Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نباید مسئولان جمهوری اسلامی در قبال قضایای عراق و لبنان به گونه‌ای موضع گیری کنند که خودشان را یک طرف در تحولات نشان دهند. به جای این کار اقدامات ایران در رفع مشکلات زیرساختی عراق تبیین شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحولات عراق گفت: هر کشوری که دچار انقلاب و یا تجدید ساختار و یا جنگ می‌شود دوره‌ای تحت عنوان دوران تاسیس را می‌گذراند که در آن نهادهایی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید و انتظار مردم در دل این نهادها شکوفا می‌شود. در عراق نهادهایی بعد از سال ۲۰۰۳ شکل گرفت و به دنبال آن احزاب پدید آمد که به جای انجام رقابت سیاسی رو به رقابت اقتصادی آوردند. شرایط به گونه‌ای شد که عراق به عنوان یکی از کشورهای اصلی در صادرات نفت با مشکلات اساسی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع نارضایتی مردم عراق را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه «عوامل ناامن ساز نیز در عراق سوار بر موج تحولات شده‌اند»، افزود: در چنین شرایطی نباید مسئولان جمهوری اسلامی در قبال قضایای عراق و یا لبنان به گونه‌ای موضع گیری کنند که خودشان را یک طرف در تحولات نشان دهند. این تحولات شمشیر دو لبه است که بخشی از آن مسائل و مشکلات و واقعیات اقتصادی است که به تبع آن جوانان انقلابی حق دارند به خیابان آمده تا مشکلات اقتصادی‌شان را حل کنند. بخش دیگر عوامل دیگر عوامل ناامن ساز است که بعضا موضع گیری‌ها در ایران عملا ما را در نقطه مقابل تظاهرات قرار می‌دهد که برای کشورمان هزینه ساز است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران باید گزارشی از اقداماتش به ویژه در رفع مشکلات زیرساختی عراق ارائه کند. البته که هفته گذشته گزارش نسبتا جامعی از ساخت نیروگاهی با بیش از ۵۰۰ مگاوات در عراق توسط ایران منتشر شد. این کارهای بزرگی در عراق است، باید به جای موضع گیری‌ها که ایران را در یک طرف قرار می‌دهد کارهایی که برای حل مشکلات زیرساختی در عراق انجام داده‌ایم را بیان کنیم.

فلاحت پیشه در پایان با اشاره به تحولات لبنان نیز گفت: مردم لبنان نیز همچون مردم عراق به دلیل مسائل اقتصادی به خیابان‌ها آمدند، لبنان پر از اختلافات سیاسی است، اقتصاد لبنان خاندانی اداره می‌شد که همه اینها باعث تظاهرات شد. بعد از استعفای حریری سیاستمداران لبنان فهمیدند باید راهکار اساسی برای حل مشکلات لبنان داشته باشند وگرنه ممکن است تظاهرات داخلی لبنان این کشور را به شرایطی همچون دهه ۱۹۹۰ ببرد و باعث دخالت کشورهای دیگر به ویژه رژیم صهیونیستی شود. لبنان کشور خط مقدم است لذا سعی می‌کند خطوط گسل را در آنجا فعال کند که این تهدید همواره در قبال لبنان وجود دارد. برچسب ها: فلاحت پیشه ، مسئولان کشور ، تحولات عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: فلاحت پیشه مسئولان کشور تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار کارگران سراسر کشور درباره جهش تولید و وظایف مسئولان در این زمینه گفت: رهبری در بیانات‌شان در این زمینه توصیه‌هایی به کارگران و مسئولان مطرح کردند؛ ایشان در توصیه به کارگران فرمودند که خودشان باید فرهنگ کار اعم از نظم و انضباط و نقش آفرینی برای ارزش دادن به مقام کارگر را مورد توجه قرار دهند و به مسئولان نیز جهت تامین زیرساخت‌های لازم جهت مشارکت بخش خصوصی و بخش تعاون جهت افزایش مشارکت مردم در اقتصاد توصیه‌هایی مطرح نمودند؛ اگر مسئولان کلیدواژه‌های رهبری در جلسه امروز را به کار بردند و دستورالعمل‌های ایشان را به ویژه طرح‌های توسعه ای و افزایش ظرفیت‌های بازار تولیدی با مشارکت مردم را مورد توجه قرار دهند، جهش تولید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم اطمینان خاطر کارگر نسبت به آینده شغلی خود، گفت: مقام معظم رهبری تنها شخصیتی در سطح کشور هستند که به مسائل کارگری اطلاعات جامع دارند و ایشان نسبت به همه وزرای کار و روسای جمهور اشراف کاملی به موضوعات مربوط به کارگری دارند؛ ایشان بر همین اساس نیز در تبیین وظایف قوا و دستگاه‌ها در قبال جامعه کارگران، تضمین امنیت شغلی را از مهمترین مسائل دانستند و تاکید کردند که اولین مشکل جامعه کارگری امنیت شغلی است.

در این زمینه بخوانید: رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران: خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه راه حل اطمینان بخشی در زمینه امنیت شغلی، کار مستمر است، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کشور باید رونق پیدا کنند تا تکلیف کارگران برای چندین سال متوالی مشخص باشد نه اینکه لحظه به لحظه نگران شغل، درآمد و معیشت خود باشد؛ همچنین مجلس و دولت باید بدانند که افزایش ظریب امنیت شغلی کارگران کشور نیازمند قوانین جدید است تا بتوانیم ساختارها در این زمینه آماده کنیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه