Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@00:02:55 GMT

منطقه‌۱۲ ایستگاه پایش کیفی هوا است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۰۳۸۴

منطقه‌۱۲ ایستگاه پایش کیفی هوا است

به گزارش اقتصادآنلاین ، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران مبنی بر احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ گفت: امروز، فصل آلودگی هوای تهران شروع شده و باید ترتیبات و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است، اظهار داشت: مسئولان عدم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبار می‌دانند و این در حالی است که این منطقه، کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارند که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه میدان وجود داشت اما این ایستگاه در سال ۸۶ تعطیل شد.

حسینی میلانی با قرائت تذکر خود تصریح کرد: در حال حاضر، منطقه ۱۲ فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است و این در حالی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: نظر به ضرورت تدقیق تغییرات اثرات طرح ترافیک بر آلودگی هوا مطابق با مصوبه شورای شهر، از شهرداری تهران می‌خواهم احداث ایستگاه در این منطقه را در اولویت کاری قرار داده و در بودجه سال ۹۹ شهرداری اعتبار لازم منظور شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و شورای شهر تهران با بیان اینکه همانطور که نسبت به ساخت و ساز در حریم شهر تهران حساسیت وجود دارد، باید به آلودگی هوا هم در منطقه شهری تهران و اثرات آن بر پایتخت حساس باشیم‌، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج مقدماتی سیاهه انتشار و افزایش سهم آلاینده‌های با منشا غیر شهری، باید مطالعات امکان‌سنجی پایش آلودگی هوا در منطقه شهری تهران در دستورکار شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال ۹۹ قرار گیرد. در این رابطه لازم است توجه ویژه‌ای به محور فرودگاه بین المللی امام خمینی صورت گرفته و اندازه‌گیری پارامترهای مربوط به پایش بو لحاظ شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا شورای شهر منطقه 12 کیفیت هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی