Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمدعلی آدینه‌لو با اشاره به اینکه سایت‌های خرید و فروش دیوار و شیپور و... محل کلاهبرداران افراد سودجو شده است، اظهار کرد: شهروندان قبل از واریز هرگونه وجه و یا بیعانه حتماً کالا را رویت و مطمئن شوند که کالای خریداری شده وجود دارد و برای آنها ارسال خواهد شد.
به گزارش فارس رئیس پلیس فتای استان زنجان در تشریح این خبر افزود: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش کالا، اجناس دست دوم در سایت‌های خرید و فروش در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: این افراد با ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس و کالاهایی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه کرده و با وسوسه و جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبلغ، پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.
آدینه‌لو با اشاره به طمع و فرصت طلبی بیش از حد برخی افراد برای خرید کالا و اجناس ارزان قیمت، گفت: کاربران و شهروندان هنگام مراجعه به سایت دیوار و سایت‌های مشابه به راحتی به تبلیغات فریبانه اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنید و معامله را حتما حضوری انجام دهند، زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی، خوش برخورد و چرب زبان هستند تا بتوانند با ترفندهای مختلف طعمه خود را به دام بیاندازند، لذا لازم است هموطنان در انجام معاملات، صرفاً به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق ۱۱۰ اعلام کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پلیس فتا سایتهای اینترنتی کلاهبرداری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه