Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:35:30 GMT

سارگپه مجروح به کلینیک پردیسان پایتخت منتقل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۴۸۳۹

سارگپه مجروح به کلینیک پردیسان پایتخت منتقل شد

به گزارش روز دوشنبه سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در این باره اظهار داشت: در پی گزارش تلفنی ماموران بخشداری خاوران درخصوص کشف یک پرنده شکاری مجروح ، ماموران اجرایی این اداره به محل اعزام و پرنده را که از نوع سارگپه بود، تحویل گرفتند.
وی افزود: این پرنده که به دلایل نامشخصی زخمی و از ناحیه پا  دچار جراحت و آسیب شده بود، جهت اقدامات درمانی و کنترلی به مرکز نگهداری و درمان حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا تلاش لازم برای بازگشت این پرنده به طبیعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه در بیشتر موارد، پرندگانی که به وسیله اسلحه شکارچیان زخمی شده و تیمار می شوند، قابلیت بازگشت به طبیعت را ندارند، تصریح کرد: سارگپه از گونه‌های حمایت شده است و بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست و قوانین شکار و صید، هرگونه شکار یا نگهداری غیر مجاز این پرندگان غیر قانونی بوده و مشمول ضرر و زیان است.
عبادتی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص شکار و صید پرندگان و یا نگهداری غیر قانونی حیات وحش موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

سارگَپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه و رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

برچسب‌ها مرکز تیمار حیات وحش استان تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران استان تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد