Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:26:56 GMT

آمریکا فشار بر کره جنوبی را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۶۷۹۴

آمریکا فشار بر کره جنوبی را افزایش داد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی مدعی شد دیپلمات های آمریکایی فشار بر سئول را برای بازگرداندن این کشور به توافقنامه نظامی با ژاپن افزایش داده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه گزارش کرد دیپلمات های آمریکایی تاکید کرده اند قبل از اینکه اعتبار این توافقنامه پایان یابد، کره جنوبی باید در تصمیم خود برای خروج از آن تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقنامه اطلاع رسانی نظامی و امنیت عمومی که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی امضا کرده اند تا روز ۲۳ نوامبر اعتبار دارد و کره جنوبی به دلیل اختلافات با ژاپن آن را متوقف کرده است.

هدف از این قرارداد تبادل اطلاعات نظامی و داده های مربوط به تحولات شبه جزیره کره و کره شمالی میان سه کشور است.

کره جنوبی ماه اوت امسال وقتی ژاپن صدور اقلام فنی به این کشور را ممنوع کرد، از این توافق صرف نظر کرد و اگر تا روز ۲۳ نوامبر تصمیم به بازگشت به آن نگیرد، ملغی خواهد شد.

«مارک ناپر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کره و ژاپن در مصاحبه اخیر خود با روزنامه نیهون کایزای ژاپن گفت هیچ کس از این شرایط خوشحال نیست البته این نمی تواند شامل روسیه، چین و کره شمالی شود.

جوزف یونگ کاردار سفارت آمریکا در توکیو هم در مصاحبه دیگری گفت که ما صراحتا به کره جنوبی این موضوع را اعلام کرده ایم این یک توافق مهم بخصوص برای شرایط بحرانی است.

دیوید استیلول معاون دیگر وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام هم یک هفته قبل در جریان سفر به ژاپن گفت بهتر است کره جنوبی در تصمیمش صرف نظر کند این موضوع برای همه طرف ها از جمله کره و ژاپن بهتر است.

با این تفاصیل کره جنوبی می گوید هر زمانی که ژاپن تصمیم به لغو محدودیت صادرات اقلام فنی بگیرد و نام کره جنوبی را یک بار دیگر در فهرست کشورهای برخوردار از امتیازات تجاری قرار دهد، آن زمان در تصمیمش تجدید نظر خواهد کرد.

نگرانی آمریکا بیشتر از این است که با سست شدن اتحاد نظامی این سه کشور راه برای نفوذ بیشتر چین و روسیه که امکان دارد به دنبال امضای یک پیمان اتحاد امنیتی رسمی باشند، بازتر و هموارتر خواهد شد.

خروج کره جنوبی از توافقنامه اطلاع رسانی با آمریکا و ژاپن می تواند باعث بروز اختلافات بیشتری بر سر هزینه استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در شبه جزیره کره شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا کره جنوبی سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم) نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم) رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد