Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در جلسه شورای معاونان وزارتخانه با اشاره به اقدامات مهم وزارت علوم در افزایش ظرفیت‌های رفاهی و معیشتی دانشجویان گفت:  پرداخت و توزیع اعتبارات کمکی جهت تغذیه ویژه دانشجویی برای جبران بخشی از کسری اعتبارات تغذیه دانشجویان سراسر کشورو  پرداخت اعتبار کمکی جهت تجهیز و تعمیر ویژه جهت خوابگاه‌های دانشجویی برای جبران بخشی از کسری اعتبارات خوابگاهی دانشجویان سراسر کشور بخشی از این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بخش، همچنین تفاهم‌نامه هایی به منظور ایجاد خط اعتباری و اعمال تخفیف مؤثر در خرید اقلام غذایی رستوران‌های دانشجویی منعقد شده است.

تخصیص اعتبار برای ارتقای خوابگاه ها و بهسازی آشپزخانه‌های دانشجویی

وزیر علوم ادامه داد: اختصاص حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام‌های دانشجویی در طول سال تحصیلی جاری، اختصاص و پرداخت مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال به منظور ارتقا، بهسازی، تعمیر و تجهیز سراهای دانشجویی دانشگاه‌ها و اختصاص و پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال برای ارتقاء، بهسازی و صنعتی سازی آشپزخانه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، از دیگر اقدامات در راستای افزایش ظرفیت‌های دانشجویی رفاهی و معیشتی است.

وی به افزایش وام های دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: افزایش وام شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها، افزایش وام ضروری ویژه دانشجویان دکتری، افزایش تنوع در منوی غذای دانشجویان و بازنگری آیین‌نامه ساماندهی تأسیس و نظارت بر سراهای دانشجویی غیردولتی به دانشگاه‌ها به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اسکان دانشجویان از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

۳۵ پروژه چمن مصنوعی در دانشگاه‌های کشور آماده بهره‌برداری است

غلامی توسعه فضاهای ورزشی را یکی از راهبردهای وزارت علوم در ارتقاء میزان سلامت و نشاط دانشجویان اعلام کرد و گفت: در این زمینه،  پروژه چمن مصنوعی در ۳۵ دانشگاه و بهره‌برداری از تعداد ۲۵ پروژه کف‌پوش زمین روباز ورزشی تا پایان سال ۱۳۹۸ از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی ادامه داد: کمک به تجهیز و راه‌اندازی تعداد ۷۱ مرکز مشاوره تندرستی در ۷۱ دانشگاه کشور، کمک به تجهیز و راه‌اندازی ۱۰۷ اتاق تندرستی در ۱۰۷ دانشگاه کشور و بازدید از ۷۰ دانشگاه و ارزیابی ۹۸ دانشگاه به‌منظور بهبود کیفیت خدمات ورزشی در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدیدالورود از دیگر اقدامات است که صورت گرفته است.

وی درخصوص اقداماتی که در زمینه مشاوره و سلامت دانشجویان انجام شده است، به اجرای طرح پایش سلامت روان و جسم دانشجویان جدیدالورود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها به‌صورت الکترونیکی و برگزاری هفته سلامت روان اشاره کرد.

به گفته وزیر علوم، اورژانس یار ویژه همیاران بهداشت و ارسال ۱۵ موضوع آموزشی به‌صورت بروشور و کتابچه در نسخه چاپی و فایل الکترونیکی برای دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه‌های سراسر کشور از دیگر اقداماتی است که در زمینه مشاوره و سلامت دانشجویان صورت گرفته است.

۲۳۵۲۳۵ کد خبر 1317764

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: منصور غلامی 13 آبان ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال سینمای ایران استان لرستان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی