Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:16:10 GMT

بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۷۷۲۲

بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های جهان

«یورو نیوز» در گزارشی نوشت که شرکت کنندگان در راهپیمایی پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و کارتن‌هایی به شکل هیکل ترامپ را حمل کردند و برخی از شرکت‌کنندگان نیز پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
این رسانه افزود که «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در سخنانی در مقر پیشین سفارت آمریکا دعوای ایران با آمریکا را بر سر استقلال ایران، زیر بار زورگویی نرفتن و همچنین بخاطر باورها و دین دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یورونیوز همچنین اضافه کرد که آمریکایی‌ها دشمنی با ایران را همچون عقرب زهرآلودی که طبیعتش نیش زدن است ادامه می‌دهند و این عقرب تا زیر پا له نشود دست از آزار و اذیت بر نمی‌دارد.
یورو نیوز در این گزارش با انتشار کلیپ کوتاهی به آتش کشیدن پرچم آمریکا توسط شرکت کنندگان را نشان داد و همچنین پلاکاردهای حاوی پیام «آمریکا رو به افول است» را به تصویر کشید.
گزارش «صدای آمریکا» نیز حاکی است شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر می‌دادند و صدا و سیمای ایران تصاویر این راهپیمایی در شهرهای مختلف ایران را پخش می‌کرد.
«رویترز» هم به نقل از موسوی فرمانده کل ارتش  گزارش داد که آمریکا به عقربی می‌ماند که درصدد صدمه زدن به ایران است.
این رسانه همچنین گزارش داد که در این راهپیمایی در سراسر ایران، پرچم‌های رژیم صهیونیستی، ایالات متحده و همچنین آدمک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به آتش کشیده شد.
«سی بی اس نیوز» به نقل از فرمانده کل ارتش نوشت که امروز نهال انقلاب به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده که سایه آن کل خاورمیانه را در برگرفته است.
این رسانه نیز مرگ بر آمریکا را از شعارهای مردمی مراسم ۱۳ آبان عنوان کرد و از پخش این راهپیمایی در شهرهای مختلف از تلویزیون ایران گزارش داد.
«راشا تودی» نیز ضمن اشاره به  شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در مراسم ۱۳ آبان گزارش داد که در این راه‌پیمایی پرچم آمریکا آتش زده شد و پلاکاردهایی در جهت تمسخر ترامپ در دستان شرکت کنندگان بود.
گزارش راشا تودی حاکی است که مقام‌های ایرانی در روزهای آماده سازی برای این مراسم از دیوارنگاره ضدآمریکایی در سفارت سابق آمریکا که هنوز از آن به عنوان «لانه جاسوسی» یاد می‌شود رونمایی کردند.
این رسانه همچون سایر رسانه‌های غربی تشبیه آمریکا به «عقرب» از قول فرمانده کل ارتش را مورد توجه قرار داد و به نقل از وی افزود که «دوران تحمیل فشار با هزینه صفر تمام شده است».   
«الجزیره» نیز در گزارشی از قول فرمانده کل ارتش اختلاف ایران با آمریکا را بر سر استقلال ایران یاد کرد و همچون دیگر رسانه‌ها از تشبیه آمریکا به عقرب سخن گفت.
دیوارنگاره سفارت پیشین آمریکا توجه این رسانه را نیز به خود جلب کرده بود به طوری که یکی از عکس‌های گزارش خود را به این موضوع اختصاص داده بود.
الجزیره همچنین در عکس دیگری، شعارهای مردمی علیه آمریکا و آدمک ترامپ را در دستان شرکت کنندگان در راهپیمایی به تصویر کشید.
به گزارش ایرنا در طرح‌های جدید دیوار نگاره‌ها در دیوارهای سفارت پیشین آمریکا سه موضوع « افول آمریکا و غرب»، «جنایات آمریکا در جهان» و «جنایت آمریکا در ایران» مورد توجه قرار گرفته است.
مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان روز دوشنبه به صورت باشکوه با حضور اقشار مختلف مردمی در سراسر ایران برگزار شد.

برچسب‌ها لانه جاسوسی 13آبان ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران عبدالرحيم موسوي

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لانه جاسوسی 13آبان ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران عبدالرحيم موسوي لانه جاسوسی 13آبان ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران عبدالرحيم موسوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند (فیلم)
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود