Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد ترکیه به رویترز اعلام کرد که این کشور رسمیه عواد ۶۵ ساله، خواهر رهبر کشته شده داعش را در شهر اعزاز در شمال سوریه بازداشت کرده است. این شهر در کنترل نیروهای ترکیه است.
به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز، طبق گفته این مقام ترکیه که نامی از او در گزارش رویترز ذکر نشده است، همراه با خواهر ابوبکر بغدادی، همسر و عروسش نیز بازداشت شدند و بازجویی از آن‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هنگام بازداشت خانم عواد پنج کودک نیز همراه او بوده‌اند.  
 این مقام تصریح کرد: «امیدواریم گنجینه‌ای از اطلاعات را از خواهر بغدادی درباره فعالیت‌های داخلی داعش به دست بیاوریم.»
رویترز در عین حال نوشته است اطلاعات مستقل اندکی درباره خواهر رهبر سابق داعش در دسترس است و این رسانه‌ بلافاصله نمی‌تواند هویت فرد بازداشت شده و اینکه خواهر بغدادی است یا نه را تایید کند.
رهبر سابق داعش ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در یورش نیروهای آمریکایی به محل اختفای وی در شمال سوریه، خود را با جلیقه انفجاری کشت.
مدیر ارتباطات، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که بازداشت این زن، گواه عزم این کشور در نبرد علیه داعش است.  
فخرالدین آلتون در توئیتی نوشت: «دستگیری خواهر البغدادی نمونه دیگری از موفقیت عملیات ضد تروریسم ما است.» وی در این رشته توئیت همچنین گفت: «تبلیغات بسیار سیاه علیه ترکیه در جریان است تا نسبت به عزم ما علیه داعش شک و تردید ایجاد کنند.»
این مقام ترکیه افزود: «همکاری جدی ضد تروریسم ما با شرکای همفکر نباید هرگز مورد تردید قرار گیرد.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش ابوبکر بغدادی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، در جمع خبرنگاران در راستای هفته معلم اظهار کرد: برگزاری در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری، اعمال نظر و رای دانش آموزان و اولیا، وجه تمایز این برنامه نسبت به سال گذشته و برگزاری در دو حوزه معلمان و عوامل کیفیت بخشی در هفته معلم برگزار می شود.

وی ادامه داد: شرکت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی کردستانی در برنامه شناسایی معلمان نمونه، راه یابی ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه ای، راه یابی ۵۱ معلم استانی شامل ۱۹ نفر در دوره ابتدایی، ۱۶ نفر متوسطه دوره اول و نفر متوسطه دوره دوم و ۴ نفر در گروه معلمان به مرحله کشوری راه یافتند.

ناظمی جلال ادامه داد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه یافتند و از این میان آرمان حسنی معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، به اهم به برنامه های آموزش و پرورش در هفته گرامیداشت مقام معلم پرداخت و گفت: دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبری، زنگ سپاس معلم همزمان بر سراسر کشور، دیدار اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه، تقدیر سراسری دانش آموز و اولیا آنان از معلمان، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبار روبی مزار شهدا، همزمان با سراسر کشور، دیدار با خانواده معزز شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش کردستان در نماز جمعه شهرستان ها، برگزاری برنامه نمادین روز معلم در شهرستان ها و معلمان نمونه استان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی شدا و سیما مرکز کردستان حضور می یابند.

ناظمی جلال به جایگاه معلم پرداخت و افزود: معلم با توجه به مسئولیتی که دارد باید با کمال و درایت این مسئولیت سنگین را به عهده بگیرد. معلم قطعا ماندگار ترین واژه است که استوار ترین مربی برای انسان ها است.


وی خاطرنشان کرد: در طول ۴۳ سال عمر باعزت انقلاب اساسی معلمین عزیز به درستی نقش آفرینی کردند و موفقیت های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.


وی به روز شمار هفته بزرگداشت مقام معلم در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه جاری به نام نور مطهر تجدید پیمان با امام و شهدا، روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت به نام فرزانه زمان تقدیر از معلمان پیشکسوت، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به نام ایثار به توان تو بزرگداشت معلمان فقد و شهید در مراسم نماز، روز شنبه ۱۶ اردیبهشت پا جای انبیا تقدیر از معلمان دارای نقش تربیتی برتر، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به نام پاک جوهران تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشگار و ۱۸ اردیبهشت آینده در دستان تو تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901386

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه