Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا رحمانی» روز سه شنبه در حاشیه سفر به شانگهای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نمایشگاه واردات شانگهای دومین نمایشگاه چین در سطح کلان است گفت: از آنجائیکه چین سالانه بالای دو هزار میلیارد دلار واردات دارد برگزاری این نمایشگاه فرصت مهمی برای حضور جدی شرکت های ایرانی است.

او ذگفت: متاسفانه سال گذشته نمایندگان ایران در این نمایشگاه حضور نداشتند اما امسال با دعوت وزارت بازرگانی چین حدود 20 شرکت ایرانی حضور دارند و حدود 50 محصول فناورانه هم عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه برنامه های متنوعی از جمله افتتاح پاویون ملی ایران با هدف کسب سهم واقعی شرکت های ایرانی در بازار بی نظیر چین برگزار می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی در خیلی از حوزه ها قابلیت بسیار بالایی برای صادرات دارند گفت متاسفانه سهم کالاهای ایرانی از واردات چین حتی اگر با نفت هم حساب کنیم به یک درصد نخواهد رسید و این رقم بدون نفت هم چهار دهم درصد است لذا این نمایشگاه، ظرفیت و پتانسیل بی نظیری برای حضور کالاهای ایرانی است.

او با اشاره به نشست خود با اتاق بازرگانی شانگهای گفت در این نشست که با حضور فعالان تجاری و اقتصادی ایران و همکاران سفارت ایران در چین و کنسولگری ایران در شانگهای برگزار شد، مسایل و مشکلات سر راه توسعه تجارت میان دو کشور بررسی شد و امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر سهم بیشتری از بازار چین را کسب کنیم.

رحمانی گفت: باید این حساسیت را در صادر کنندگان ایرانی ایجاد کنیم که چین بازار بزرگی دارد به طوری که برای شرکت در آیین گشایش این نمایشگاه تعداد زیادی از سران کشورها در حد رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری حضور دارند که بیانگر اهمیت این رویداد اقتصادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جهت گیری و راهبرد اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران صادرات است و به عبارتی، صادرات پیشران اقتصاد ما در کنار نهضت ساخت داخل، است و اولویت ما هم در این زمینه، صادارت به کشورهای همسایه مانند چین است و یک نگاه راهبردی، کلان و درازمدت به این موضوع از طرف مسئولان جمهوری اسلامی خواهد شد.

او همچنین به برنامه های حاشیه ای سفر خود اشاره کرد و گفت: دیدار با مسئولان سایر کشور از جمله کشورهای همسایه از جمله برنامه های حاشیه ای این سفر است.

رحمانی گفت: نگاه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به چین یک سیاست راهبردی است لذا برنامه ها و تفاهمات دو کشور هم در چند سال گذشته در همین مسیر است.

وزیر صنعت با اشاره به اهمیت طرح ابتکاری «یک کمربند یک راه» هم اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران در جاده ابریشم قدیم محور اصلی بوده است لذا اکنون هم ایران موقعیت خوبی دارد به طوری که می تواند چهار راه منطقه باشد و ارتباطات تجاری کشورهای اطراف را تسهیل کند.

باید بیشتر در بحث برنامه های اجرایی و حضور بخش خصوصی در این مسیر حرکت کنیم و تجار و صادر کنندگان ما به این مساله ورود کند و کار را به دست بگیرند و دولت هم حمایت کند.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته (دوشنبه) در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چین و همچنین شرکت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای وارد این شهر در جنوب شرق چین شد.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ کشور از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در شانگهای آغازبکار کرد.

برچسب‌ها رضا رحمانی صنعت چین ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا رحمانی صنعت چین ایران رضا رحمانی صنعت چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران