Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، در واکنش به گام برجامی جدید کشورمان از ایران خواست به توافق هسته‌ای اصلی بازگردد.

او بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی برجام گفت: سانتریفیوژ‌های پیشرفته همه توافق را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن اشاره به کاهش تعهدات تهران در توافق هسته‌ای، از افتتاح یک زنجیره جدید از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ به دست ایران خبر داد. او گفت: ”امروز شاهد افتتاح زنجیره‌ای از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ هستیم. “

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: این اقدام نشان دهنده ”ظرفیت و مصمم بودن“ ایران است.

آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌ها را بازگرداند. در مقابل، ایران با کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد در ماه نوامبر اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.

ماس در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد آلمان به ممنوعیت صادرات تسلیحاتی به ترکیه که ممکن است در سوریه استفاده شود، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل