Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@14:10:07 GMT

جزئیات جلسه عارف با هاشمی درباره «جدایی ری»

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۲۷۵۱

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جزئیات جلسه روز گذشته رئیس شورای شهر با رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا،‌ علی اعطا صبح امروز با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن تبریک بیستمین سالروز آغاز فعالیت آزمایشی ایسنا گفت: امیدوارم این خبرگزاری سال‌های سال فعالیت موفقیت‌آمیز خود را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی شورای شهر تهران همچنین ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان با بیان اینکه روز گذشته در شورای شهر تهران جلسه‌ای را پیرامون تعیین تکلیف گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳ برگزار کردیم، تصریح کرد: در فرایند بررسی تلفیق بودجه سال ۹۳، ۳۳ مورد که به نظر می‌رسید تخلفاتی در آن رخ داده، احصاء شد که شورای شهر پنجم مصوبه‌ای در این خصوص داشت و بنا شد این تخلفات از طریق سازمان بازرسی،‌ حراست و اداره کل حقوقی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان این سه دستگاه در مورد تعیین تکلیف فرایند بررسی این ۳۳ تخلف برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شد که یک تیم متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی، حراست و اداره کل حقوقی شکل گیرد تا این ۳۳ مورد تخلف تعیین تکلیف شوند چرا که برخی از این تخلفات باید از طریق هیأت تخلفات، برخی از طریق هیأت انضباطی و بخشی نیز از طریق قوه قضاییه پیگیری شود که بر اساس مصوبه این کمیته 6 ماه فرصت بررسی دارد و به نظر می‌رسد تا پایان امسال دسته بندی نحوه مواجهه با این تخلفات مشخص می‌شود.

اعطا همچنین با بیان اینکه موضوع جدایی ری از تهران بارها مطرح شده است اما در آخرین مرتبه تبصره‌ای ذیل ماده ۱۲ قانون شوراها اضافه شد که براساس آن در محدوده ری، تهران و تجریش تنها یک شورای شهر تشکیل می‌شود، گفت: با اینکه برخی این تبصره را مغایر اصل ۱۰۰ قانون اساسی می‌دانستند و معتقد بودند از آنجایی که شهرستان ری فرمانداری مستقل دارد باید شورا و شهرداری مستقلی نیز داشته باشد؛ اما شورای نگهبان این تبصره را رد نکرد و خود به خود بعد از الحاق این تبصره موضوع جدایی ری از تهران مخدومه شد چرا که به لحاظ قانونی نمی‌شد کاری انجام داد اما حالا مجلس می‌خواهد این تبصره حذف شود تا در ری، شهرداری و شورای شهر مستقل تشکیل شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران از ابتدا بنا نداشت که موضع‌گیری مشخصی داشته باشد چرا که ما تصمیم‌گیر نیستیم و صرفا می‌توانستیم به لحاظ تجربی در مورد معایب، محاسن، تبعات و... این موضوع صحبت کنیم، افزود: تا اینکه روز گذشته دکتر عارف از محسن هاشمی دعوت کرد تا در جلسه‌ای نظر شورای شهر را در مورد جدایی ری از تهران اعلام کند تا شورا نقطه‌ نظرات خود را بیان کند به همین دلیل صبح روز گذشته جلسه‌ای را با اکثریت اعضاء برگزار کردیم تا هم نظرات موافق و هم مخالف این جدایی شنیده شود اما تعداد مخالفان جدایی به شکل محسوسی بیشتر بود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: قرار شد در جلسه‌ای که محسن هاشمی با محمد رضا عارف دارد اعلام کند که نظر شورا در مورد این جدایی موافق نیست؛ اما کسانی که موافق این تفکیک هستند نیز در جلسه حاضر شوند تا استدلال‌های خود را بیان کنند که الویری بعنوان رئیس شورایعالی استانها و خلیل‌آبادی نیز به عنوان موافق جدایی ری از تهران به این جلسه رفتند.

اعطا افزود: نظر اکثریت اعضای شورای شهر در مورد جدایی ری از تهران این است که این تفکیک به نفع خود ری هم نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی چند همسری تابناک عارف محسن هاشمی سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حواشی جلسه قبلی شورا گفت: در شورایی که زنده است اختلاف نظر طبیعی است؛ نباید مهم قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مهدی چمران امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه علنی شورای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز کارگر را به همه شما که کارگران خوبی هستید و همه که کارگر هستیم تبریک می گویم و امیدواریم که کارگران خوبی باشیم و برای کشورمان خوب کار کنیم و همه کارگران موفق باشند.

وی افزود: امروز ناصر امانی عضو شورا گزارشی از محله جوادیه ارائه می‌کند و معاون فنی و عمران هم گزارشی از دو پروژه شهر تهران ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش خزانه‌دار شورای شهر امروز ارائه شده است و اصلاحیه غرف و اماکن میادین نیز مطرح خواهد شد.

چمران در خصوص حواشی جلسه قبل شورا، تصریح کرد: در شورایی که زنده است و همه دلشان برای مسایل مهم به ویژه حملونقل می تپد، به هر حال اختلاف نظر و برداشت رخ می‌دهد و مسایل طبیعی است یک مجلس زنده چنین مسایلی را دارد.

وی اضافه کرد: اینکه کسی اسناد و مدارک خاصی دارد و عنوان کنند، ممکن است به مشکلاتی بر بخوریم و البته امیدواریم اینطور نشود و این را هم بگویم که اینها ربطی به شورا نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب اکسپو در سئول، تصریح کرد: ما به دوستان خیلی گفتیم و خواستیم اما نشد، عزیزان رسانه‌ای نیز مقاله خوبی نوشتند که تشکر می کنند، ما مرتب گفتیم و رها نمی‌کنیم.

چمران گفت: به دادستانی و قوه قضائیه هم این موضوع را اعلام کردیم و نامه‌ای برای دولت نوشته شد؛ فکر می کنم در دولت باید حل کنیم، البته با وزیر صمت صحبت داشتند و قول دادند حل می کنند اما تاکنون حل نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 749297

دیگر خبرها

  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا