Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبارات تخصیصی در حوزه خسارات کشاورزی مناطق سیل‌زده پرداخت شده است، گفت: عملیات زیربنایی و بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق سیل زده به دلیل محدودیت های اعتباری قابل قبول نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در تشریح نشست امروز( دوشنبه 13 آبان ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار امروز بررسی عملکرد دولت در بازسازی مناطق سیل‌زده در زمینه امور مربوط به بخش کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی، محیط‌ ‌زیست و مناطق روستایی بود که با حضور وزیر نیرو، معاونین وزارت جهاد کشاورزی و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های خوزستان و لرستان، مسؤولین سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط‌ زیست، سازمان مدیریت بحران کشور، بانک مرکزی و مدیرعامل بانک‌ کشاورزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارشات مطرح شده در جلسه کمیسیون کشاورزی، اظهار کرد: حدود 80 درصد اعتبارات تخصیصی در حوزه خسارات کشاورزی پرداخت شده است، اما به دلیل محددیت‌های اعتباری در خصوص عملیات زیربنایی اقدامات قابل قبولی را شاهد نبودیم و پیشگیری‌ها برای مخاطرات مشابه به صورت مطمئن صورت نگرفته است، بنابر این مقرر شد در حوزه بازسازی زیرساخت‌ها و عملیات زیربنایی تلاش بیشتری انجام شود.

 

ذرت‌های آلوده به سم آفلاتوکسین معدوم می‌شوند

همچنین ابراهیمی در رابطه با آخرین وضعیت ذرت‌های آلوده وارد شده به کشور که در دستور کار جلسه فوق العاده کمیسیون کشاورزی مجلس بود ،گفت: ذرت یکی از محصولات کشاورزی است که در معرض آلوده شدن به سم آفلاتوکسین قرار دارد و مصرف آن برای دام به عنوان مصرف کننده اولیه و انسان هم به عنوان مصرف کننده ثانویه بسیار مضر است.

 

وی با بیان اینکه میزان وجود آفلاتوکسین در ذرت‌ حد مجازی دارد که توسط سازمان ملی استاندارد و گمرک بررسی و نظارت می‌شود، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی باید دقت کنند که این ذرت‌ها برای مصرف دام و طیور بوده و نباید مصرف انسانی داشته باشد.

 

ذرت‌های ترخیص شده از استاندارهای کافی برخوردار بوده است

نماینده مردم شازند در مجلس، افزود: اطلاع دقیقی از ورود ذرت‌های آلوده به سبد غذایی مردم وجود ندارد، اما با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مسئول ذرت‌های آلوده ضبط شده و معدوم می‌شود. از طرفی ذرت‌هایی که ترخیص شده از استاندارهای کافی برخوردار بوده است.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده ذرت‌های آلوده در مواد غذایی نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم، اما دستگاه‌های نظارتی به خصوص وزارت بهداشت  و درمان با همکاری سازمان دامپزشکی باید این موضوع را به صورت جدی بررسی کنند که اگر اهمالی صورت گرفته با متخلفین آن به صورت جدی برخورد کنند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان استکبار ستیزی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روز 13 آبان مجلس مناطق سیل زده خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بر اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان گفت:کمیسیون اصل نود از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرد. این حکم قانونی از سال ١٣٩٤ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری شد و احکام آئین نامه ها و مقررات اجرا شدند. به عنوان مثال در جلسات برگزار شده در سال های ١٤٠١ و ١٤٠٢ ، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مصوب در خصوص سامانه را اجرا کرده و اقدامات اجرایی مشخص آنها از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

رییس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است که با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است.

ایسنا نوشت: وی توضیح داد: مدیران سامانه بیان کردند که در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی بصورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال است و محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کد پستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

وی ادامه داد: با بررسی اقدامات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و مصوبات کارگروه در خصوص سامانه مورد نظارت و تعقیب جدی قرار گیرد و در صورت استنکاف دستگاهها از انجام تکالیف قانونی خود، موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نودم ارسال شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901600

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • خبر جدید مجلس برای دارندگان دسته‌چک/ شرایط دریافت دسته چک تغییر کرد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی