Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه گذشته، این توفیق همراه شد تا با یاری چهره های علمی و فرهنگی، ادب و ارادت و تکریم رسانه ای مان را با «پاسداشت مکتوب استاد دکتر یونس شکرخواه» ثبت کنیم.
گروه نخبگان خبرآنلاین که از مجموعه ای فعال بیش از 200 استاد دانشگاه و فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تشکیل شده است، سنتی با عنوان پاسداشت مکتوب در رسانه را طراحی کرده است تا در این فضای آنلاین به معرفی پیشکسوتان و پیشروان عرصه های مختلف بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معرفی بزرگان، ضرورت زمانه ماست. امام انسانیت، علی(ع) فرمود: « وای بر جامعه ای که نادان‌ها بر صدر نشینند و قدر ببینند و صدای جاهلان، بلندتر از صدای شایستگان شنیده شود»
پاسداشت چهره بزرگان و پیشکسوتان هر عرصه ای، نوعی بیدارباش است و یادکرد تلاش ها و ارزش هایی است که آنان در سالیان بلند عمر خود آفریده اند و امروز در غفلت زمانه ما، به فراموشی سپرده شده است.
پاسداشت بزرگان، هم معرفی و تجلیل از سال ها تلاشگری شخصیت های علمی آنهاست و هم فرصتی است برای معرفی تجربه های زیسته آنان؛ تا آنکه مردم، متولیان جامعه، مدیران و رسانه ها، این شخصیت های ارزشمند و تجربه های زیسته آنان را به فراموشی نسپارند.

طی روزهای آینده، جمعی از اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها، چهره های فرهنگی و برخی دوستان و همکاران «دکتر محمود گلزاری»، یادداشت های خود را در گروه نخبگان خبرآنلاین منتشر خواهند کرد.

دیگر مخاطبان، علاقه مندان و دوستانی که در پی اطلاع از این پاسداشت فرهنگی، تمایل دارند مطالبی را درباره این شخصیت علمی و اجتماعی در خبرآنلاین منتشر کنند، می توانند یادداشت ها یا پیام‌های خود را از طریق واتساپ یا تلگرام به شماره 09126781352 ارسال کنند.

پاسداشت مکتوب گروه نخبگان خبرآنلاین برای: دکتر محمود گلزاری
استاد و روانشناس پیشکسوت، متخصص در روانشناسی مثبت‌گرا
متولد: سال ۱۳۲۸ در شهر سیرجانِ استان کرمان
دارای دکتری روان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبایی
او پایان نامه دکتری خود را با نمره 19.75 دفاع کرده است.

نگاهی کوتاه به سوابق:
* سال ۱۳۵۸ انتشارات «رشد» را تاسیس کرد که تاکنون درعرصه تولید کتاب‌های روانشناسی فعالیت گسترده‌ای داشته است.
* از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹، معاون دفتر کمک آموزشی، سردبیر مجله رشد معلم و سردبیر مجله رشد جوان بود.
* بین سال های۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، معاون فرهنگی و امور کتابخانه‌های کانون پرورش فکری و نوجوانان شد.
* برنامه های روانشناسی او در تلویزین، همواره یکی از پرمخاطب ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌ها بوده است.
* در مدارس مختلف کشور تلاش کرد تا دانش روانشناسی را برای معلمان و خانواده ها گسترش دهد.
* همواره مساله پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان دغدغه اصلی اش بوده و سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹ نیز مدیرکل مرکز مطالعات ستاد مبارزه با مواد مخدر شد.
* او با راه اندازی جلسات علمی و آموزشی در خانه شخصی خود، تلاش کرد تا به آگاه سازی خانواده ها و جوانان بپردازد.
* در سال 93 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان شد و سپس در سال 94 مشاور وزیر ارشاد در امور خانواده و جوانان شد.
* از سال ۱۳۷۹، مرکز خدمات مشاوره « بیدار» را تاسیس کرد که تاکنون فعال است و از سال ۸۶ تاکنون، مجله ای نوگرا در عرصه روانشناسی خانواده را به نام « سپیده دانایی» مدیریت و منتشر می کند.

برخی کتاب های منتشرشده :
* تشخیص و درمان اختلالات روان شناختی کودک و نوجوان
* ارتباط آگاهانه با جنس مخالف (روان شناختی ارتباط دختران و پسران)
* چگونه همسر خوشبختی شوید؟ (راهکارهایی برای ارتباط موفق بین همسران)
* در جستجوی همسر ایده‌آل (روان شناختی ملاک‌ها و روش‌های انتخاب همسر)
* مدیریت زندگی بعد از طلاق( از جدایی‌ها شکایت)
* و نیز ارائه و انتشار بیش از صد مقاله علمی در مجلات و همایش های تخصصی روانشناسی

/6262

کد خبر 1317687

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روانشناسی نخبگان خبرآنلاین 13 آبان ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال سینمای ایران خودرو عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم

فرمانده سپاه استان قم، گفت: باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف تقدیر از برگزیدگان علمی رده‌های دفاعی، دانشگاه‌ها اقشار و نواحی بسیج در سپاه استان برگزار شد.

سردار موحد در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم، اظهار داشت: ظرفیت‌های انسانی، علمی، نخبگانی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی افزود: در واقع باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده شود و حرف‌هایش شنیده شوند تا بتوانیم با این همکاری‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم و این زنجیره و شبکه کامل شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم با تأکید بر اینکه حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت نخبگان داشته باشیم، بیان کرد: برای تولید علم و جهش تولید این دو محور با هم دیگر ارتباط مستقیم دارند و باید همه در یک جبهه قرار بگیریم و بر اساس نظام مسائل استان کار انجام شود.

وی تصریح کرد: نظام مسائل استان بر مبنای بهره مندی از ظرفیت هایی مثل اقشار بسیج،قشر بسیج مهندسین صنعت،کشاورزی و سایر اقشار مرتبط تعریف می شود و در صورت تحقق آن به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

موحد تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان بسیجی برای رونق تولید دانش بنیان استان استفاده شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم با اشاره به ظرفیت مجمع عالی بسیج استان به عنوان بازوی توانمند کار و تولید گفت: در صورت تصویب طرح های نوین تولیدی و دانش‌بنیان نخبگان در مجمع عالی بسیج که با حضور استاندار و سایر سازمان‌ها برگزار می شود، تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ملزم به اجرا و تحقق آن طرح‌ها خواهند بود.

وی عنوان کرد: مهم است که دانش‌آموزان و دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و توانمندی‌های موجود در استان را ببینند که در نتیجه موجب ارتقای انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان شود.

به گزارش تسنیم، در پایان از منتخبان عرصه جهاد علمی و فناوری سپاه و نواحی مقاومت بسیج استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است