Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@17:52:27 GMT

۵۰ درصد از مخازن سد‌های کشور خالی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۶۴۹۶

۵۰ درصد از مخازن سد‌های کشور خالی است

رویداد۲۴ رضا اردکانیان در حاشیه نشست امروز (دوشنبه ۱۳ آبان ماه) کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به حضور در نشست امروز این کمیسیون، گفت: وزارت نیرو با سه کمیسیون تخصصی مجلس مرتبط است که یکی از آن ها، کمیسیون انرژی بوده که نقش مهمی در حمایت از اجرای برنامه‌های وزارت نیرو دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس، گزارش ویژه و مفصلی درباره وضعیت سد‌های کشور، میزان ورودی و میزان خروجی به سد‌ها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین سازمان هواشناسی در نشست امروز کمیسیون انرژی، در گزارشی پیش بینی‌های لازم درباره وضعیت بارندگی به صورت فصلی را ارائه کرد که بر اساس این گزارش، میزان بارندگی در فصل پاییز سال جاری متوسط خواهد بود.

اردکانیان ادامه داد: بر اساس آمارها، از حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب حجم مخازن موجود کشور حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب مخزن پر داریم که بر اساس این آمار، سد‌های کشور حدود ۵۰ درصد گنجایش ذخیره آب و سیلاب‌های محتمل را دارند.

وزیر نیرو تصریح کرد: قطعا در فصل پاییز و زمستان رها سازی آب‌های پشت سد بسیار حساب شده و با برنامه ریزی خواهد بود تا از این طریق حق آبه بخش‌های مختلف تأمین شود.

منبع: مهر خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مخازن سد های کشور رضا اردکانیان کمیسیون انرژی مجلس سازمان هواشناسی وضعیت بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور