Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@23:11:20 GMT

جمله هایی که هرگز نباید به کودک بگویید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۴۸۰۹

جمله هایی که هرگز نباید به کودک بگویید

کودک در سن هفت سالگی تفاوت ها را درک و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد و دیگر به وسیله بازی نمی توان او را متقاعد به انجام رفتار درست کرد از این رو باید در این سن کودک را با مفهوم قانون آشنا کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناهید ازغندی روانشناس کودک اظهار کرد: بیشتر والدین از حرف گوش نکردن و لجبازی کودک خود در برابر انجام خواسته های شان گله مند هستنداما باید توجه داشته باشند آموزش رفتارهای صحیح به فرزندان تنها مختص به دوران پیش از مدرسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنگامی که کودک 7 ساله شد و به سن مدرسه رسید، درواقع بزرگ تر شده و روابط اجتماعی وسیع تری پیدا خواهد کرد،ادامه داد: او در این سن در رفتار دوستان و همسالانش دقیق تر شده و تفاوت ها را درک و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد و دیگر به وسیله بازی نمی توان او را متقاعد به انجام رفتار درست کرد بلکه در این سن لازم است تا کودک را با مفهوم قانون آشنا کرد.

کودک را با مفهوم قانون آشنا کرد.

این روانشناس گفت: اولین شرط وضع قانون این است که کودکان نیز باید در تعیین مقررات و محدودیت ها حق صحبت داشته باشند و باید فرصتی به آنان داده شود تا فکر و احساس خود را بازگو کنند، حتی یک کودک پنج تا شش ساله نیز می‌ تواند با شما صحبت و در وضع یک قانون منصفانه، کمک کند، اما شنیدن حرف‌ هایش به این معنا نیست که به طور حتم، سخنش را پذیرفته و از خواسته‌ های خود کوتاه بیایید.

وی با بیان اینکه برخی از محدودیت‌ ها را می ‌توانید به کمک کودک وضع و برخی محدودیت های دیگر را خودتان مقرر کنید، اضافه کرد: باید توجه داشته باشید که در مقابل مقاومت او در پذیرفتن و انجام قوانین وضع شده در منزل، نباید با خشونت با او برخورد کنید.

وی تصریح کرد: محدودیت‌ها را به طور کامل مشخص کرده و منظورتان را به روشنی بیان و راهنمایی ‌های لازم را به کودک بازگو کنید، زیرا کودکان باید به طور دقیق بدانند که از آنها چه انتظار‌اتی دارید، همچنین از گفتن عبارت‌های گنگ و نامشخص خودداری کنید.

ازغندی گفت: اگر کودکان بدانند که به چه دلیل این قوانین برای آنها وضع می ‌شود، بهتربه قوانین پایبند می شوند، به طور مثال جمله‌ «حق نداری با دوچرخه به خیابان بروی.» وضع قانون بدون دلیل است اما اگر بگویید: «دوچرخه‌ سواری در خیابان، خطرناک است و ممکن است آسیب‌ ببینی.» در واقع، برای این موضوع دلیلی ارائه می کنید که در این صورت پذیرفتن آن برای فرزندتان قابل قبول است

بیشتر بخوانید: سرزنش، تحقیر، مقایسه و برچسب زدن به کودکان اعمال خشونت است مشکل تمرکز کودکمان را چگونه متوجه شویم؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی خشونت قانون مدرسه والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اطمینان داد که مقاومت هرگز در مذاکرات آتش‌بس از مواضع و خواسته‌های اصلی کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلفنی با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد که طی آن تصمیم مقاومت در خصوص موافقت با پیشنهاد توافق آتش بس و نیز جزئیات توافق پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزهموافقت حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بسبیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند

هنیه و النخاله در این تماس تلفنی، تدابیر مطلوب و لازم برای تضمین اجرای توافقنامه را بررسی کردند.

هنیه به النخاله تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های عقب نشینی فراگیر دشمن، مبادله اسیران، بازسازی و پایان محاصره نوار غزه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی از اتحاد میدانی و سیاسی گروههای مقاومت که وارد نبرد تاریخی در طوفان الاقصی با دشمن شدند، تمجید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیلیان ام باپه و رویایی که هرگز در پاری سن ژرمن تحقق نیافت / عکس
  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • زیدان هرگز سرمربی این تیم نخواهد شد
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • علی دایی در نوکمپ؛ فرگوسن در جام جهانی
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • کرگر: از هر 10 نفر، 8 نفر مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهند؛ آن‌ها تحمل یکدیگر را نداشتند!
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است