Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@10:46:41 GMT

کهیر شدید باعث تنگی ‌نفس کودکان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۸۵۶۸

کهیر شدید باعث تنگی ‌نفس کودکان می‌شود

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: کهیر همراه به تورم به ‌خصوص ‌در ناحیه سر، صورت، لب و چشم ها می‌تواندمنجر به تنگی ‌نفس ‌و افزایش بیماری آسم را به دنبال داشته باشد.

ابوالفضل ‌جویا ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ‌کهیر بیماری شایع در بین ‌کودکان است، اظهار ‌کرد: ‌بروز کهیر ‌در همه ‌سنین ‌به ‌خصوص ‌در بین ‌کودکان ‌زیر ۱۰ سال ‌شایع است؛ هنگامی ‌که کودکان ‌در معرض ‌محرک‌هایی ‌مانند مواد ‌حساسیت‌زا، استرس ‌زیاد، ‌عفونت و ‌دمای ‌هوای آزاردهنده قرار ‌می‌گیرد، ‌سلول‌هایی ‌در ‌بافت ‌پیوندی ‌بدن ‌ماده ‌هیستامین ‌ترشح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌اضافه کرد: این ‌ماده باعث می‌شود تا مایعات ‌رگ‌های ‌خونی ‌کوچک ‌به زیر پوست نشت کنند، نتیجه این اتفاق برآمدگی‌های قرمز همراه ‌با ‌خارش بر روی ‌سطح ‌پوست است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه شایع ترین علل بروز کهیر در بین کودکان مصرف داروها ‌و بعضی از انگل‌های دوره‌ای است، گفت: استفاده از داروهایی مانند آسپرین، عفونت‌های ‌ویروسی ‌و میکروبی ‌و ‌حساسیت ‌به بعضی ‌از مواد غذایی ‌که ‌در بین ‌تعدادی ‌از کودکان ‌بیش از اندازه مصرف ‌می‌شود ‌و ‌مواد ‌حاوی رنگ دانه‌ها نیز موجب بروز کهیر در بدن کودکان می‌شود.

جویا ‌تصریح کرد: اگر کهیر در کودکان ‌به شکل محدود خود را نشان دهد ‌و هیج علائم دیگری هم در بدن آنها پیدا نشود، نشان از حساسیت کودکان به گرده گیاهان، بزاق حیوانات یا یک ماده شیمیایی ‌محرک دارد و در این موارد باید پوست کودک را شست و شو داد.

وی ‌با تاکید ‌بر اینکه کهیر به شکل شدیدتر مانع از انجام کارهای عادی کودکان می‌شود ‌و آنها  قادر به انجام فعالیت‌های ‌عادی نیستند، افزود: اگر مدت زمان ‌کهیر طولانی ‌و بیشتر از ۱۲ ساعت در هر نوبت باشد یا به داروهای هیستامین که به وسیله پزشک تجویز می‌شود جواب ندهد ممکن است که بروز کهیر علت‌های مهم‌تری را داشته باشد.

این متخصص ‌پوست مو و زیبایی خاطرنشان کرد: چنانچه ‌کهیر همراه به تورم به خصوص در ناحیه سر، صورت، لب و چشم ها باشد باید روی این عارضه ‌دقت بیشتری داشت به دلیل اینکه ممکن است این مساله تنگی نفس و افزایش بیماری آسم را به دنبال داشته باشد.

این ‌متخصص پوست، مو و زیبایی، گفت: هر فردی ممکن است که کهیر بزند، اما کودکان مبتلا به آلرژی بیشتر در معرض ابتلا به کهیر هستند؛ بهبود کهیر از چند ساعت ‌تا ‌چند روز طول می‌کشد. بهترین درمان برای کودک این است که از محرک‌ها دور بماند ‌و اگر کهیرها در اثر مصرف داروها ایجاد شد والدین ‌باید از استفاده این داروها برای ‌کودک پرهیز کنند.

وی ‌تاکید کرد: اگر بروز کهیر همراه با درد مفاصل باشد ممکن است ‌مساله روماتیسم ‌را در این سنین مطرح شود، باید والدین حتما باید این موضوع را با پزشک ‌پوست ‌و ‌مو مطرح کنند و آزمایش های لازم برای کودک انجام شود ‌تا به سمت بهبودی پیش رود.

کد خبر 395334

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کودکان علائم بیماری داروی حساسیت نفس تنگي آنتی بیوتیک والدين پزشك سلامتی آزمايشگاه درمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب