Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نتایج جلسه روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره تخلفات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و مواردی مانند مسئله انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به داخل و سهمیه اعضای هیأت علمی به ما اعلام شده بود که در این جلسه تمام این موارد مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت و این موارد را از لحاظ قانونی بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که بعدها این شورا در این زمینه اختیاراتی به وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد داده و در این زمینه آیین‌نامه‌ای نوشته شده است که بر اساس آن اگر دانشجویان توانستند ۹۲.۵ درصد از حدنصاب نمرات لازم را کسب کنند قادر به تغییر رشته هستند.

این نماینده مجلس افزود: در زمینه نقل و انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل اختلافاتی پیش آمده بود که آیا این افراد واقعاً دانشجو هستند یا خیر؛ که نهادهای نظارتی به دقت این موضوع را بررسی کردند و برخی از تخلفات برای ما محرز شد.

وی افزود: به طور کلی موارد مطرح شده در این جلسه دسته‌بندی شد و آنچه خلاف قانون انجام شده است به دست دستگاه قضا سپرده می‌شود. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند گذشته اجرا خواهد شد اما روی نحوه اجرای آن بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اختلافاتی وجود دارد که امیدواریم بتوانند در این زمینه به یک جمع‌بندی کلی برسند.

نوبخت گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش آموزش کشور و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و آموزش را ارائه کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم مانند قرارگاهی که در سازمان غذا و دارو برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده است، این کارگروه نیز در زمینه دانشجویی تشکیل شود تا از این طریق بتوانیم تخلفات را رسیدگی کرده و شفافیت بیشتری ایجاد کنیم تا حق مردم رعایت شود. همچنین در صورت بروز تخلف متخلفان بلافاصله به مراجع قضایی معرفی شوند.

کد خبر 461743

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد