Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری به تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران پرداخته و گفت: «ایران از تصمیمات هسته‌ای خود برای ترساندن کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند و ما به این کار باج‌گیری هسته‌ای می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین افزود: «اقدام ایران در راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های جدید و پیچیده، گامی در مسیر اشتباه بود.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: «حوثی‌ها مسیر خود را از ایرانی‌ها جدا کرده‌اند و نشان داده‌اند از رژیم ایران فاصله دارند.»

برایان هوک گفت: «ما خواستار پایان یافتن جنگ در یمن هستیم، ولی بزرگترین مانع رژیم ایران و نواب آن هستند.»

وی همچنین در اظهاراتی توهین‌آمیز ادعا کرد: «ژنرال قاسم سلیمانی باید در تهران باشد، نه در بغداد.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری در مقابل کاخ سفید، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه صدای آمریکا درباره اینکه چه اقدامی باید در واکنش به راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته ایرانی انجام شود، گفت: «ما در حال بررسی آن هستیم، خواهید دید.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها تا کجا؟ تحریم‌ها دیگر کافی نیستند؟ بدون دادن جوابی روشن فقط به گفتن یک کلمه بسنده کرد: «ببینید!»

در همین حال هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، در واکنش به گام برجامی جدید کشورمان از ایران خواست به توافق هسته‌ای اصلی بازگردد.

او بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی برجام گفت: سانتریفیوژ‌های پیشرفته همه توافق را در معرض خطر قرار می‌دهد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن اشاره به کاهش تعهدات تهران در توافق هسته‌ای، از افتتاح یک زنجیره جدید از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ به دست ایران خبر داد.

او گفت: «امروز شاهد افتتاح زنجیره‌ای از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ هستیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: «این اقدام نشان دهنده ظرفیت و مصمم بودن ایران است.»

آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌ها را بازگرداند. در مقابل، ایران با کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد در ماه نوامبر اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.

ماس در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد آلمان به ممنوعیت صادرات تسلیحاتی به ترکیه که ممکن است در سوریه استفاده شود، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا برجام دونالد ترامپ یمن عراق تحریم اتحادیه اروپا آلمان کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوربا بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.
 داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.
معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
دکتر منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.
دکتر منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.
وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟