویب برجام همه مشکلات کشور حل خواهد شد، اما چنین اتفاقی نیفتاد.

این نماینده مجلس گفت: درخصوص تصویب پالرمو گفتیم که رئیس جمهور تعهد دهد که اگر پالرمو تصویب شود مشکلات حل می شود اما آقای ظریف در مجلس گفت که هیچ تعهدی نمی دهیم که با تصویب پالرمو مشکلات کشور حل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما با تصویب پالرمو نباید نهادهای خودمان را تحریم کنیم پرا که به ندازه کافی مشکلات بر ما تحمیل شده است.

وی اظهار کرد: در مسیر نظامی و گزینه نظامی به لطف نیروهای انقلابی و جوانان متقی کشور در سطحی قرار داریم که امروز سلاحهای جمهوری اسلامی تا پشت کاخ سفید می روند.

این نماینده مجلس گفت: دشمن بدنبال ایجاد تفرقه در کشور است و بایستی در داخل کشور وحدت و انسجام را حفظ کنیم.

نقوی حسینی با تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی گفت: امروز باید با فساد اقتصادی مبارزه کنیم و در راه مبارزه با فساداقتصادی هیچ خط قرمرزی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: آینده انقلاب اسلامی روشن است اما آینده آمریکا تار و تیره و در حال فروپاشی است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی

خبرگزاری مهر_گروه سیاست، علی موسوی: با گذشت بیش از ده روز از عملیات وعده صادق و خوابیدن گرد و غبارها، اکنون زمان آن است که بدون هیجان، با دقت به گذشته و آینده نگاه کنیم تا بتوانیم خود را برای مراحل بعدی حرکت رو به اوج پرچم جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران، آماده سازیم

۱: خبر رهبر انقلاب از تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و جبهه مقابل

۱۵ فروردین رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولین نظام، خبر از یک تغییر عمیق و بزرگ در جهان دادند. تغییری که نتیجه اش تحمیل تحول در معادلات جاری بین المللی توسط ایران و جبهه مقاومت است:
«نظام اسلامی روزبه‌روز ان‌شاء‌الله قوی‌تر خواهد شد و دشمنانش روزبه‌روز ضعیف‌تر خواهند شد؛ و محاسبات منطقه‌ای، بعد از این حادثه‌ی طوفان‌الاقصی تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد؛ آن محاسبات [قبلی] دیگر وجود ندارد. هم تصمیمات جبهه‌ی مقاومت، هم تصمیمات جبهه‌ی مقابل ناگزیر تغییر پیدا خواهد کرد؛ کما اینکه تغییر هم پیدا کرده و وضع مقاومت در منطقه وضع دیگری شد و بیشتر از این دگرگون خواهد شد و دشمنان اسلام و دشمنان مقاومت و دشمنان جمهوری اسلامی مجبورند و ناگزیرند که به این تغییرات تن بدهند و بدانند که نمی‌توانند در این منطقه بر جامعه‌ی مسلمان حکمروایی و فرمانروایی کنند.» این امر خبر از تغییر راهبردهای ایران می‌داد. تغییری که رونمایی آن ۱۰ روز بعد در ۲۵ فروردین ماه با عملیات وعده صادق مشاهده شد

۲: تلقی شعاری تحلیلگران رسمی جبهه خودی و جبهه دشمن از این بیان رهبر انقلاب

ارزیابی امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس سیاست صبر استراتژیک این بود که ایران به دنبال ندادن بهانه برای مداخله امریکا در این جنگ و تبدیل نشدن جنگ، به جنگ مستقیم ایران و اسرائیل است چه برسد به جنگ مستقیم ایران و امریکا. همین ارزیابی داخل ایران نیز تکرار می‌شد. زمزمه برخی از مسوولین نظام و تحلیل‌های رسمی منتسب به نظام نیز این بود که چنین مواجهه‌ای با توجه به اثر افزایشی بر نرخ ارز و در نتیجه فشارمعیشتی مردم، جایی برای حمایت عمومی در وضعیت کنونی معیشتی مردم ندارد. از این رو اسرائیل با چراغ سبز امریکا خط قرمز بعدی را نیز زیر پا گذاشت تا ناتوانی ایران در پاسخگویی به هتک حیثیتش را هم به مردم داخل ایران و هم به مردم جهان اسلام مخابره کند. امریکا و اسرائیل مطمئن بودند که ایران پاسخ متقابل نخواهد داد.

بخش قابل توجهی از مسوولین کشور نیز بر اساس همین تحلیل، چنین اطمینانی داشتند. این امر در خطبه امامان جمعه کشور پس از حمله اسرائیل به طور هماهنگ شده‌ای انعکاس پیدا کرد. بر همین اساس، بدنه عمومی مردمی نیز جمع بندی اش عدم پاسخ متقابل بود. «پیام اسرائیل به خوبی به داخل و خارج ایران منتقل شده بود.»، ایران جرأت پاسخگویی ندارد و بار دیگر می‌خواهد درگیری‌های حماس و حزب الله و انصار الله و مقاومت عراق را به عنوان انتقام، فاکتور کند. هرچند بازخورد این اظهار نظر علنی مسوولین امنیتی و نظامی در مرتبه قبل درس عبرتی شد که دیگر از این تعبیر استفاده نشود اما این تحلیل‌ها از تریبون‌های غیر رسمی نماز جمعه و مطبوعات و کانال‌های تحلیلی رسمی و استاندارد نظام می‌توانست تکرار شود. چرا که ارزیابی نهایی اینکه بود ایران همانطور که از اول طوفان الأقصی از خاک خودش مستقیم اسرائیل را هدف قرار نداده بود، همچنان نیز همین استراتژی را در پیش خواهد گرفت. مطمئن باشید، ایران هیچ پاسخ مستقیمی به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه نخواهد داد، «نه مردم آماده‌اند چنین اراده‌ای دارند و نه مسولین» دقیقاً مقابل تعبیری که پس از پاسخ دندان شکن ایران، رهبر معظم انقلاب در توصیف صحنه اصلی نبرد بیان فرمودند.

۳: ضرورت بازنگری بدنه انقلابی و جبهه دشمن در تحلیل صحنه

طرفه آنکه تریبون تحلیلگران رسمی و امامان جمعه و مسوولین کشور، پس از تصریح رهبر معظم انقلاب به «پاسخ پشیمان کننده» همچنان توقعی بر پاسخگویی مستقیم از خاک ایران به اسرائیل نداشتند و با اخبار درز داده شده از پاسخ مستقیم ایران از خاک خود به اسرائیل با دیده شک و تردید می‌نگریستند و همچنان تلاش می‌کردند توقع چنین مواجهه‌ای را در افکار عمومی از بین ببرند. به زعم حقیر، بیش از امریکا و اسرائیل، این بخش رسمی از این پاسخ شگفت زده شدند، هرچند به روی خود نیاورند.

پس از انجام عملیات و عدم پاسخگویی اسرائیل و امریکا، همه در حال تمجید از این مواجهه مقتدرانه اند اما برای بازنگری در تحلیل‌ها، باید به ایام پس از هتک حرمت کنسولگری ایران توسط اسرائیل برگردیم. در آن ایام بدنه انقلابی با مطالبه سنگین و گاه انتقادی خود معتقد بودند به دلیل قدرت بالای ایران و ضعف بالای دشمن، حمله ایران به اسرائیل هیچ پاسخی از سمت اسرائیل و امریکا به دنبال ندارد و ایران اگر هم نمی‌خواهد مستقیم پاسخ دهد، حداقل از همانجایی که به خاکش تعرض شده لازم است پاسخ اسرائیل را بدهد. در مقابل تریبون‌های رسمی جریان انقلابی را متهم به بدبین کردن مردم نسبت به مسوولین با بالابردن مطالبات کرده و با قاطعیت معتقد بودند این مواجهه با راهبرد رهبر انقلاب در عقب کشیدن ایران از صحنه جنگ و مشغول شدن بقیه جبهه مقاومت در جنگ سازگار نیست. از سویی در صورت مداخله ایران، امریکا و اسرائیل پاسخ خواهند داد و حداقل اثرش افزایش نرخ ارز خواهد بود و «چنین اراده‌ای نه در مردم هست و نه مسوولین». جالب‌تر از همه اینکه آثار هیجانی پاسخ ایران بر نرخ ارز نیز با اطمینان بازار از عدم پاسخ امریکا و اسرائیل، بر طرف شد. باشد که تریبون رسمی تحلیلی ایمان بیاورد به «فانقبلوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء»

برخی پس از تصریح رهبر معظم انقلاب به «پاسخ پشیمان کننده» خبر درز شده حمله مستقیم از خاک ایران را توقع سازی کاذب در فضای افکار عمومی قلمداد می‌کردند. لذا سیل تحلیل‌ها و موضع گیری ها، خصوصاً موضع ائمه جمعه در تخطئه فشار مطالبه انتقام افکار عمومی، به دنبال دورساختن افکار عمومی از مطالبه انتقام و پایین کشیدن فتیله این فشار بود. این مداخلات و تحلیل‌ها نگران کننده بود چرا که به اسم فشار نیاوردن به بدنه مسوولین نظام و عدم ضرورت بالا بردن مطالبه انتقام، می‌توانست فشار روی رهبر انقلاب برای اعمال این تصمیم قاطع را بالا ببرد و افکار عمومی را خاموش کند. واقعیت این بود که فشار مطالبه انتقام افکار عمومی ایران و وعده صریح و علنی رهبری انقلاب قاطع‌تر از آن بود که بخواهد خللی در تصمیم مسوولین نظامی پدید آورد. آنچه در نهایت تحقق پیدا کرد انعکاس اراده مردم و رهبر انقلاب در مطالبه «پاسخ پشیمان کننده» و تبعیت مسوولین نظامی از این اراده ملی و ولایی ایران بود.
واقعیت این است که معادله اصلی در صحنه نظامی رقم نمی‌خورد بلکه صحنه اصلی نبرد طبق تبیین رهبری انقلاب، افکار عمومی بود:
«موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است»

پاسخ قاطع ایران نشان داد جملات ۱۵ فروردین رهبر معظم انقلاب صرفاً رجز خوانی و شعار و گفتار درمانی غرور جریحه دار شده مردم ایران نبود. اکنون وقت بازبینی متواضعانه تحلیلگران رسمی از آن جملات طلایی است. این بازبینی باید متمرکز بر این امر باشد که «تغییرات تصمیمات جبهه مقاومت و دشمن» در مقطع کنونی چه خواهد بود؟ مگر تصمیمات جبهه مقاومت و دشمن تا به حال چه بوده که از حال به بعد تغییر می‌کند؟ این تغییر چقدر تهاجمی‌تر می‌شود؟ آیا در این مرحله وارد جنگ علنی با تمام جبهه استکباری جهانی خواهیم شد؟ و سوال‌های مهم دیگری که در این ایام ذهن دشمنان ما را بیش از ما مشغول خود کرده است.
پاسخ به این سوالات از این رو برای تریبون‌های تحلیل رسمی مهم است که طبق تصریح رهبر انقلاب «موضوع اصلی ظهور اراده ملت ایران» است

۴: راهبرد کلان مقاومت در عصر تقیه

ادبیات راهبردی «مقاومت «با دقت بسیار بالایی انتخاب شده است.و تفاوت جدی با ادبیات راهبردی جریان‌های «جهادی» دارد. ترجمه راهبرد مقاومت ارجاع به راهبرد «صبر» دارد. راهبرد مقاومت یا همان صبر استراتژیک در مقابل طاغوت (امپراطوری آمریکایی _اسرائیلی در منطقه مان)، یک راهبرد ثانوی (به وزان احکام شرعی ثانوی) است. این حکم ثانوی ذیل عنوان کلان دوران «تقیه» است بر اساس منطق ائمه متأخرین تا ظهور حضرت ولی عصر عج ادامه خواهد داشت. راهبرد محافظه کارانه از تقیه در ادبیات فقهی رهبر انقلاب به راهبرد تهاجمی ارتقا یافته است. تقیة ترس (سپر) مومن است. سپر در صحنه جنگ به کار می‌رود.
به هر حال راهبرد عصر تقیه، متفاوت از راهبرد عصر ظهور است.
دوران ظهور، دوران راهبرد «جهاد» بر منطق حکم اولی دارالاسلام و دارالکفر است. گذشته از وجوب دفاع کفایی همه مسلمین از دارالاسلام اما تا قبل ظهور راهبرد مقاومت به سمت راهبرد جهاد تغییر نمی‌کند.

5 : عبور از مقاومت دفاعی (پدافندی) به مقاومت پیشروانه (آفندی) در مرحله پیش از ظهور

ما در استراتژی مقاومت پس از فتنه داعش در عراق و سوریه به دوره جدیدی رسیده‌ایم. مقاومت ما از مرحله دفاعی تبدیل به مقاومت پیش رونده شده است. ما نه فقط مسوولیت هدایت و پشتیبانی یک محور در حال پیشروی و توسعه در سطح منطقه‌ای را داریم و محدودیت‌های مردمی بومی هر هسته‌های مقاومت در هر جغرافیایی را، با کمک جغرافیای دیگر محور برطرف می‌کنیم، بلکه خودمان مستقیماً در مقابل طاغوت آمریکایی اسرائیلی وارد عمل مستقیم شده و بخشی از تقیه را کنار می‌گذاریم و تهاجمی‌تر اقدام می‌کنیم. میزان کنار زدن تقیه نباید وارد سطح جهاد و حتی دفاع به معنای اولیه شرعی اش بشود.

آنچه به غربی‌ها «بازدارندگی فعال» می‌نامند، تعبیری محافظه کارانه از مقاومت پیشروانه و تهاجمی است. «بازدارندگی» استراتژی دفاع است نه پیشروی و تهاجم. ایران به وضوح در حال پیشروی است و دشمن ما هنوز نمی‌خواهد این امر را باور کند.
تا پیش از طوفان الاقصی، جبهه مقاومت در واکنش دفاعی به حمله حریف وارد عمل می‌شد. طوفان الاقصی اولین مداخله تهاجمی و آفندی جبهه مقاومت بود. ما در دوره جدید پس از طوفان الأقصی به برکت شکل گیری اتصال یکپارچه جبهه مقاومت، وارد مرحله‌ای جدید «مقاومت تهاجمی» شده‌ایم. در این مرحله جدید، در برزخ مقاومت و جهاد یا دفاع وتهاجم هستیم. باید الگوی جدیدی از صبر و مقاومت و تقیه در مقابل نظام حاکم بین المللی، در عین مواجهه «علنی» بازدارنده و حتی پیش رونده و تهاجمی داشت. هنرنمایی رهبر معظم انقلاب نه فقط رساندن ایران به مقطع کنونی، بلکه طراحی همین دوران است. دورانی که ما را به آستانه ظهور نزدیک می‌کند. این راهبرد نه تنها از فقاهتی عمیق در سیره ائمه متأخرین سر بر می‌آورد بلکه نیازمند تلفیق آن با سیره نبوی است. این اجتهاد رهبر انقلاب، الگوهای متنوعی را متناسب با مقاطع مختلف استنباط کرده و روی زمین با مهندسی و معماری محقق کرده است. در این دوره جدید، ایران عزیز باید آمادگی مواجهه تهاجمی‌تر و مقتدرانه‌تری را داشته باشد. هر نوع فهم ارتجاعی و محافظه کارانه از این مرحله جدید، با موقف دوران کنونی ناسازگار است.

مسوولیت بدنه انقلابی ما نه فقط در همراه کردن بدنه مردمی با نقش آفرینی نظامی امنیتی «مقاومت تهاجمی» بلکه در آماده ساختن مردم ایران جهت نقش آفرینی مستقیم اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای در خارج از مرزهایمان تحت راهبرد «مقاومت تهاجمی «است. هرچند همچنان اولویت اول ما «تبدیل ایران به الگوی پیشرفته اسلامی» است اما حواسمان باشد که الگو شدن یک پروژه منقطع از محیط نیست. ایران باید مرجعیت الگویی در منطقه پیدا کند و این یعنی ابعاد مقاومت تهاجمی اقتصادی و رسانه‌ای و فرهنگی ایران نیز باید هم پای رویکرد مقاومت تهاجمی نظامی ما پیش برود. این یک پروژه پر مولفه و هوشمندانه و ضروری در مقطع کنونی است

کد خبر 6088002 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق