Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستگرایان تندرو فرانسه برای محدود کردن نمایندگان مسلمان این کشور خواستار ممنوعیت فهرست های انتخاباتی مبتنی بر دین و قومیت شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، راستگرایان محافظه کار و تندرو به بهانه دین و قومیت برای ارایه پیش نویس یک قانون به سنای فرانسه مبنی بر ممنوعیت فهرست انتخاباتی برای اقلیت ها و جلوگیری از حمایت مالی دولت از آنها آماده می شوند؛ ناظران و تحلیلگران بین المللی معتقدند که این اقدام تندروها، اتحادیه دمکرات های مسلمانان در فرانسه را به طور خاص هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تصمیم راستگرایان تندرو به دلیل احساس خطر از سوی مسلمانان و تمایل مردم برای رای دادن به نمایندگان مسلمان اتخاذ شده است؛ به طوری که فهرست انتخاباتی اتحادیه دمکرات های مسلمانان فرانسه که سال 2012 میلادی تاسیس شد،  توجه بسیاری را به خود جلب نکرد، اما پس کسب نتایج نسبی خوب در برخی از مراکز رای گیری در طول انتخابات اخیر اروپا، صدای راستگرایان و راستگرایان تندرو علیه مسلمانان درآمد.

 

اتحادیه دمکرات های مسلمان فرانسه اعلام کرد: این بحث و جدل از آنجا بالا گرفت که این اتحادیه  تصمیم خود را برای ارایه فهرست نامزدهایش در 50 شهر فرانسه اعلام کرد. اما باوجود اصرار این اتحادیه بر پایبندی بر دمکراسی و احترام به ارزش های این کشور، راستگراهای تندرو مخالفت خود را اعلام کردند و در مقابل مسلمانان این کشور موضع گرفتند.

 

در همین حال، « روژی کروتی» عضو راستگرای محافظ سنای فرانسه، گفت: اسامی مسلمانان فرانسه در فهرست های انتخاباتی احزاب سیاسی وجود دارد و می توانند مسئولیت های حزبی را برعهده بگیرند؛ آیا این مسئله برای تلفیق و ادغام شدن آنها با جامعه بهتر نیست؟ آیا این مسئله بهتر از این نیست که در فهرست های انفرادی قرار بگیرند؟

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان مجلس استکبار ستیزی روز 13 آبان آمریکا اردبیل مسلمانان فرانسه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا

۲۶۱ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903238

دیگر خبرها

  • قشم صاحب نخستین آتشخوار تندرو کشور می‌شود‌
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • چرا حج امسال حج برائت است؟
  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین