Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:22:44 GMT

۱۴۱ میلیارد ریال عسل در سروآباد تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۹۴۰۳

۱۴۱ میلیارد ریال عسل در سروآباد تولید شد

محمد رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال تولید عسل در شهرستان سروآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشت که براساس آمارگیری این میزان عسل از ۱۱ هزار و ۴۳۴ کلنی زنبور شامل یک هزار و ۴۶۸ کلنی مدرن و ۹۶۹ کلنی بومی برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در مجموع امسال از کلنی های مدرن زنبور عسل شهرستان ۹۶ هزار کیلوگرم و از کلنی های بومی و سنتی نیز چهار هزار کیلو عسل برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تعداد ۶۱۶ نفر بهره بردار در شهرستان سروآباد مشغول کار زنبورداری، تولید عسل و سایر محصولات اصلی مرتبط با زنبور عسل نظیر ژل رویال هستند.

رحیمی افزود: این شهرستان به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب، کوهستانی،  بارندگی های خوب، مراتع مناسب، باغات و کشت محصولات زراعی و همچنین امکان کوچ شلاق و ییلاق زنبورداران در بیشتر ایام سال و از همه مهمتر بالا بودن کیفیت عسل تولیدی زمینه مناسبی برای توسعه زنبورداری و تولید عسل در استان کردستان دارد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.  

برچسب‌ها کردستان برداشت محصول سروآباد کشاورزی زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان برداشت محصول سروآباد کشاورزی زنبور عسل کردستان برداشت محصول سروآباد کشاورزی زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود