Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@04:47:17 GMT

پیش بینی انجام 100 هزار تعویض مفصل درسال

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۶۸۰۷

پیش بینی انجام 100 هزار تعویض مفصل درسال

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جواد مرتضوی، دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در بیست و هفتمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران همزمان با گردهمایی بزرگ ارتوپیست‌های کشور، قسمت دوم راهنمایی بالینی تعویض مفصل به تصویب می‌رسد و این مسئله سبب خواهد شد که همه پزشکان ارتوپد با استفاده از این گایدلاین بتوانند به روزترین خدمات را ارائه داده و صرفه‌جویی اقتصادی نیز انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار مورد تعویض مفصل در کشور انجام می‌گیرد و با توجه به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی است، پیش‌بینی می‌شود این رقم به سالانه ۱۰۰ هزار مورد هم برسد و در کشور آلمان که جمعیت مشابهی ایران دارد، آمار تعویض مفصل زانو به حدود ۱۰۰ هزار مورد رسیده است.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران تاکید کرد: در صورتی که عمل نخست تعویض مفصل به نحو احسن و به خوبی انجام گیرد، در ۹۰ درصد افراد عمر پروتز و کیفیت آن ۱۰ تا ۲۰ سال خواهد بود.

مرتضوی گفت: در صورتی که جراحی نخست به درستی انجام نگیرد، این مسئله می‌تواند عوارض جبران ناپذیر برای بیمار و افزایش بار اقتصادی را در این حوزه به همراه داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که عمل نخست تعویض مفصل به خوبی انجام نگیرد، هزینه عمل جراحی مجدد ۴ برابر هزینه عمل نخست بوده و در صورتی که مفصل مصنوعی نیز دچار عفونت شود جراحی مجدد هزینه‌ای حدود ۱۰ تا ۱۵ برابر بار نخست می‌شود؛ بنابراین استفاده از راهنمای بالینی در کمک به پزشکان جهت انجام بهتر این عمل جراحی بسیار حائز اهمیت است.

بیست و هفتمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران از امروز آغاز شده و تا ۱۷ آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته به صورت بین‌المللی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

20 / 20 دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران میانگین سنی جمعیت ایران تعویض مفصل محمد جواد مرتضوی بیست و هفتمین کنگره بین‌المللی ارتوپدی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: میانگین سنی جمعیت ایران تعویض مفصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند حمید درخشان از اوسمار ویرا

حمید درخشان درباره شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم و حذف از جام حذفی اظهار کرد: پرسپولیس در این بازی سه بار از حریف پیش بود، اما نتوانست برتری خود را حفظ کند. پرسپولیس به خودش باخت. این یک ایراد است که تیم نمی‌توانست برتری خود را حفظ کند. البته تعویض‌هایی که انجام شد هم حال تیم را بدتر کرد و باعث شد تیم به عقب برود. همین بازی دفاعی باعث شد دوندگی و انگیزه آلومینیوم بیشتر شود و به خواسته خود برسد. پرسپولیس وقتی دو بر صفر پیش بود، فکر می‌کرد کار تمام است و تعویض‌هایی انجام داد که باعث شد روند تیمش به هم بریزد.

او همچنین گفت: اگر اینگونه باشد که اوسمار به خاطر حفظ بازیکنانش تعویض‌هایی انجام داده است، به نظرم باز هم اشتباه بود، چون با این کار یک جام را از دست داده است. در جام حذفی هر تیم می‌تواند با طی کردن یک مسیر کوتاه به جام برسد، اما پرسپولیس به راحتی این جام را از دست داد.

درخشان همچنین افزود: واقعا برایم عجیب است، در وقت اضافه هم پرسپولیس از حریف پیش بود، اما باز هم نوانست آن برتری را حفظ کند و به راحتی بازی به تساوی کشیده شد. در وقت‌های اضافه هم تعویض‌هایی انجام شد که باز هم به پرسپولیس کمک نکرد و در نهایت گل تساوی را خورد تا بازی به پنالتی کشیده شود.

او در ادامه درباره اینکه وحید امیری پنالتی خود را از دست داد هم گفت: وحید امیری بازیکن تاثیرگذاری است، اما او مدتی از میادین دور بوده و وقتی برمی‌گردد از شرایط آرمانی فاصله دارد. در این وضعیت اصلا نباید مربی به او پنالتی بدهد، اما اوسمار به این موضوع توجه نکرد و در نهایت هم امیری یکی از پنالتی‌ها را از دست داد. به نظر من پرسپولیس می‌توانست برنده بازی باشد، اما به تصمیمات اوسمار باخت و این جام را از دست داد. این باخت برای پرسپولیس بسیار سنگین بود و از نظر روحی و روانی به تیم فشار می‌آورد.

وی درباره مصاف پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر هم گفت: بازی بسیار سنگینی در انتظار پرسپولیس است. سپاهان تیم قدرتمندی است و می‌تواند کار را برای پرسپولیس سنگین کند. اگر پرسپولیس در این بازی هم نتواند نتیجه بگیرد، شانس قهرمانی‌اش در لیگ هم بسیار کم می‌شود. به نظرم در شرایط فعلی پرسپولیس فقط باید به بازی با سپاهان فکر کند و شکست برابر آلومینیوم را فراموش کند.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند حمید درخشان از اوسمار ویرا
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟