Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:17:42 GMT

رفع مشکلات جامعه کارگری به رونق تولید کمک می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۸۸۵۳

رفع مشکلات جامعه کارگری به رونق تولید کمک می کند

مجید پاهنگ در گفتگو با خبرنگار مهر، در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است باید از همه ظرفیت ها برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از صنعتگران در واقع حمایت از کارگران است و در این شرایط که در حوزه اقتصاد دچار آسیب هستیم باید از همه ظرفیت هایخود استفاده کنیم تا بر مشکلات غلبه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاهنگ تصریح کرد: اگر نتوانیم از تولید و کارگران حمایت کنیم باید شاهد تعطیلی واحدهای بیشتری باشیم لذا مهمترین رسالت ما شناسایی مشکلات و کمک به حل آنهاست.  

مسئول پیگیری های حوزه مشاوره کارگری وزیر صنعت یادآورشد: امروز در جنگ اقتصادی باید شرایط را درک کرده و خودمان مانع تولید نباشیم و تلاش کنیم تسهیل گر امور باشیم.

وی تصریح کرد: در این جنگ اقتصادی در بخش های مختلف با بیکاری مواجهیم که باید اشتغال بیشتری ایجاد کنیم و کنار هم باشیم و کمک کنیم بیکاری کمتر شود.

پاهنگ گفت: بخش صنعت امروز نیز می تواند در اشتغال نقش آفرین باشد لذا باید مشکلات واحدهای تعطیل شده و نیمه تعطیل را مورد بررسی قرار داده و برای استفاده از همه ظرفیت واحدهای برای کارآفرینی و اشتغال استفاده کنیم.  

وی اظهارداشت: تامین مواد اولیه و حضور در بازارهای بین المللی با افزایش صادرات از کارهایی است که می تواند از مشکلات بکاهد و ما هم در حمایت از این بخش آمادگی کامل داریم.

پاهنگ بیان کرد: امروز تحریم ها موجب شده تا محصولات ما در بازارهای بین المللی حضور کم رنگی داشته باشد که در این عرصه نیز باید بتوانیم تلاش خود را بیشتر کنیم.

استان قزوین جایگاه صنعتی خوبی دارد

وی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین در بخش صنعت یادآورشد: قزوین از صنعتی ترین استانهای کشور است و با داشتن شرکت های تولیدی شاخص  می تواند قطب صنعتی آسیا شود لذا حمایت از صنعتگرانی این منطقه باید جدی تر باشد تا بتواند نقش خود را در اقتصاد کشور بیشتر ایفا کند.

پاهنگ تصریح کرد: تجمیع صنعتی می تواند به کاهش هزینه ها منجر شده و قدرت رقابت را بالا ببرد که ما نیز کمک خواهیم کرد تا کالاهای صنعتی استان قزوین در بازارهای بیشتری حضور یافته و قدرت رقابت خود را بالا ببرد.

وی اضافه کرد: باید در صنعت حمایت کارگری خود را شفاف و واضح نشان دهیم و کمک کنیم با کمک صنعتگران وضعیت بهتری را برای تولید رقم بزنیم.

کد خبر 4763997

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگران طرح رونق تولید یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند مشهد قزوین شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم

استاندار فارس با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز گفت: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع‌های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیاز‌های طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحد‌های تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدف‌گذاری شده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه فعالسازی این تعاونی‌ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می‌شود را متحمل شوند.

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود