Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@04:15:55 GMT

لیکود باید آغوشش را باز کند!

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۱۶۲

لیکود باید آغوشش را باز کند!

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رهبران حزب راست‌گرا می‌دانند که آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" تنها کسی است که می‌تواند باعث شود راست‌گرایان به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حکومت باقی بماند درنتیجه باید از این فرصت استفاده کرد. آن‌ها می‌گویند که فکر و عقیده لیبرمن همان عقیده راست‌گرایان است و دلیل آن این است که او با انتخاب رئیس کنست از حزب "کحول لفان" مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مخالفتش را با تشکیل دولتی به رهبری گانتس که به احزاب عربی وابسته باشد، اعلام کرد. خصومت او با نتانیاهو شخصی است و باید راهی برای حل و فصل این مساله پیدا کرد.

این رهبران با هم‌پیمانانشان برای کوتاه آمدن از مواضع دینی افراطی‌شان به نفع خواسته‌های لیبرمن تماس برقرار کرده‌اند و معتقدند که لیکود می‌تواند مجددا آغوش خود را به روی لیبرمن با تقدیم پیشنهاد سخاوتمندانه پست معاونت نخست‌وزیر برای سه سال و پست نخست‌وزیری در سال چهارم و دادن پست‌های عالیرتبه وزارتی به اعضای فراکسیونش باز کند. آن‌ها می‌گویند که جایگزین این مساله دولت چپ‌گرایی است که به لیبرمن و احزاب عربی وابسته است.

نتانیاهو در تشکیل فراکسیون قدرتمندی از احزاب راست‌گرا و مذهبی‌ها شامل ۵۵ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده پارلمان موفق شد و اگر لیبرمن نیز با هشت نماینده خود به این ائتلاف بپیوندد این ائتلاف ۶۳ کرسی را در اختیار خواهد داشت. برخی از مسؤولان ارشد فراکسیون راست‌گرایان می‌گویند که لیبرمن تنها کسی است که می‌تواند اسرائیل را از انتخابات سوم نجات دهد.

اما لیبرمن اظهاراتی علیه این تلاش‌ها ایراد کرده است. وی گفته که نمی‌تواند نتانیاهو را نجات دهد. او با انتقاد از نتانیاهو در صفحه توییتر خود نوشت: نتانیاهو ما را برای بار سوم به سمت انتخابات می‌کشاند و مردم هرگز اجازه این را نخواهند داد. ۴۸ روز از پایان انتخاباتی که مردم در آن به وضوح نظر خود را اعلام کردند گذشت. مردم گفتند که خواهان تشکیل دولت وحدت لیبرال هستند. متأسفانه کسانی هستند که به هر روشی می‌خواهند مانع تشکیل دولت شوند.

لیبرمن گفت: به خاطر سرعت در تشکیل ائتلاف ما دیدگاهی را برای تشکیل دولت وحدت ارائه کردیم مبنی بر اینکه ابتدا بنیامین نتانیاهو این پست را برعهده بگیرد و بعد بنی گانتس. ما از حزب لیکود خواستیم مذاکرات را شروع کند اما جوابی دریافت نکردیم.

یکی از مسؤولان لیکود اعلام کرد که این پاسخ لیبرمن به معنای این نیست که در را به روی هر مذاکره‌ای بسته است و هنوز امید به بازگشتش وجود دارد.

این مسؤول به نتانیاهو پیشنهاد داد که شخصا برای صحبت با لیبرمن و آشتی با او گام بردارد. وی نسبت به کسانی که اطراف نتانیاهو جمع شده‌اند و می‌خواهند او را به برگزاری انتخابات برای بار سوم قانع کنند، هشدار داد.

از سوی دیگر، بنی گانتس از حمایت بزرگ حامیان صلح برخوردار است، طوری که او را به عنوان سخنران اصلی در همایش سالانه سالروز ترور اسحاق رابین انتخاب کردند. بیش از ۳۰ هزار تن برای شنیدن سخنانش گردهم آمده بودند. او در این همایش برخی از سخنان رابین را نقل کرد. شیمون شباس، مدیرکل دفتر نخست‌وزیر در دوره رابین به گانتس گفت: تو مسیر رابین را تکمیل می‌کنی. من احساس می‌کنم دولتی که در چهار نوامبر ۱۹۹۵ از دست داد به ما و میلیون‌ها اسرائیلی دیگر که همچنان خواهان صلح هستند و از آن کوتاه نمی‌آیند، بازمی‌گردد.

310311

کد خبر 1317502

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو بنی گانتس آویگدور لیبرمن رژیم صهیونیستی اسرائیل 13 آبان ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه استقلال دونالد ترامپ عراق باشگاه پرسپولیس سینمای ایران خودرو آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!

به گزارش "ورزش سه"، رئال با لوکاس واسکز و 10 نفر دیگر مقابل بایرن در مونیخ. 

با محرومیت کارواخال، شماره 17 جایگاه تضمینی خود را در یازده‌تای ابتدایی به‌عنوان مدافع راست دارد. یک دوئل تاریخی برای او زیرا لوکاسِ جدید، دقیقاً مقابل بایرن "متولد" شد. 

در نیمه نهایی 2018 مقابل باواریایی‌ها بود که لوکاس برای اولین‌بار به‌عنوان مدافع راست به میدان رفت. بعد از اینکه در بازی رفت به دلیل مصدومیت کارواخال مجبور شد جای او را بگیرد، در بازی برگشت نیز زیدان به او اعتماد کرد و لوکاس در برنابئو مدافع راست رئال شد.

نه اشرف و نه ناچو و نه هیچ گزینه دیگری به لوکاس ترجیح داده نشد. رئال با لوکاس در دفاع راست به سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و او آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت تا زیدان به انتخاب و اعتمادش افتحار کند.

رئال مادرید-بایرن اولین آزمون بزرگ لوکاس به‌عنوان مدافع راست بود. در بازی‌های قبلی لوکاس همیشه نقش وینگر را برعهده می‌گرفت اما پس از بایرن-رئال، زیدان و سپس مربیان بعدی رئال متوجه شدند که می‌توان روی لوکاس به‌عنوان مدافع راست نیز حساب کرد. لوکاس هفته قبل در ال‌کلاسیکو بی‌نظیر کار کرد و فردا شب نیز رئالی‌ها چشم بسته به او در آلیانز اطمینان دارند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب