Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مانند یک پدر برای خود می‌داند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، این اظهارات کوشنر در کتابی تحت عنوان «درون کاخ سفید ترامپ: روایتی واقعی از ریاست‌جمهوری او» نوشته «دانگ وید» نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب قرار است به زودی در آمریکا منتشر شود.
پایگاه خبری شبکه «فاکس نیوز» نوشته است که در فصلی از این کتاب به روابط میان کیم و ترامپ اشاره شده و نویسنده بخشی از نامه‌های رد و بدل شده میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را خوانده و با مقام‌های ارشد کاخ سفید در این مورد گفت‌وگو کرده است.
در بخشی از این کتاب به نقل از کوشنر ادعا شده است که کیم اکنون بین وصیت «کیم جونگ ایل» پدرش و دیپلماسی پیشنهادی ترامپ بر سر دو راهی قرار گرفته است.
کوشنر گفته است: «مسئله پدری مطرح است. در این نامه‌ها مشهود است که کیم می‌خواهد با ترامپ دوست باشد، اما پدرش به او گفته است که هرگز از تسلیحات دست نکش. این [تسلیحات] تنها عامل امنیت اوست.»
او در عین حال می‌گوید: «ترامپ برای او مانند یک شخصیت پدرگونه است. به همین دلیل، این انتقال کار ساده‌ای نیست.»
در بخش دیگری از این کتاب جملاتی از ترامپ هم در مورد گفت‌وگوهایش با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق در مورد کره شمالی نقل شده است. به ادعای ترامپ، اوباما هنگام ترک کاخ سفید به وی هشدار داده است که باید خود را برای جنگ با کره شمالی آماده کند.
وید به نقل از ترامپ نوشته است: «باراک اوباما به من گفت بزرگترین مسئله من، هنگامی که رئیس‌جمهور شوم، احتمال جنگ با کره شمالی خواهد بود. در واقع، او به طور خصوصی به من گفت "در برابر دیدگان تو جنگی با کره شمالی درخواهد گرفت".»
به ادعای ترامپ، اوباما به او گفته است که هرگز برای گفت‌وگو با کیم تلاش نکرده، چون او را یک «دیکتاتور» می‌داند. ترامپ در پاسخ، گفته است که این رویکرد اوباما «احمقانه» بوده است.
وید بر اساس مصاحبه‌هایی که با مقام‌های کاخ سفید داشته و همچنین مطالعه برخی از نامه‌های کیم به ترامپ، ادعا کرده است که کیم «مسحور» ترامپ شده است.
وی نوشته است: «کیم مسحور دونالد ترامپ شده است. او، وی را چهره‌ای منحصر به فرد در صحنه تاریخ جهان می‌داند. او می‌خواهد با وی تاریخ‌سازی کند.»
به ادعای وید، کیم در یکی از نامه‌هایش به ترامپ، نوشته است: «آقای رئیس‌جمهور، قاطعانه باور دارم که اراده قدرتمند، تلاش‌های صادقانه و رویکرد منحصر به فردی که من و حضرت‌عالی با هدف گشودن آینده‌ای جدید میان جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده در پیش گرفته‌ایم، قطعا به ثمر می‌نشیند.»
ترامپ و کیم اولین سران آمریکا و کره شمالی هستند که رو در رو با یکدیگر دیدار کرده‌اند. با وجود سه دیدار میان این دو و نامه‌نگاری‌های چندباره میان آن‌ها، واشنگتن تاکنون از رفع تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ خودداری کرده و حتی کاهش حداقلی تحریم‌ها را نیز به خلع سلاح کامل کره شمالی منوط کرده است.

روسیه: کره شمالی آماده اجرای تعهدات خلع سلاح اتمی است
خبر دیگر اینکه رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه گفت که کره شمالی حقیقتا آماده اجرای تعهدات خلع سلاح اتمی است.
«کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در توکیو گفت، کره شمالی حقیقتا آماده انجام تعهدات خلع سلاح اتمی است.
خبرگزاری «تاس» به نقل از کوساچف نوشت: «ما این فرصت را داریم که ارزیابی پیونگ‌یانگ از این تحولات را مستقیما از آنها (کره شمالی) بشنویم. می‌توانم به شما بگویم که این (موضوع)، دیدگاه ما را مبنی براینکه کره شمالی واقعا آماده انجام بخشی از توافقات صورت گرفته در «گفتگوهای شش جانبه» و مذاکره با آمریکا است را تایید می‌کند. »
طبق گفته این سناتور روسی، پیونگ‌یانگ این موضوع را روشن کرده که در صورت کاهش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره و فشار تحریم‌ها بر کره شمالی، آماده است تا مسیر خلع سلاح اتمی را دنبال کند.
رهبران آمریکا و کره شمالی در نشست ژوئن سال 2018 در سنگاپور در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره توافق کرده بودند با این وجود به دلیل کلی بودن این توافق و مشخص نبودن دقیق تعهدات دو طرف از جمله اینکه آمریکا در ازای خلع سلاح چه امتیازاتی به کره شمالی خواهد داد باعث شکست این روند تا به امروز شده است.
پیش از این وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای در خصوص شکست مذاکرات کارشناسی اخیر با آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به «سیاست‌های خصمانه» علیه کره شمالی اصرار می‌ورزد و در برگزاری مذاکرات‌ ارزشمند با پیونگ‌یانگ ناتوان است و اظهارات دروغین علیه این کشور مطرح می‌کند.
رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون دو دور مذاکره و یک دیدار کوتاه داشته‌اند. پس از شکست دومین دور مذاکرات پیونگ‌یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته که عمدتا در حوزه موشک‌های کوتاه‌برد صورت می‌پذیرند.

انجام آزمایش موشکی جدید کره شمالی
این گزارش در حالی مطرح می شود که کره شمالی روز پنجشنبه هفته گذشته یک سامانه مهم پرتاب موشکی را با موفقیت آزمایش کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)؛ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی دو فروند موشک کوتاه برد را از استان پیونگیان جنوبی پرتاب کرده که مسیری تقریبا 370 کیلومتری را پیموده است.
خبرگزاری کره شمالی هدف از آزمایش موشکی روز پنجشنبه را بررسی ایمنی سکوی پرتاب اعلام کرد. به گفته همین منبع خبری کیم جون اون رهبر کره شمالی از این آزمایش موشکی ابراز رضایت کرد.

هشدار کره‌شمالی به آمریکا درباره اتمام دوستی میان کیم و ترامپ
ادعای کوشنر درباره روابط پدر و پسری ترامپ با کیم در حالی است که چندی پیش پیونگ یانگ در مورد اتمام دوستی میان "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا تا پایان سال جاری هشدار داد.
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که هیچگونه پیشرفتی در روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ وجود ندارد و خصومت‌هایی که می‌تواند به تبادل آتش منجر شود همچنان ادامه دارد.
طی بیانیه‌ای که با نام «یونگ چول» از مقامات ارشد کره‌شمالی منتشر شده، آمده است: «این یک اشتباه برای آمریکا به شمار می‌آید که ضرب الاجل پایان سال برای روابط شخصی میان ترامپ و کیم را نادیده بگیرد».
این بیانیه به نقل قولی از رهبر کره شمالی نیز پرداخته که «دشمنان دائم هستند اما هیچ دوستی دائم نیست».
رهبر کره شمالی پیشتر پایان سال جاری میلادی را ضرب الاجل این کشور برای مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن تعیین کرده بود.
«کیم کای گوان» مشاور وزارت امور خارجه کره‌شمالی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود:«حلقه سیاسی واشنگتن و سیاست سازان دولت آمریکا درباره جمهوری دموکراتیک خلق کره، بدون هیچ دلیلی نسبت به جمهوری دموکراتیک خلق کره خصومت دارند.»
در همین حال مرد شماره دو کره شمالی ضمن هشدار به واشنگتن از آمریکا خواست سیاست خصمانه خود را نسبت به پیونگ یانگ قبل از یافتن راهی برای مذاکره خلع سلاح هسته ای اصلاح کند و گفت: شرایط شبه جزیره کره در "چهار راه بحرانی" قرار دارد.
«چوی ریونگ های» رییس کنگره خلق کره شمالی افزود: یک سال از تصویب بیانیه مشترک کره شمالی و آمریکا در 12 ژوئن سال 2018 میلادی گذشته است اما روابط دو کشور هیچ پیشرفتی نداشته است و اوضاع شبه جزیره کره هنوز بحرانی است که دلیل آن تاکید آمریکا بر سیاست های خصمانه ضد کره شمالی و ادامه تحریکات سیاسی و نظامی آن کشور است.
چوی به توافق نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور اشاره کرد که بر اساس آن کره شمالی متعهد به حرکت در راستای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره در برابر اخذ تضمین های امنیتی لازم از آمریکا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند