Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان شرق آلمان در آستانه سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از روند اتحاد و انسجام این کشور ناراضی هستند. ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ار ان دی" آلمان،  نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که حدود 30 سال بعد از سقوط دیوار برلین بسیاری از شهروندان ساکن آلمان شرقی و غربی به ندرت پیشرفت هایی در زمینه آزادی بیان می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بسیاری از شهروندان آلمانی درباره شانس مشارکت دموکراتیک ابراز تردید کرده‌اند. در این راستا بخصوص ساکنان شرق آلمان نظر انتقادی تری دارند.

بر این اساس، تقریبا از هر دو شهروند آلمانی یک نفر بعد از سقوط دیوار برلین و اتحاد دوباره آلمان به ندرت بهبودی در آزادی بیان و مشارکت های دموکراتیک در این کشور می بینند.

این نظرسنجی که به مناسبت سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین از طرف موسسه "اینفراتست دیامپ" انجام شده است نشان می دهد که حدود 46 درصد شهروندان شرق و غرب آلمان به ندرت بهبودی در مسئله آزادی بیان و مشارکت دموکراتیک می دیدند.

نگرانی مقامات امنیتی آلمان درباره موج بازگشت عناصر داعشسایه شوم خشونت گروه‌های افراطی بر سر سیاستمداران آلمانی

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بخصوص ساکنان شرق آلمان تحولات در زمینه انسجام و اتحاد آلمان را با دیده انتقادی می بینند. به اعتقاد 57 درصد ساکنان شرق آلمان در 30 سال گذشته این روند بدتر شده است. 23 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم به ندرت تغییری در این راستا می بینند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 42 درصد ساکنان شرق آلمان امروز خود را به عنوان شهروند درجه 2 ارزیابی می کنند. سه چهارم شهروندان این منطقه هم اعتقاد دارند که برابری شرایط زندگی و اقتصادی با غرب هنوز بیش از 10 سال در این کشور به طول خواهد انجامید.

دیوار برلین که نماد دو قطبی شدن و ارثیه شرایط ژئوپلیتیک پایان جنگ جهانی دوم بود در نهم نوامبر سال 1989 و 30 سال بعد از احداث آن فروریخت و هر ساله جشنی به همین مناسبت در برلین برگزار می شود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد

قیمت طلا در بازار جهانی ۱.۷ درصد کاهش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار فرود آمد. بر همین اساس، اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۲۹۴ دلار قیمت دارد که کاهش ۴۲ دلاری را نشان می‌دهد.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت طلا در طول یک هفته گذشته افت ۲۶ دلاری و به عبارتی ۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان عملکرد بازار جهانی طلا در طول یک ماه گذشته، افزایش ۶۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

بنا به این گزارش، تحلیلگران پیش‌بینی‌های خود را در مورد قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ افزایش دادند و انتظار داشتند که مشکلات ژئوپلیتیکی تدریجی برای سرمایه‌گذاران به پناه بردن به دارایی‌های امن و افزایش قیمت‌های رکورددار بیشتر با تقویت ذخایر بانک‌های مرکزی افزایش یابد.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • اسیر در دیوار زرد: اینجا دارم هدر می‌روم!
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد