Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:03:31 GMT

لزوم امکانات اپتیکی الکترونیکی برای پایش مرزها

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۳۷۵۱

لزوم امکانات اپتیکی الکترونیکی برای پایش مرزها

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی، در حاشیه بازدید از یگان های مرزی در استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزبانان در استان خراسان شمالی با همکاری خوب مرزنشینان و حمایت مسئولان استانی اقدامات بسیار مطلوبی را در حوزه امنیت مرزها برقرار کرده اند.

وی ادامه داد: مدیریت حاکم بر استان،  مدیریت مردمی است و عشایر، قوم ها و مذاهب همه متحد، حول محور ولایت حرکت می کنند؛ امروز مرزهای استان خراسان شمالی از امنیت مطلوبی برخوردارند و این امنیت به واسطه روحیه انقلابی، ولایی و استکبار ستیزی این مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا، مرز مشترک استان خراسان شمالی با ترکمنستان را ۳۰۰ کیلومتر  عنوان کرد و افزود: این استان، یکی از آرام ترین مناطق کشور تلقی می شود و شایسته است با توجه به شعار امسال (رونق تولید) در مناطق مرزی، صنایع تبدیلی، کشاورزی، دامداری و معادن توسعه و رونق بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز اگر مرزبانان در شرایط سخت خدمتی، با روحیه بسیار بالا در مناطق مرزی و بدون ادعا از مرزهای ایران اسلامی حراست می کنند بواسطه حمایت بی دریغ خانواده آنان است که جا دارد از زحمات خانواده بزرگ مرزبانی تشکر کنم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حمایت های دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه مرز و مرزبانی گفت: برای پایش مرزها نیاز است تا زیر ساخت های اولیه همانند جاده های مرزی، تجهیزات متناسب و...، در اختیار مرزبانان قرار گیرد و می طلبد تا دولتمردان نسبت به زیر ساخت ها در مرزها توجه بیشتری داشته باشند.

سردار رضایی امکانات الکترونیکی اپتیکی را نیاز ضروری در مرزها دانست و افزود: بخشی از پایش مرز به صورت الکترونیکی کنترل می شود و نیاز است تا با حمایت های دولتمردان برای کاهش فشار بر مرزبانان در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران امکانات بیشتری در اختیار مرزبانی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برابر بررسی های به عمل آمده در ۵ سال گذشته جرایم مرزی به شدت کاهش یافته است، عنوان کرد: رسانه ملی و استانی که بزرگترین رسالت اطلاع رسانی به عموم مردم را دارد، انتظار است مرزنشینان را با رعایت قوانین و مقررات مرزی بیشتر آشنا کند تا شاهد کاهش جرایم در مناطق مرزی باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا جایگاه مرز را ملی عنوان کرد و گفت: تمامی ۸۰ میلیون جمعیت ایرانی در کشور به ویژه ۲.۵ میلیون نفر مرزنشین در مناطق مرزی، مرزبان هستند و امروز خط مقدم مرزبانی مرزنشینان ما بوده و مطالبات آنان مطالبات مرزبانان هم می باشد.

کد خبر 4763717 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح سردار قاسم رضایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهر تهران یوم الله 13 آبان نیروی انتظامی سازمان تامین اجتماعی آبگرفتگی معابر آتش نشانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عارف سپهری صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های کردستان از وقوع درگیری مسلحانه مرزبان هنگ مرزی بانه با اشرار مسلح در منطقه مرزی «هنگ ژال» بانه و شهادت یکی از مرزبان هنگ بانه در این درگیری خبر داد.

وی اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

سردار سپهری تصریح کرد: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان "با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شدکه اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی افزود: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند.

ارشدترین مقام در مرزبانی استان کردستان عنوان کرد: بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطرنشان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می‌کنند و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

گفتنی است، شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه است.

کد خبر 6094906

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • تیراندازی به برجک مرزبانی در کردستان؛ شهادت ۱ سرباز و جراحت ۳ تن
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ