Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با وجود اینکه وزیر کشور صراحتا اعلام کردند که نامزدهای انتخاباتی اگر به جایی کمک کنند، جرم محسوب می شود، اما این کار با شدت بسیار زیادی در حال انجام است.
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آریا در خصوص شفاف سازی هزینه های انتخاباتی نمایندگان مجلس اظهار داشت: هم در لایحه جامع انتخاباتی وزارت کشور و هم در طرح جامع انتخاباتی نمایندگان مجلس ساماندهی و شفافیت در هزینه انتخابات در بخش عمده ای موادی در این خصوص مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موادی که براساس آن مشخص شود کاندیدا چه مقدار هزینه می کند، اعتبارات را از کجا می آورد و چگونه هزینه شده است اما متاسفانه نه لایحه جامع انتخاباتی و نه طرح نمایندگان به نتیجه ای نرسیدند. لذا در این دوره انتخابات هم ما در حوزه هزینه های انتخاباتی رها هستیم و هیچ چارچوبی برای خرج کرد وجود ندارد.
وی افزود: بر همین اساس در برخی از حوزه های انتخاباتی برخی کاندیداها از ماه های قبل، هزینه های انتخاباتی را آغاز کردند. از شام دادن، پول دادن به جاهای مختلف تا کمک کردن مالی شامل این هزینه ها می شود. در حالی وزیر کشور صراحتا اعلام کردند که نامزدهای انتخاباتی اگر به جایی کمک کنند، جرم محسوب می شود، اما این کار با شدت بسیار زیادی در حال انجام است. این موضوع انتخابات را خدشه دار می کند. قوانین موجود پاسخگوی شفافیت در هزینه های انتخابات نیست.
وی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: یکی از موضوعات مهم این دوره انتخات حضور و مشارکت حداکثری مردم است. در همه جا گفته ام که قبل از اینکه فکر کنید به چه کسی رای دهیم، به این فکر کنید که به نظام جمهوری اسلامی رای دهیم. یعنی در هر حال در انتخابات شرکت کنید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون تاثیر عملکرد 6ساله رئیس جمهور در انتخابات مجلس هم اظهار داشت: قطعا ناکامی های دولت و ناکارآمدی در برنامه ها تاثیر زیادی در انتخابات و بر طیف اصلاح طلبان خواهد داشت. چراکه رئیس جمهور مورد حمایت شدید اصلاح طلبان هستند. لذا قطعا مردم در انتخابات از اصلاح طلبان استقبال نخواهند کرد.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقوی حسینی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس