Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به طور میانگین از ۲۳۰ ماموریت امداد و نجات انجام شده در طول یک ماه ۴۰ ماموریت مربوط به محبوس مورد شدن در آسانسور است.

وی افزود: این ماموریت های عمدتا در فصل تابستان به دلیل قطعی برق شایع تر است هرچند در مواردی هم نواقص کابینه آسانسور هم منجر به اعزام نیروهای آتشنشانی به محل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این حوادث منجر به انجام ماموریت امداد و نجات شده است، گفت: سازمان آتش نشانی از نظر ایمنی آسانسور منازل و واحدهای تجاری پیش از صدور تائیدیه پایان کار بررسی لازم را انجام می دهد.

این مسئول عنوان کرد: بیشتر موارد محبوس شدن در آسانسورها مربوط به مسکن مهر ها است که علت آن نداشتن تائیدیه ایمنی، دستکاری دکمه ها  توسط کودکان و شمار خانواده های بیشتر بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: برخی از مدیران ساختمان ها با همکاری اهالی ساختمان ماهیانه یا ۴۵ روز یکبار به سرویس آسانسور به منظور رفع نقص اقدام می کنند با این حال شمار زیادی از مدیران ساختمان نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

کد خبر 4764006

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه آتش نشاني آسانسور یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه شهرکرد بیرجند مشهد قزوین شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد

سید فرهاد ناصری نیا گفت: یکی از مهمترین وظایف و مسوولیت‌های بازرسان کار، صیانت از نیرو و بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار است.

وی اظهار داشت: در این راستا بازرسی‌های دوره‌ای و موردی، ارائه آموزش ها، راهنمایی و تذکر به کارگران و کارفرمایان انجام می‌شود همچنین یکی از بهترین اقدامات و روش‌های موجود برای ایمن سازی محل کار، به روز رسانی تجهیزات و آموزش‌های لازم است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بازرسان بیش از هشت هزار بازرسی دوره‌ای و موردی در خصوص مسائل مهم ایمنی و بهداشت کار، آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدید کننده در کار و شناسایی مکان‌های ناایمن در کارگاه‌ها را برای پیشگیری از حوادث انجام دادند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین کارشناسان این اداره کل سال ۱۴۰۲، پنج هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش‌های تخصصی و عمومی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار را به کارگران و کارفرمایان در استان ارائه نمودند که این آموزش‌ها نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در لرستان مربوط به حوزه ساختمان سازی است اظهار داشت: مطابق ماده ۹۱ قانون کار، کارفرمایان موظف هستند برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط، وسایل و امکانات لازم ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهند و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات محافظتی، بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه در محیط کاری خود هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت