Web Analytics Made Easy - Statcounter

 موزه‌ها و گالری‌های پرشمار، سالن‌های مجلل اجرای موسیقی و نمایش و مجموعه‌ی کم‌نظیری از رویدادهای فصلی و سالانه‌ی هنری، لندن را به یک مرکز مهم هنر و فرهنگ در دنیا تبدیل کرده است.

جاذبه‌های گردشگری لندن آن قدر پرشمار است که در یک یادداشت کوتاه، تنها می‌توان به معرفی اجمالیِ گزیده‌ای از آن پرداخت. با این حال، مروری کوتاه بر مهم‌ترین این دیدنی‌ها که هر یک جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است، برای هر علاقه‌مند به گردشگری مفید و حتی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌های مختلف بلیط پروازهای تهران – لندن را می‌توانید در مِستربلیط ببینید.

تاوِر بریج Tower Bridge

این پل که در ۱۸۸۶ روی رودخانه‌ی تِیمز ساخته شد، یکی از نمادهای شهر لندن و از محبوب‌ترین مقاصد بازدید گردشگران است. تاور بریج یک پل متحرک است؛ یعنی خیابانی که دو سوی رود را به هم وصل می‌کند موقع عبور کشتی‌های مرتفع، از وسط باز شده و به دو طرف رودخانه حرکت می‌کند. گردشگران می‌توانند به داخل برج رفته و موتورخانه‌ی برج را ببینند. همچنین راهروی بالای برج با  کف شیشه‌ای، به بازدیدکنندگان امکان تماشای خیابان و رود تِیمز را از ارتفاع ۴۲ متری می‌دهد.

بیگ بِن Big Ben

آن چه به نام بیگ بن شناخته می‌شود، در واقع برج الیزابت  (Elizabeth Tower) نام دارد و بیگ بن، صرفاً نام ناقوس بسیار بزرگی است که در این برج قرار دارد. برج ۹۶ متری الیزابت با ساعت بزرگ و ناقوس معروفش، در ضلع شمالی ساختمان پارلمان قرار دارد که محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان کشور پادشاهی متحده است.

 کاخ باکینگهام

محل اقامت رسمی ملکه الیزابت دوم و یکی از معروف‌ترین کاخ‌های سلطنتی دنیا، هر تابستان (ماه‌های آگوست و سپتامبر) درهایش را به روی عموم بازدیدکنندگان می‌گشاید.‌ این کاخ در ۱۷۰۳ میلادی ساخته شده و محل برگزاری بسیاری از مراسم رسمی سلطنتی است. تعویض شیفت نگهبانی روبروی این کاخ، طی مراسم ۴۵ دقیقه‌ای و با اجرای منظم سربازان قرمزپوش، شاید به اندازه‌ی خود کاخ معروف باشد.

          هاید پارک

هاید پارک فضای سبز وسیعی است که در مرکز لندن، شکارگاه هنری هشتم بوده و از ۱۶۳۷، درهایش به روی عموم مردم باز شده است. با احتساب باغ‌های کنزینگتون که در مجاورت آن قرار دارد، مساحت این فضای سبز به ۲۵۳ هکتار می‌رسد. فضای سبز، دریاچه‌های مصنوعی و آب‌نماهای هاید پارک، محل تفرج، قایق‌سواری و بازدید گردشگران و مردم محلی است.

چشم لندن London Eye

این چرخ و فلک ۱۳۵ متری، در زمان افتتاح در سال ۲۰۰۰ بلندترین چرخ و فلک دنیا بود. امروزه هم پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری انگلستان است؛ البته بدون احتساب جاذبه‌های بدون بلیط و رایگان. لاندن آی مجاور رود تِیمز است و در کناره‌ی جنوبی آن  (South Bank) قرار دارد، که خود محل بازدید و عبور بسیاری از گردشگران است. هر کدام از سی و دو کابین کپسولی شکل این چرخ و فلک، برای ۲۵ بازدیدکننده جا دارد و با دیواره‌ی شیشه‌ای، به گردشگران اجازه می‌دهد شهر را از ارتفاع تماشا کنند.

آن چه از نظر شما گذشت، مرور کوتاهی بود بر تعدادی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لندن. در قسمت بعدی همین مطلب، تعداد بیشتری از دیدنی‌های لندن را معرفی و مرور خواهیم کرد.

برای دیدن قیمت بلیط پروازهای تهران – لندن، از سایت یا اپلیکیشن موبایل مِستربلیط استفاده کنید.

کد خبر 461657 برچسب‌ها مجله جاذبه‌های گردشگری جهان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز