Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق با محکوم کردن حمله شب گذشته برخی افراد که با عنوان تظاهرات کننده به ساختمان کنسولگری ایران در کربلای معلی حمله کرده بودند، تاکید کرده است که سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور خط قرمز هستند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ خود حمله شب گذشته برخی عناصر نفوذی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی را محکوم و تاکید کرد چنین  اقداماتی هرگز بر روابط دوستانه و حسن همجواری میان ایران و عراق تاثیر نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه آورده است اقدام برخی تظاهرات کنندگان در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای مقدسه را محکوم کرده و این وزارت بر پایبندی خود به حفظ امنیت هیئت‌های نمایندگی که توافقنامه وین بر ضرورت جلوگیری از به خطر افتادن امن آنها تاکیدکرده، تاکید می‌کند.

خاطر نشان می‌شود میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلای معلی تأکید کرد که در حال حاضر اوضاع در اطراف مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به حال عادی بازگشته است.خبرنگار العالم گزارش داده بود نیروهای ضداغتشاش پلیس عراق، گروه ناشناسی را که کنسولگری ایران در کربلای معلی را محاصره کرده بود، متفرق کردند.

خبرنگار العالم تأکید کرده بود که مهاجمان به کنسولگری ایران، نماینده معترضان عراقی نیستند و به‌زودی هویت واقعی آنان منتشر خواهد شد.

به گفته منابع خبری، طی روزهای گذشته برخی از اعضای گروه های منحرف و نفوذی به دنبال هدایت مردم به سمت کنسولگری ایران بودند که مردم از آن ها تبعیت نکردند. قابل ذکر است که نیروهای امنیتی کربلا در کنار کنسولگری مستقر شدند. فرمانده پلیس کربلا اعلام کرد که با معترضان صحبت شده و این اشخاص از اطراف کنسولگری متفرق شده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراق سرکنسولگری ایران کربلا خطوط قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • پیام عملیات وعده صادق به رژیم ‌صهیونیستی رسید
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت