Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:33:24 GMT

چین ماهواره جدید «بیدو» به فضا پرتاب کرد 

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۹۲۸۶

چین ماهواره جدید «بیدو» به فضا پرتاب کرد 

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، این ماهواره ساعت ۱:۴۳ دقیقه بامداد سه شنبه پنجم نوامبر (۱۴ آبان) سوار بر راکت ماهواره بر «لانگ مارچ ۳B» از مرکز پرتاب ماهواره «شیچانگ» در استان «سیچوان» به فضا پرتاب شد. این چهل و نهمین ماهواره از خانواده ماهواره‌های بیدو (BDS) و بیست و چهارمین ماهواره از سامانه BDS-۳ است که به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ماهواره سومین ماهواره از مدل BDS-۳  است که به «مدار زمین آهنگ با زاویه مداری» (IGSO) ارسال شده است. این پرتاب سیصد و هفدهمین ماموریت موشک‌های ماهواره بر «لانگ مارچ» محسوب می‌شود. 

این ماهواره‌های جدید و موشک حامل آن‌ها توسط «آکادمی فناوری فضایی چین» و «آکادمی فناوری خودروهای پرتاب چین» تحت «شرکت علم و فناوری هوافضا چین» ساخته شده‌اند. 

چین برای کامل شدن شبکه جهانی موقعیت سنجی بیدو، شش ماهواره BDS-۳ دیگر به فضا ارسال خواهد کرد.

برچسب‌ها هوا و فضا چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوا و فضا چین هوا و فضا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-35S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد. منبع: پارتیزان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902091

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند