Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پورقاسمی هم‌اکنون به عنوان دانشیار بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مشغول تدریس و پژوهش است.   آکادمی علوم دنیا (TWAS) با هدف پیشرفت علم در کشور‌های درحال توسعه در سال ۱۹۸۳ در Trieste کشور ایتالیا با گروهی از دانشمندان ممتاز دنیا و به افتخار پروفسور عبدالسلام برنده جایزه نوبل از کشور پاکستان بنیان‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در حال حاضر TWAS دارای یک هزار و ۱۱۶ عضو از ۹۰ کشور دنیاست که ۷۳ عضو آن از کشور‌های درحال توسعه هستند.   اعضای TWAS از دانشمندان زیر ۴۰ سال و بر اساس فعالیت‌های پژوهشی انتخاب و معرفی می‌شوند.   پس از داوری اولیه، ۱۰ دانشمند جوان معرفی و سپس کمیته TWAS از بین ۱۰ پژوهشگر معرفی شده، پنج نفر نهایی را انتخاب کرده و آن‌ها را به مدت ۵ سال تحت حمایت‌های پژوهشی قرار می‌دهد.   نکته قابل توجه آن است که پژوهشگران برتر در ۱۰ گروه علمی با یکدیگر رقابت می‌کنند که دارای تخصص‌های مختلف اعم از کشاورزی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، اقتصاد، علوم پزشکی، بیولوژی مولکولی- سلولی، سیستم‌های بیولوژیک، علوم مهندسی، علوم زمین و نجوم هستند.   پژوهشگر برتر کشور در بخش کشاورزی (سال ۱۳۹۵)، مجری و همکار در هفت طرح پژوهشی، پژوهشگر جوان دانشگاه شیراز (۱۳۹۷)، پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز (۱۳۹۶)، استاد نمونه آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز (۱۳۹۶)، چاپ سه کتاب در انتشارات معتبر بین‌المللی Elsevier و Springer، دارای ۱۲۰ مقاله ISI در مجلات معتبر بین‌المللی، ۴۵ مقاله در مجلات ISC، داور ۵۱ مجله بین‌المللی و ۲۲ مجله ملی و راهنمایی و مشاوره ۴۴ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد؛ در کارنامه علمی و پژوهشی دکتر حمیدرضا پورقاسمی، این استاد پرتلاش دانشگاه شیراز مشاهده می‌شود.   پیش از این دکتر بهرام همتی‌نژاد، استاد دانشگاه شیراز جایزه جوان TWAS را دریافت کرده بود.   بر اساس اعلام وزارت علوم، پروفسور افسانه صفوی، پروفسور کرامت‌اله ایزدپناه و پروفسور حبیب فیروزآبادی از استادان دانشگاه شیراز هستند که هم اکنون در TWAS عضویت دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دانشمند برتر جایزه نوبل استاد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

 

رییس دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با بیان این مطلب گفت: تا سال‌های قبل بیان می‌شد که مسأله فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است ولی الان می‌بینیم که موضوع فلسطین مهمترین موضوع جهان است و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دست به اعتراض و تحصن زده اند.
دکتر موذنی افزود: دولتمردان آمریکایی و اروپایی این دانشجویان و اساتید آنها را به اخراج و بیکاری تهدید کرده اند لذا با توجه به اینکه دانشگاه شیراز یکی از دانشگاه معتبر بین المللی است، دانشگاه شیراز در صورت پیشنهاد این دانشجویان آماده است تا در مقاطع مختلف تحصیلی آنان را در رشته‌های تخصصی پذیرش و بورسیه کند.دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم هم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این آمادگی را دارد که این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • درخواست هواداران چلسی: این ستاره را نفروشید!
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا