Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:49:36 GMT

بیش از ۳۲ تن انواع مواد مخدر در دهه اول آبان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۲۱۱

بیش از ۳۲ تن انواع مواد مخدر در دهه اول آبان کشف شد

به گزارش روز دوشنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی افزود: مجموع کشفیات این مدت، ۳۲ هزار و ۲۵۱ کیلوگرم است که از مجموع این مواد، ۲۱ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۶۸ درصد کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: همچنین از این میزان ۳هزار و ۳۷۱ کیلوگرم حشیش، هزار و ۶۵۹ کیلوگرم مرفین، ۸۸۲ کیلوگرم هروئین، ۴۷۱ کیلوگرم شیشه و ۴هزار و ۳۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دبیرکل ستاد اظهار داشت: طی این مدت مجموعاً ۱۱هزار و ۶۲۴ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۷۴ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و چهار هزار و ۵۵۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۶ هزار و ۶۷۱ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۱ درصد کشفیات کشور است و کرمان با ۵ هزار و ۶۵۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۲هزار و ۵۲۷ کیلوگرم، اصفهان با ۲ هزار و ۴۴۷ کیلوگرم، فارس با ۲ هزار و ۴۳۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با هزار و ۵۶۱ کیلوگرم و یزد با هزار و ۱۹۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۳ درصد است.
اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۵۰۴ دستگاه خودرو، ۹۵ دستگاه موتور و ۴۹ قبضه سلاح توقیف شد و ۴۵ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۴۴ درصد انتظامی بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد