Web Analytics Made Easy - Statcounter

رصد میدانی از بازار استان حاکی از افزایش قیمت گوجه و خیار در بازار را دارد و بر این اساس، قیمت فعلی گوجه و خیار در درب واحدهای کسبی میوه و تره‌بار به طور میانگین 6 تا 8 هزار تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رصد میدانی در بازار میوه و تره‌بار حاکی از افزایش قیمت و گرانی خیار و گوجه طی روزهای اخیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت فعلی گوجه و خیار در درب واحدهای کسبی میوه و تره‌بار به طور میانگین 6 تا 8 هزار تومان است و با توجه به سهم بسزای این دو میوه در سبد خرید خانوارهای مازندرانی، گلایه خریدارن را به همراه داشته است.

البته افزایش قیمت موز که چند ماهی است آغاز شده است همچنان ادامه دارد و قیمت آن در بازار به ازای هر کیلو 14 تا 15 هزار تومان و به ازای هر دانه دو تا 3 هزار تومان است.

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در این باره اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز و تغییر فصل، با ورود سرما شاهد کاهش میوه‌های بوته‌ای در بازار و نهایتا افزایش قیمت میوه‌هایی مثل گوجه و خیار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر خیار بوته‌ای به خاطر فصل و سرما دیگر به بازار نمی‌آید و به زبان عرف، فصلش تمام شده است و بازار این محصول را خیارهای درختی تامین می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به سهمی که خیارهای بوته‌ای و محلی در تامین نیاز بازار داشتند و اکنون این خلأ با توجه به تغییر فصل به وجود آمده، بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا، کمی در قیمت‌ها اثر گذاشته است.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکز استان ادامه داد: موز هم یک میوه وارداتی است و قیمت آن متاثر از نرخ دلار و مناسبات گمرکی و تجاری است.

فخرآوران متذکر شد: در حال حاضر، قیمت هر کیلو خیار درختی در میدان میوه 5 هزار تومان، گوجه 3500 تا 4 هزار تومان و موز هر کیلو 11 هزار تومان است.

بنا بر اعلام اتحادیه میادین میوه و تره‌بار مرکز مازندران، سیب قرمز بین 4 تا 5 هزار تومان، انار 7 هزار تومان، گلابی بندرگز بین 8 تا 10 هزار تومان، گلابی بیروتی 17 هزار تومان، خرمالو 3 هزار تومان، انگور بی دانه 8 زهار تومان، انگور سیاه 6 هزار تومان، کیوی 5 هزر تومان، سیب زمینی و پیاز بین 3 تا 3500 تومان، به بین 5 تا 7 هزار تومان، هویج، کلم سفید و قرمز و بادمجان بین دو تا 2500 تومان قیمت‌گذرای شده است.

گفتنی است نرخ فروش این محصولات در بازار میوه و خرده فروشی‌ها با احتساب سود قانونی 35 درصدی محاسبه و به دست مشتریان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان       + ۳۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون تومان                       + ۲۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان                             بدون تغییر 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان        بدون تغییر

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول